کد خبر: 3592

تاریخ انتشار: 1391-01-10 - 15:36

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اجتماعی / اقتصاد
0
بازدیدها: 1 325

معاون عمرانی وزیر كشور اعلام كرد:حمایت ویژه دولت برای راه اندازی قطار شهری در پنج كلانشهر كشور تا پایان سال 91

چکیده:  معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از حمایت ویژه دولت برای راه اندازی قطار شهری در پنج كلانشهر اصفهان، شیراز، تبریز، قم و كرج تا پایان سال 91 خبر داد.   به […]

چکیده:

 معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از حمایت ویژه دولت برای راه اندازی قطار شهری در پنج كلانشهر اصفهان، شیراز، تبریز، قم و كرج تا پایان سال 91 خبر داد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور ،حمیدرضا ارشاد منش افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتباری معادل 800 میلیارد تومان از محل سهام قابل واگذاری دولت و منابع مالی خارجی به پروژه های قطار شهری استان های اصفهان، شیراز، قم، تبریز و كرج كه فاز نخست آنها سال آینده به بهره برداری می رسد، اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر كشور یادآور شد: این اعتبارات اضافه بر اعتبارات عمومی سالانه سایر قطارهای شهری كشور است.

ارشاد منش در ادامه با بیان اینكه تا پایان برنامه پنجم باید سهم 75 درصدی حمل و نقل عمومی شهری محقق شود، گفت: هم اكنون با توجه به نوسازی ناوگان تاكسیرانی و ساماندهی مسافربرهای شخصی، سهم 25 درصدی تاكسی ها در حمل و نقل شهری محقق شده است.


*** واگذاری 250 دستگاه اتوبوس به كلان شهری فاقد اتوبوش

رییس سازمان شهرداری ها و دهیارهای وزارت كشور در ادامه درباره تحقق سهم 10 درصدی مترو از حمل و نقل عمومی شهری گفت: باتوجه به زمان بر بودن فرآیند احداث متروها لازم است تا زمان احداث كامل مترو در شهرهای بزرگ، سایر سامانه های حمل و نقلی به ویژه اتوبوس و مینی بوس تقویت شود كه در همین رابطه حداقل 250 دستگاه اتوبوس یارانه ای توسط استانداری ها تا سه ماه آینده به كلانشهرهای فاقد مترو واگذار می شود.

معاون عمرانی وزیر كشور همچنین از پرداخت اعتبارات حاصل از جرائم رانندگی به استان ها در آغاز سال نو خبر داد و گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار حاصل از جرائم رانندگی به منظور تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و ترافیك كشور پرداخت شد كه 320 میلیارد تومان آن در اختیار استانداری ها و 80 میلیارد تومان دیگر آن در اختیار صندوق تامین خسارت های بدنی مقرر در قانون اصلاح بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود