کد خبر: 3557

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 1 723

دسترسی به اینترنت عادت به مطالعه را کمرنگ کرده است

چکیده:  در برخی از کشورها عادت به مطالعه روز به روز با ورود فرهنگ اینترنت و کامپیوتر کمرنگ شده و تا جایی پیش رفته که جوانان این کشورها تمایلی به مطالعه کتاب ندارند و استفاده از کامپیوتر را بسیار مفید […]

چکیده:

 در برخی از کشورها عادت به مطالعه روز به روز با ورود فرهنگ اینترنت و کامپیوتر کمرنگ شده و تا جایی پیش رفته که جوانان این کشورها تمایلی به مطالعه کتاب ندارند و استفاده از کامپیوتر را بسیار مفید تر از خواندن کتاب می دانند.

 

در برخی از کشورها عادت به مطالعه روز به روز با ورود فرهنگ اینترنت و کامپیوتر کمرنگ شده و تا جایی پیش رفته که جوانان این کشورها تمایلی به مطالعه کتاب ندارند و استفاده از کامپیوتر را بسیار مفید تر از خواندن کتاب می دانند.

در بسیاری از برخی از کشورها،خواندن کتاب های آنلاین ، جایگزین فرهنگ مطالعه کتاب شده و به ندرت پیش می آید که افراد برای خرید کتاب به فروشگاه بروند‏ چرا که تمام کتاب های جدید و قدیمی به آسانی روی اینترنت قابل دسترس هستند بدون اینکه پولی داده شود یا زمانی به هدر برود.

انتخاب کتاب خوب برای خوانندگان کتاب همیشه و در هر جا با مشکلاتی روبرو بوده اما پرداخت پول زیاد برای کتاب موردعلاقه مشکل بزرگتری است که امروزه گریبانگیر دوستداران و علاقمندان به کتاب شده است.
متاسفانه، کتاب هایی که در مغازه ها با قیمت های بالا فروخته می شوند باعث می شود تا بسیاری از دوستداران کتاب از کتابفروشی ها فاصله بگیرند و مانند گذشته خواندن کتاب برای آنها لذتبخش نباشد.

کاهش فرهنگ مطالعه کتاب برای جوامع نشانه بدی است.‏چرا که جوامعی که درگیر فقر فرهنگی هستند راهی برای گسترش تمدن، آموزش و رسیدن به جامعه ای آزاد نخواهند داشت..

اینگونه جوامع نمی توانند از روابط درست بین المللی فرهنگی بهره مند شود تا جایی که نویسندگانشان ناشناخته می مانند و نمی توانند با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشند. برگزاری نمایشگاه های کتاب در این کشورها با استقبال کمی روبرو خواهد شد و این نشانگر ضعف ادبی و فرهنگی آن کشور خواهد بود و ریشه آن در ضعف اقتصادی آن کشورهاست.

جوامع مدرن نمی توانند در فرهنگ کشورها به ویژه کتاب و عادت به مطالعه خلل ایجاد کنند و این ضعف اقتصادی است که منجر به ضعف فرهنگی می شود. در جوامعی که اقتصاد بیمار وجود دارد مردم کمتر به سوی کتاب می روند و بیشتر کار می کنند تا نیازهای اقتصادی خود را برطرف کنند.در کنار این ها ، قشر فرهنگی این جوامع نیز هزینه کمتری برای خرید کتاب می کنند و بیشتر سعی می کنند که به فرهنگ های دیگر از طریق اینترنت و وسایل کم هزینه تر دسترسی داشته باشند.
اما چیزی که بسیار مهم است این که هیچ چیز جایگزین کتاب نمی شود و ارتقا سطح فرهنگی کشور ، روابط بین المللی را مستحکم تر خواهد کرد.
نویسنده:سلمان پاشا،منبع:نیشن نیوز
مترجم: مرجان آقبلاغی

 

منبع: منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود