کد خبر: 3596

تاریخ انتشار: 1391-01-08 - 13:41

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / گوناگون
0
بازدیدها: 2 998

پراحتیاج ترین مشاغل جهان

چکیده: در هر دوره ای و با توجه به تغییر شرایط سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، رفاهی و فرهنگی و یا بسیاری شرایط دیگر اولویت های مربوط به شغل هایی که به آنها نیاز بیشتری وجود دارد تغییر می کند.   به […]

چکیده:

در هر دوره ای و با توجه به تغییر شرایط سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، رفاهی و فرهنگی و یا بسیاری شرایط دیگر اولویت های مربوط به شغل هایی که به آنها نیاز بیشتری وجود دارد تغییر می کند.

 

به گزارش فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر در دنیا ما مشاغل بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها بخشی از کارهای جامعه انسانی را به انجام می رساند. در هر دوره ای و با توجه به تغییر شرایط سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، رفاهی و فرهنگی و یا بسیاری شرایط دیگر اولویت های مربوط به شغل هایی که به آنها نیاز بیشتری وجود دارد تغییر می کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با شغل هایی که در حال حاضر در سطح جهانی به آنها نیاز مبرمی وجود دارد آشنا کنیم.

پرستاری

شاید برای بسیاری عجیب باشد اما می توان پرستار را شغلی دانست که امروزه بیشترین احتیاج به آن در جهان احساس می شود. با توجه به پیشرفتهای علم پزشکی و در مجموع بالا رفتن سطح رفاه جوامع بشری ما شاهد افزایش میانگین سنی افراد و همچنین افزایش تعداد سالمندان هستیم. در عین حال بروز بیماری های خاص و لزوم سرویس مناسب به بیماران و سالمندان همه و همه بر دوش پرستاران است.

پزشک و پرستار در جهان سوم و مناطق جنگ زده

باید گفت که این یک شغلی از جمله حرفه هایی است که بسیاری ترجیح می دهند به آن فکر نکنند و در نتیجه در بسیاری از زمان این شغل از جمله بخش هایی است که همیشه نیاز به نفراتی دارد. البته باید گفت که حجم کار سنگین در این مناطق بعلاوه خطرات کاملا جدی و مشخص باعث می شود که همیشه گروه کوچکی آماده پذیرفتن این شغلها باشند.

برنامه ریزان کامپیوتری

تا چند دهه پیش کامپیوترها سیستم های بسیار پیچیده ای بودند که تنها در ادارات دولتی و آن هم در بالاترین سطح وجود داشته و در اکثر جوامع تنها عده معدودی برای کار با آنها نیاز بود. امروزه دیگر می توان به جرات گفت که تقریبا تمامی امور زندگی انسان تحت تاثیر کامپیوتر قرار گرفته است و بسیار عقلایی است که برنامه ریزی کامپیوتری و در یک نگاه کلی مشاغل مربوط به رایانه ها را جزء کارهای پرنیاز در جهان امروز قلمداد کنیم.

مربی مقطع پیش دبستانی

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که دوره پیش دبستانی با توجه به این که اولین مرحله آموزشی کودک به صورت منظم و خارج از محیط منزل است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. امروزه و با توجه به افزایش جمعیت جهان و همچنین جمعیت کودکان خردسال که به سن مدرسه نزدیک می شوند ، مربی گری در مقطع پیش دبستانی یکی از مشاغل بسیار مهم در حال حاضر در سطح جهان است.

پزشک عمومی و متخصص

در جهان امروز پزشک ، پزشکی و سلامت از جمله مهمترین مباحث مطرح شده هستند. نه فقط پرستاری و بلکه پزشکان عمومی و متخصص نیز در نقاط مختلف دنیا مورد نیاز هستند. باید اذعان کرد که مدت طولانی تحصیل رشته پزشکی و استرس بالای این شغل و همچنین سخت بودن کلی این علم باعث شده است که تعداد خیلی زیادی نتوانند در این رشته به فعالیت مشغول شوند.

راهنمای توریست

امروزه بسیاری از کشورهای جهان بخش زیادی از درآمد خود را از طریق صنعت توریسم به دست می آورند. کشورهایی مثل ترکیه ، اسپانیا ، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر به صورت سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف جهان هستند که به این کشورها سفر می کنند. در این میان وجود افرادی که بتوانند در طول سفر این مسافران را راهنمایی کنند امری بسیار حساس و مهم است که باعث می شود.

 

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود