کد خبر: 3621

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 2 082

میرکیانی: 50 قصه چاپ نشده دارم/ کاش کلاه‌قرمزی در صندوق خاطرات مخاطب می‌ماند!

چکیده:  محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان گفت: 50 قصه کوتاه چاپ نشده برای نوجوانان دارم که بیش‌تر این قصه‌ها در ایام نوروز سال‌های گذشته نوشته شده‌اند.   محمد میرکیانی، نویسنده کودکان و […]

چکیده:

 محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان گفت: 50 قصه کوتاه چاپ نشده برای نوجوانان دارم که بیش‌تر این قصه‌ها در ایام نوروز سال‌های گذشته نوشته شده‌اند.

 

محمد میرکیانی، نویسنده کودکان و نوجوانان و مشاور مدیر شبکه دوم سیما در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نوروز به نویسندگان و شاعران، نیرو و توان تازه‌ای می‌بخشد و معمولاً کارهایی که در این ایام آفریده می‌شوند، از عمق و غنای بیش‌تری برخوردارند.

وی اظهار داشت: در نوروز سال‌های گذشته، وقت مناسبی برای نوشتن به دست آورده‌ام که حاصل آن، نگارش 50 داستان کوتاه برای نوجوانان است. این کارها را هیچ وقت چاپ نکرده‌ام و بعد از تمام شدن 5 جلد جدید «قصه ما مثل شد» شاید به فکر چاپ آنها بیفتم.

نویسنده کتاب «تن‌تن و سندباد» ادامه داد: نوروز برای من فصل استراحت نیست. هم می‌خوانم، هم می‌نویسم و هم تماشا می‌کنم. پرداختن به هر سه کار، بخشی از شخصیت حرفه‌ای من است؛ چرا که به دلیل مشاورت در سیمای جمهوری اسلامی، باید تمام برنامه‌های کودک شبکه دوم را ببینم و ارزیابی خود را به مدیران شبکه ارائه دهم. بنابراین من به تولید، مطالعه و گزارش دادن عادت کرده‌ام.

میرکیانی خاطرنشان کرد: 5 جلد جدید «قصه ما مثل شد» را در دست نگارش دارم و در ایام نوروز امسال موفق شده‌ام تا منابع جدید آن را به عنوان یک پژوهش ادبی جمع‌آوری کنم.

مشاور مدیر شبکه دوم سیما با بیان اینکه برنامه‌های تلویزیون باید بار ادبی بیش‌تری داشته باشند و تازگی و طراوت خود را از دست ندهند، گفت: به اعتقاد من، خوب بود که کلاه‌قرمزی در صندوق خاطرات مردم می‌ماند. چرا که در عصر کنونی که بچه‌ها می‌توانند با مبلغ اندکی یک انیمیشن سه بعدی خارجی را تهیه کنند، شایسته نیست آثار ماندگار در خاطره آنان را تکرار کنیم.

این نویسنده کودکان و نوجوانان همچنین گفت: شکرستان، یکی از پویانمایی‌های جذاب و پرکشش تلویزیون است که می‌شد آن را با ادبیات غنی‌تر و داستان‌هایی محکم‌تر به مخاطب ارائه کرد. بنابراین تصور می‌کنم با توجه به کنایه‌های موجود در این انیمیشن، مخاطب آن بزرگ‌ترها باشند.

میرکیانی در پایان گفت: بچه‌ها در برنامه‌های تلویزیونی باید با ادبیات کهن و متون فاخر ما بیش‌تر آشنا شوند و می‌توانم ادعا کنم که انیمیشن «قصه ما مثل شد» با در نظر داشتن جاذبه‌های کارتونی، مخاطب را با وجه ادبی متون کهن ما آشنا می‌کرد.

 

منبع:مهر 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود