کد خبر: 3618

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 2 074

ادعای تازه مبارک در مورد شهادت امام موسی صدر به دست قذافی

چکیده:  دیکتاتور مخلوع مصر در جدیدترین یادداشتهای خود به چگونگی شهادت امام موسی صدر و همراهانش به دست "معمرقذافی" دیکتاتور سرنگون شده لیبی اشاره کرد.   به گزارش مشرق به نقل از العالم، "حسنی […]

چکیده:

 دیکتاتور مخلوع مصر در جدیدترین یادداشتهای خود به چگونگی شهادت امام موسی صدر و همراهانش به دست "معمرقذافی" دیکتاتور سرنگون شده لیبی اشاره کرد.

 

به گزارش مشرق به نقل از العالم، "حسنی مبارک" در دوازدهمین قسمت از یادداشتهای خود که روزنامه "روزالیوسف" آنها را منتشر می کند، نوشته است: قذافی امام موسی صدر را در لیبی پس از یک مشاجره کشته است.

مبارک تأکید کرد: قذافی امام موسی صدر را به شام دعوت کرد و در آن هنگام صدای ضبط شده ای را که از مصر به دست او رسیده بود پخش کرد.

مبارک مدعی شد: در این نوار ضبط شده امام موسی صدر سادات را تهدید کرده بود که لیبی را مانند لبنان خواهد کرد؛ پس از آن مشاجره ای کلامی بین امام موسی صدر و قذافی در گرفت، و قذافی و نیروهایش امام و همراهانش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مبارک می افزاید: قذافی بعد از این حادثه دستور قتل فوری امام موسی صدر را صادر کرد؛ وی به نیروهای خود دستور داد ابزار شکنجه را حاضر کنند، و خود قذافی شخصا امام را شکنجه داد .. امام موسی صدر پس از 4 ساعت شکنجه از هوش رفت.

مبارک در این یادداشتها نوشته است: قذافی در نهایت به نیروهای خود دستور داد امام و همراهانش را به قطعه های سنگین آهنی ببندند، و آنها را به داخل دریای مدیترانه و در آخرین منطقه ای مرزی آبهای لیبی بیندازند .

مبارک تأکید می کند که پیکر امام موسی صدر و همراهانش در دریا از بین رفته است، و قذافی پس از آن همه شاهدان این ماجرا را به قتل رساند، و غیر از خودش هیچ شاهد دیگری در خصوص این ماجرا وجود ندارد.

 

منبع:مشرق  و تابناک 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود