کد خبر: 3629

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 777

احمدی‌نژاد: کوروش یک جوان مؤمن و موحد و نمونه مدیریت ایرانی بود

چکیده: گفت: در ۲۵۰۰-۲۶۰۰ سال قبل در عراق اقلیتی زندگی می‌کردند که پیرو حضرت موسی (ع) بودند که تنها گروه موحد بعد از ایرانی‌ها بودند. این گروه از حاکم خود رنج می‌بردند و در ‌‌نهایت دست به دامن حاکم […]

چکیده:

گفت: در ۲۵۰۰-۲۶۰۰ سال قبل در عراق اقلیتی زندگی می‌کردند که پیرو حضرت موسی (ع) بودند که تنها گروه موحد بعد از ایرانی‌ها بودند. این گروه از حاکم خود رنج می‌بردند و در ‌‌نهایت دست به دامن حاکم ایران کوروش که یک جوان مؤمن و موحد بود، شدند و کمک خواستند. این مرد بزرگ حرکت کرد و عراق را فتح نمود و در این نبرد بزرگ کسی کشته و به اسارت گرفته نشد، خانه‌های مردم خراب نشد، شهر‌ها و مزارع ویران نشد و بعد از فتح عراق فرمانی صادر و آزادی، عدالت و کرامت انسانی را مورد تأکید قرار داد و موحدان را نجات داد. این یک نمونه مدیریت ایرانی در تاریخ است.

 

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح «خانه ایران» در تاجیکستان گفت: ملت ایران اجازه نخواهد داد تا قلدر‌ها به ملت‌ها زور بگویند و داشته‌های آن‌ها را چپاول کنند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران ضمن شرکت و سخنرانی در مراسم افتتاح خانه ایران در دوشنبه، این رویداد را برای روابط ۲ کشور مهم دانست.

احمدی‌نژاد افتتاح خانه ایران در ایام نوروز را اتفاقی مبارک خواند و گفت: هر کشوری در ذهن انسان‌ها با یک ویژگی خاص تداعی می‌شود ولی هر جا اسم ایران بیاید، مردم به یاد فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی و انسانی می‌افتند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ارزش انسان با فرهنگ است و اگر از انسان فرهنگ برداشته شود چیزی باقی نمی‌ماند و ایران در طول تاریخ، شرافتمندانه زندگی کرده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ۲ گروه از زنده شدن نام، پیشرفت و عظمت ایران همیشه در هراسند، افزود: یک گروه مستکبرند و این گروهی است که می‌خواهند بر جهان حاکم باشند و با فریب و دروغ بر ملت‌ها مسلط باشند و آن‌ها را تحقیر کنند و اختیار و اراده را از آن‌ها سلب کنند.

احمدی‌نژاد گفت: این‌ها می‌دانند هر‌گاه ملت ایران بزرگ بشود اولا تبدیل به الگویی برای ملت‌ها می‌شود و ثانیا اجازه نخواهد داد تا قلدر‌ها به ملت‌ها زور بگویند و داشته‌های آن‌ها را چپاول کنند.

رئیس جمهور با تصریح اینکه هرگاه ملت ایران به نقطه شایسته خودش می‌رسد تبدیل می‌شود به یک جریان فکری و فرهنگی، افزود: گروه دوم که نمی‌خواهد ایران بزرگ بشود انسان‌های کوچکی هستند که می‌خواهند همیشه در نقش حاکم و پیش‌قراول ملت ایران نقش‌آفرینی کنند. این‌ها می‌خواهند بر ملت ایران مسلط باشند و زمانی می‌توانند مسلط باشند که ملت ایران عقب نگاه داشته شود. این‌ها در طول تاریخ و به‌خصوص در ۲۰۰ سال اخیر تلاش کردند که ملت ایران را کوچک کنند و نگذارند تا به قله‌های عظمت خودش دسترسی پیدا کند زیرا وقتی بزرگ شد، آن‌ها دیگر نمی‌توانند وجود داشته باشند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سابقه درخشان فرهنگی ایران و ذکر این نکته که ۲ مثال تاریخی در رابطه با مدیریت ایرانی و مدیریت غربی وجود دارد که یکی به ۲۵۰۰-۲۶۰۰ سال قبل برمی‌گرد و دیگری به ۱۰-۱۲ سال اخیر، گفت: در ۲۵۰۰-۲۶۰۰ سال قبل در عراق اقلیتی زندگی می‌کردند که پیرو حضرت موسی (ع) بودند که تنها گروه موحد بعد از ایرانی‌ها بودند. این گروه از حاکم خود رنج می‌بردند و در ‌‌نهایت دست به دامن حاکم ایران کوروش که یک جوان مؤمن و موحد بود، شدند و کمک خواستند. این مرد بزرگ حرکت کرد و عراق را فتح نمود و در این نبرد بزرگ کسی کشته و به اسارت گرفته نشد، خانه‌های مردم خراب نشد، شهر‌ها و مزارع ویران نشد و بعد از فتح عراق فرمانی صادر و آزادی، عدالت و کرامت انسانی را مورد تأکید قرار داد و موحدان را نجات داد. این یک نمونه مدیریت ایرانی در تاریخ است.

رئیس جمهور کشورمان افزود: اما در دوره اخیر هم ملت عراق گرفتار حاکم فاسد و ظالم شد که شخصیت این ملت را تحقیر کرد و فریاد آن به آسمان بلند شد. مدعیان انسانیت و آزادی به اصطلاح برای نجات این ملت از حاکم فاسد دست به کار شدند. چه اتفاقی افتاد؟ ببینید چگونه عمل کردند؟ در یک هفته تا ۱۰ روز اول ورودشان به این کشور ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند. تا به امروز بیش نیز یک میلیون نفر کشته و مجروح و نزدیک به چهار میلیون نفر آواره شدند و تمام زیرساخت‌های عراق و شخصیت ملت عراق نابود شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آن یکی نمونه مدیریت ایرانی و این هم نمونه مدیریت مستکبران امروزی، گفت: ملت ایران همیشه فرهنگی بوده آداب و رسوم آن نیز ریشه خدایی و انسانی دارد و به دنبال شرف، حیثیت، رفع کینه‌ها و تقویت محبت و دوستی است.

احمدی‌نژاد نوروز را یکی از سنت‌های بزرگ ملت ایران دانست و گفت: به باور من نوروز یک هدیه الهی نه ‌تن‌ها به ملت ایران بلکه تمام بشریت است زیرا آن از جمله سنت‌هایی است که ریشه در فطرت انسان و ریشه در آسمان دارد.

رئیس جمهور کشورمان نوروز را یادآور معاد ارزیابی کرد و گفت: انسان معمولا از نزدیک شدن به پایان عمر به طور ناخوداگاه محزون می‌شود اما یک لحظه‌ای هست با این‌که همه متوجه می‌شوند از عمرشان باز یک سال دیگر گذشته است ولی باز هم خوشحالند و آن هم لحظه تحویل سال است که این لحظه همه حس می‌کنند که نو شده‌اند.

رئیس جمهور ایران با اظهار اینکه آغاز بهار یک نشانه است دوره‌ای که بر بشریت تا حال گذشته است، زمستان بوده است و بهار وقتی خواهد آمد که همه غل و زنجیر‌ها از انسان برداشته بشود و حقیقت انسان آزاد بشود و به نقطه‌ای که خدا خواسته برسد، افزود: کی این‌طور خواهد شد؟ زمانی که عدالت بر جهان حاکم شود عدالت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی. برای شکوفایی استعدادهای انسان است همه انبیای الهی وعده داده‌اند روزی خواهد آمد که یک انسان الهی و یک عادل حقیقی به کمک انسان‌ها خواهد آمد و عدالت را در سراسر زمین برپا خواهد کرد و او آغاز شکفتن انسان است.

احمدی‌نژاد افزود: انسان با آمدن بهار به این خاطر خوشحال می‌شود که فطرت وی می‌گوید یک سال به آن بهار عدالت و حاکمیت یگانه عالم امام عصر (عج) نزدیک شده است رمز زیبایی بهار همین است که با گذشت عمر خوشحال می‌شویم.

رئیس جمهور کشورمان ضمن صحبت از نقش فرهنگی ایران در مسیر تاریخ و در دوران کنونی، تصریح کرد: وقتی ایران می‌گوئیم منظور فقط جغرافیا نیست بلکه مرزهای فرهنگی در نظر است و هر جای این عالم که دل بیداری باشد، انسان حق‌طلب و آزادی‌خواهی باشد، آن‌جا ایران است.

ایران قوم و قبیله نیست بلکه فرهنگ است و وقتی ملتی فرهنگی شد، ایران می‌شود و در دامن آن انسان‌های بزرگ پرورش می‌یابند و انسان‌ها که بزرگ شدند از مرز جغرافیا،‌نژاد و قبیله بالا‌تر رفته جهانی می‌شوند و به این دلیل است که بزرگان ایرانی را تمام جهان دوست دارند و ملت‌ها مسابقه گذاشته و می‌گویند که این‌ها از ما هستند زیرا کمال خود را در آن‌ها می‌بینند و با آن‌ها احساس آشنایی دارند و حقیقت خود را در آن سراغ دارند.

احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنرانی خود گفت: به همه بدخواهان ملت و فرهنگ ایران می‌گویم که ملت و فرهنگ ایران زنده است چرا که توحید و عدالت زنده است و تا رسیدن به بهار حقیقی انسانیت ملت ایران زنده و پاینده خواهد بود.

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود