کد خبر: 3649

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- سیاسی / لینکستان (مطالب دیگران)
0
بازدیدها: 1 605

هزینه​ای که سوال کنندگان از رئیس​جمهور پرداختند

چکیده:تحرکات نامناسب دستگاه های اجرایی برای رای نیاوردن سوال کنندگان از رئیس​جمهور کار زشتی بود که من در این دوره از نمایندگی به چشم خود دیدم.   - نماینده کاشمر گفت: مهمترین خاطره​ای که از مجلس […]

چکیده:تحرکات نامناسب دستگاه های اجرایی برای رای نیاوردن سوال کنندگان از رئیس​جمهور کار زشتی بود که من در این دوره از نمایندگی به چشم خود دیدم.

 

- نماینده کاشمر گفت: مهمترین خاطره​ای که از مجلس هشتم دارم این بود که در این مجلس امر قانونگذاری خوب پیش رفت، ولی امر نظارت با کندی همراه بود.
محمدرضا خباز عضو فراکسیون اقلیت در گفت وگو با خبرآنلاین، با اعتقاد بر اینکه بعضا هیات رئیسه مانع از اعمال وظایف نظارتی نمایندگان می​شد، در تشریح خاطراتش از این دوره مجلس گفت: مهمترین ممانعت هیات رئیسه را در اعلام وصول سوال از رئیس​جمهور شاهد بودیم که این موضوع بیش از 7 ماه به طول انجامید.
به گفته وی، این ضایعه​ای برای کشور و نمایندگان سوال کننده بود و این نمایندگان هزینه سنگینی برای این سوال پرداختند. در حالیکه در دیگر کشورهای دنیا اینگونه نیست که سوالی به این سادگی از رئیس​جمهور پرسیده شود و سوال​کنندگان اینقدر هزینه بدهند.
نماینده اصلاح طلب کاشمر در پاسخ به اینکه سوال کنندگان برای این کار چه هزینه​ای پرداخت کردند؟، گفت: از 79 امضا کننده این طرح، اکثرا یا رد صلاحیت شدند یا رای نیاوردند. به زعم وی، این نوعی انتقام گیری دولت از نمایندگان است. وی افزود: کار خوبی نیست که اینقدر نسبت به سوال کنندگان از رئیس​جمهور گارد گرفتند و تمام تلاششان را به کار گرفتنند تا دستگاه های اجرایی به سمتی بروند که سوال کنندگان رای نیاورند!
وی با تاکید بر اینکه چنین رفتاری در شان نظام نبود، به عنوان نامزدی که به مجلس نهم راه نیافته است، افزود: البته ما که راحت شدیم و خدا را شکر می کنم که یک فرصت مطالعاتی بوجود آمد. اما تحرکات نامناسب دستگاه های اجرایی برای رای نیاوردن سوال کنندگان از رئیس​جمهور کار زشتی بود که من در این دوره از نمایندگی به چشم خود دیدم.
خباز که می​گفت شخصا به رقیب انتخاباتی اش تبریک گفته است، افزود: حتی روز بعد از انتخابات برای رقیبم گل و شیرینی بردم و فضای شهرستان را آرام کردم. ولی حرکات و سکنات دستگاه​های اجرایی نشان دهنده یک برنامه از پیش تعیین شده بود و کسانی که دست به این کار زدند هزینه سنگینی به بار آوردند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود