کد خبر: 3682

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 2 524

توصیه‌های نوروزی آیت‌الله مقتدایی به طلاب و روحانیون

چکیده: طلاب و روحانیون در ایام نوروز با تمام توان در راستای اعتلای بنیه اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام اسلامی تلاش کنند و موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌ (عج) را فراهم آورند.   مدیر حوزه‌های […]

چکیده:

طلاب و روحانیون در ایام نوروز با تمام توان در راستای اعتلای بنیه اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام اسلامی تلاش کنند و موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌ (عج) را فراهم آورند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر بهره گیری از ایام نوروز برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، گفت: طلاب و روحانیون در ایام نوروز با تمام توان در راستای اعتلای بنیه اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام اسلامی تلاش کنند و موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌ (عج) را فراهم آورند.

آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به ضرورت بهره گیری از ایام نوروز برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، اظهار داشت: همین افتخار بزرگ برای طلاب و روحانیون بس است که از مصادیق آیه کریمه "قُلْ هذِهِ سَبیلی‏ أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‏ بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی (یوسف/ 108) " به شمار می روند و دارای منصب داعی‌الله و در ردیف شخص نبی گرامی اسلام‌(ص) قرار دارند.

وی ادامه داد: در این آیه مبارکه گر چه خداوند سبیل را که دین حق و توحید ربوبی است، مختص به پیامبر‌(ص) اسلام دانسته، اما همه کسانی را که شانیت دعوت دارند، شامل می شود که از آن جمله علمای بزرگوار اسلام هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حدیث نبوی‌(ص) « العلماء امناء الرسل علی عباده»، افزود: مفسر کبیر صاحب مجمع البیان می‌فرماید «فی‌ هذه‌ الآیة دلالة علی فضل‌الدعاء الی‌الله و الی توحیده و فیها دلالة ایضاً علی انه‌(ص) یدعوا الی‌الله فی کل اوقاته»؛ بر این اساس در همه حالات، در مسجد‌الحرام ، در کنار کعبه، یا در حجر اسماعیل، در کوه صفا و مروه، یا در بازار و کوچه‌های مکه و مدینه و یا در مجالس، نباید از دعوت دست بر داشت.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: یکی از اساتید ما که از مراجع بزرگ زمان خود بود، به طلابی که عازم تبلیغ بودند می‌فرمود"در تبلیغ به مسجد و بالای منبر اکتفا نکنید، بلکه در دید و بازدیدها، بر سر سفره‌های غذا ، در مجالس میهمانی و رفت و آمدها، همه را با احکام و آداب و اخلاق اسلامی آشنا کنید.

مدیر حوزه های علمیه، فرصت ایام نوروز را یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغی دانسته و گفت: طلاب و روحانیون با حضور در بین نزدیکان،‌خویشان و اقارب و دوستان خود، در جلسات شادی و عید مبارکی، علاوه بر تشویق و ترغیب آنها به انجام فرائض دینی خصوصاً اهتمام بر فریضه نماز، خلا‌های فرهنگی را جبران و با پاسخگویی به شبهات، نسبت به کلام نورانی حق‌تعالی که فرمود «وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاة و اصْطَبِرْ عَلَیْها (طه/ 132) » و یا «أَنْذِرْ عَشیرَتَکَ الْأَقْرَبینَ (الشعراء / 214 »، دین خود را در جهت رشد و تعالی جامعه ادا نمایند.

آیت الله مقتدایی در پایان تاکید کرد: اساتید، فضلا و طلاب، در ایام نوروز با تمام توان و ظرفیت خود در راستای اعتلای بنیه اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند و از این طریق موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌ الاعظم(عج) را فراهم آورند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود