کد خبر: 3709

تاریخ انتشار: 1390-12-28 - 14:09

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 069

رئيس جمهور سال 90 را تلخ كرد/داستانی

چکیده: پايان امسال رئيس جمهور مي‌توانست با پاسخ‌هاي منطقي و مؤدبانه به نمايندگان فضاي خوب و شيريني را رقم زندولي ه با توهين و سخره گرفتن مجلس مثل اينكه عهد كرده بود با قهر وخانه نشيني، آغاز و پايان […]

چکیده:

پايان امسال رئيس جمهور مي‌توانست با پاسخ‌هاي منطقي و مؤدبانه به نمايندگان فضاي خوب و شيريني را رقم زندولي ه با توهين و سخره گرفتن مجلس مثل اينكه عهد كرده بود با قهر وخانه نشيني، آغاز و پايان سال را به كام ملت تلخ كند.

 

 

عقربه‌هاي ساعت هم در اين واپسين روز‌هاي سال 1390 به تكاپو افتاده و سعي دارد هر چه زودتر خود را به لحظه تحويل سال برساند. نمي‌دانم چرا برخي تلخ كاميها نمي گذارد بنويسم كه سال 90 سالي خوب و خوش يمني بوده است!
هر چند در اين سال انقلاب اسلامي و بويژه ملت ايران دستاوردهاي عظيمي را نصيب خود ساخت. سقوط ديكتاتورهاي خون‌آشام منطقه، اوج گيري بيداري اسلامي، دستاوردهاي جديد هسته‌اي، ايستادگي در برابر خواسته‌هاي ظالمانه غرب و در نتيجه عقب‌نشيني آنها به پاي ميز مذاكره، حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند، از جمله وقايع شيريني را براي مردم ما رقم زد. حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از رويدادهاي سرنوشت‌ساز و مهم براي كشور بود. برتري اسلام گرايان در انتخابات مصر و تونس نيز پاسخ دندان‌شكني بود به كساني كه بيداري منطقه را اسلامي نمي‌دانستند.
ابتداي سال 90 كه از سوي مقام معظم رهبري به جهاد اقتصادي نامگذاري شد، حاوي دو پيام مهم بود. پيام اول آن نشان مي‌داد كه سال سخت اقتصادي در پيش است كه با تحريم‌ها و فشارهاي بين‌المللي آغاز شد و پيام ديگر آن اين بود كه همه بايستي براي مقابله با تحريم‌ها و تهديد‌ها فعاليت مضاعف و جهادي داشته‌ باشند. به ويژه مسئولان كشور تمام فكر و ذكر خود را متوجه مسايل اقتصادي و كنترل تورم و مقابله با توطئه‌هاي رواني دشمنان نمايند.
خانه نشيني رئيس‌جمهور در ابتداي سال 90 نشان داد كه مديران اجرايي كشور به ويژه رئيس جمهور و اطرافيان، بهانه‌ ديگري را براي امسال كوك كرده‌اند.
قهر 11 روزه رئيس جمهور كه با پا درمياني افراد زيادي منجر به بازگشت دوباره احمدي‌نژاد بر سر كار شد، ولي پايان دهنده كدورت‌ها نشد. كار به جايي رسيد كه موضوع خانه نشيني احمدي‌نژاد بالاخره موضوع داغ روزهاي اول و آخر سال 90 هم شد.
گراني و تورم افسار گسيخته و سونامي ارز و سكه و كاهش شديد ارزش پول ملي، دل و دماغي امسال براي توليد كننده و مصرف كننده باقي نگذاشت. مگر دلالاني كه بواسطه برخي رانت‌ها از سياست‌هاي غلط اقتصادي به ثروت‌هاي هنگفت رسيدند. وضعيت اقتصادي در سال 90 به جايي رسيد كه رئيس سازمان‌ بازرسي كل كشور رسما در روزهاي آخر سال مصاحبه كرد و اعلام نمود ، هيچ توفيقي در سال جهاد اقتصادي نداشتيم.
در سال 90مردم توقع داشتند در اين سال كمترين تنش و بگو مگوي سياسي را شاهد باشند ولي اختلاف بين قواي مقننه و قضائيه و اجرائيه به جايي رسيد كه مقام معظم رهبري هيأتي را مأمور رسيدگي به اختلافات قوا كردند.
در سال 90 باز هم عناصر افراطي و تندرو مسئله ساز شدند؛ جرياني كه در سالهاي اخير هزينه‌هاي زيادي را نصيب كشور و ملت كرده است و تاحدود قابل توجهي سر چشمه آن به برخي مراكز در قم بر مي‌گردد. پس از حادثه15 خرداد حرم مطهر و 14 خرداد مرقد مطهر امام، اين بار زماني كه ديدند مجلس شوراي اسلامي با طرحي انقلابي سياست‌هاي انگلستان در مقابل ملت ايران را به چالش كشانده و آنها را پاسخگوي سياست‌هاي كينه توزانه كرده است. با اشغال سفارت انگليس عملا خدمتگزار دولت فخيمه استعمارگر انگلستان شدند!!
به كنترل درآوردن هواپيماي جاسوسي (پهباد) آمريكايي در سال 90، خبر غافلگيركننده‌اي بود كه مردم ما را ذوق زده كرد. ولي ترور دانشمندان هسته‌اي در اين سال كام مردم ما را تلخ كرد و بار ديگر نشان داد كه استكبار جهاني براي رسيدن به مقاصد شوم خود هنري جز ترور و جنگ و آدم‌كشي ندارد.
كشف فساد 3 هزار ميلياردي هر چند نشان دهنده عزم مسئولان براي مبارزه با فساد است ولي اينكه افرادي به راحتي مي‌توانند در سيستم اقتصادي كشور اين چنين نفوذ كرده و آن را آلوده سازند، باعث نگراني‌هاي عميقي شد.
در بخش فرهنگ هم هر چند به عوامل تفكرات انحرافي در كشور مبارزه خوبي در سال 90 انجام گرفت و با روشنگري علما و مراجع جريان‌هايي مانند تهيه كنندگان سي دي ظهور نزديك است و تفكرات انجمن حجتيه نوين منزوي شدند ولي خطري كه از نفوذ دامنه‌دار آنها در سطوح مختلف كشور وجود دارد نگراني هاي زيادي بوجود آورده است
پايان امسال رئيس جمهور مي‌توانست با پاسخ‌هاي منطقي و مؤدبانه به نمايندگان فضاي خوب و شيريني را رقم زندولي ه با توهين و سخره گرفتن مجلس مثل اينكه عهد كرده بود با قهر وخانه نشيني، آغاز و پايان سال را به كام ملت تلخ كند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود