کد خبر: 3699

تاریخ انتشار: 1390-12-27 - 18:20

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / هنر
0
بازدیدها: 1 790

پارک ملت،متفاوت با دیگر برنامه های تلوزیون/سعید صابری

چکیده:  پارک ملت؛ اثری متفاوت از تلوزیون که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان سخت پسند ایرانی مواجه شد.   برنامه ای که این بار نشان داد با آثار قبلی تلوزیون تفاوت های آشکاری دارد. از جمله :دكورهای […]

چکیده:

 پارک ملت؛ اثری متفاوت از تلوزیون که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان سخت پسند ایرانی مواجه شد.

 

برنامه ای که این بار نشان داد با آثار قبلی تلوزیون تفاوت های آشکاری دارد. از جمله :دكورهای متنوع متناسب با فضای گفتگو با میهمانان، دعوت از كارشناسان محبوب و البته صاحب نظر در حوزه فکری خود ، تعدد سوژه های مورد بررسی و تازگی و روزآمد آن ، و مهمترین آنها پخش مستند های گوناگون از مستندسازانی بعضا جوان که با این وجود پختگی لازم را می شد در آن ها دید و البته اجراي مسلط و همراه با ادب شهيدي‌فر از جمله عناصري بودند كه به كمك برنامه آمدند و آن را از ديگر كارهاي مشابه متمايز ساختند.

نگاه بی سابقه این برنامه برای جذب حداکثر از هر دو طیف موافق و مخالف در کشور و پرداختن به سوژه های حساس و انتقاد در فضای کنونی ، و در کنار آن ، پرداختن به سوژه هایی که از تمامی نیازهای جامعه حکایت دارد نشان از موفقیت آن است. از دعوت از کارشناسان و بازیکنان فوتبال گرفته تا دعوت از چهره های سیاسی و فرهنگی و ... نشان از آن دارد كه در‌هاي پارك ملت روي همه باز است و قرار نيست برنامه خط مشي دقيق و مشخصي را دنبال كند.تمام این موارد تا جایی مطرح می شد که کمتر کسی می توانست ایراد غیر تخصصی بودن موضوعات مطرح شده را با مهمان حاضر در برنامه زیرسوال ببرد. برنامه ای که چالش در درونش بود، اما چالشی که مخاطب در پایان آن ذهنش دیگر درگیر آن نبود و مهم تراز ان این چالش باعث تخریب دیگران نمی شد.

مخاطب ایرانی خسته از دعواهای روزمره سیاسی و اجتماعی اطراف خود در ساعات پایانی شب به استقبال برنامه ای می رفت که مجری آن در ابتدا با صداقت و احترام تمام با وی برخورد می کرد، دیگر خبری از گفت و گو های کلیشه ای و قابل انتظار خبری نبود، با یک سینما گر صحبت می شد اما موضوع برنامه هفت جیرانی نبود، بازیکن فوتبال دعوت می شد ، اما سوژه برنامه نود فرودسی پور نمی سوخت و ....

در پارک ملت می توان فکر را در گوشه گوشه این برنامه به آسانی جست و یافت. همچنین برخورداری مخاطب از پیر و جوان و اقشار مختلف ، استفاده از ابزار نوین ارتباط با مخاطب ، و احترام به سلیقه و نظر صاحبان اصلی برنامه ، جایگاه این برنامه را با دیگر برنامه های صدا و سیما به وضوح متفاوت کرد .

پارك ملت تمرين گفت‌وگو کردن را نشان داد. اين كه چطور ياد بگيريم با هم گفت‌وگو كنيم. ياد بگيريم در شكل‌هاي مختلف و موضوعات مختلف گفت‌وگو كنيم. پارک ملت نشان داد، رسانه بايد بزرگ‌تر باشد. اگر نباشد كه بهتر است تعطيلش كنند. رسانه بايد جلوتر از مردم باشد. رسانه بايد راهنمايي كند.

 

منبع: الف 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود