کد خبر: 3716

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 776

سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پاريس گشايش يافت

چکیده: سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پاريس شامگاه پنجشنبه با حضور فردريك ميتران، وزير فرهنگ و ارتباطات فرانسه به طور رسمي در مركز نمايشگاهي پورت دو ورساي پاريس آغاز به كار كرد.   به گزارش […]

چکیده:

سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پاريس شامگاه پنجشنبه با حضور فردريك ميتران، وزير فرهنگ و ارتباطات فرانسه به طور رسمي در مركز نمايشگاهي پورت دو ورساي پاريس آغاز به كار كرد.

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، آنتوان گاليمار، رييس سنديكاي نشر فرانسه و خاوير داركو، رييس انستيتو فرانسه همراه جمعي از مديران صنعت نشر فرانسه فردريك ميتران را در مراسم افتتاح نمايشگاه كتاب همراهي كردند و پس از آن وزير فرهنگ از غرفه‌هاي كشورهاي خارجي حاضر در نمايشگاه چون ساحل عاج، گينه، تونس و البته ژاپن و روسيه دو ميهمان افتخاري سي و دومين نمايشگاه كتاب پاريس ديدن كرد.

ميتران هنگام بازديد از سالن نويسندگان مسكو (شهر ميهمان نمايشگاه) از عزم اداره‌اش براي حمايت جدي از نويسندگان، ناشران و كتابفروشي‌هاي ارایه‌كننده آثاری از سراسر جهان خبر داد و گفت: فرانسوي يا روسي بودن هيچ تفاوتي با هم نمي‌كند، مهم آن است كه آثار اصيلي از فرهنگ و زبان هر كشور در اختيار خوانندگان قرار گيرند.

ميتران ضمن بازديد از سالن ناشران خارجي با مقامات عالي فرهنگي كشورهاي حاضر در نمايشگاه پاريس چون هرنان لومباردي،وزير فرهنگ آرژانتين و شيخ دكتر سلطان القاسمي امير شارجه از امارات متحده عربي ديدار و گفت و گو كرد. پس از آن غرفه ناشران سرشناسي چون گاليمار، استوك و ديلتان ميزبان وزير فرهنگ بودند.

او در غرفه انتشارات گاليمار با ابراز علاقه فردي‌اش به ادبيات و شعر ژاپني و تأكيد بر حمايت از بازيگران حوزه كتاب عنوان كرد: نمايشگاه كتاب به خصوص در دوران سخت كنوني كه بر حوزه كتاب مي‌گذرد، لحظه‌اي كليدي در طول سال براي ناشران، كتابفروشان و نويسندگان به حساب مي‌آيد. فعاليت‌هاي منسجم وزارت فرهنگ با همه كساني كه در حوزه كتاب فعالند، حايز اهميت فراوان است.

انتظار مي‌رود نمايشگاه كتاب چهار روزه پاريس 19-16 مارس (29-26 اسفند) ميزبان 200 هزار بازديدكننده از سراسر فرانسه و كشورهاي فرانسوي‌زبان باشد. كشور ژاپن كشور ميهمان و شهر مسكو شهر ميهمان نمايشگاه كتاب پاريس 2012 هستند.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود