کد خبر: 3730

تاریخ انتشار: 1390-12-24 - 11:21

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 2 033

تکرار ادعاها درمورد سرنوشت امام موسی صدر،در خاطرات مبارک

چکیده:  مبارک در این قسمت از خاطرات خود می نویسد: قذافی منصور الکیخا را خطری جدی برای حکومت خود می دانست و بنابرین تصمیم گرفت برای همیشه وی را ساکت کند.اما امام موسی صدر به سبب انتقاد از قذافی کشته […]

چکیده:

 مبارک در این قسمت از خاطرات خود می نویسد: قذافی منصور الکیخا را خطری جدی برای حکومت خود می دانست و بنابرین تصمیم گرفت برای همیشه وی را ساکت کند.اما امام موسی صدر به سبب انتقاد از قذافی کشته شد. به این ترتیب که قذافی وی را به لیبی دعوت کرد، سپس امام صدر را کشت و جسدش را به دریا انداخت.

 

یک روزنامه مصری با انتشار بخشهایی از خاطرات رئیس جمهوری مخلوع این کشور، روایت حسنی مبارک از سرنوشت امام موسی صدر را آورده است.

به گزارش مهر، روزنامه "روزالیوسف" به ذکر پاره ای از خاطرات حسنی مبارک رئیس جمهوری مخلوع مصر پرداخته است.

این روزنامه آورده است: در یادداشتهای مبارک به اسراری درباره منطقه و جهان و زندگی رئیس جمهور مخلوع از زمانی که کودکی فقیر در "کفر مصیلحه" بود تا زمانی که نفر اول مصر شد، بر می خوریم.

حسنی مبارک در یادداشتهای خود به روزگار سخت کودکی به سبب بالا بودن تعداد فرزندان خانواده و حقوق کم پدرش اشاره کرده است.

در این خاطرات آمده است: ورود مبارک به دانشکده افسری در سال 1949 تحول جدید در زندگی وی بوده، زیرا شرایط مادی اش بهتر شده است.

در این خاطرات ذکر شده است: مبارک همواره لباس نظامی بر تن داشت زیرا توان خرید لباس جدیدی را نداشت و این موضوع دستمایه ای برای تمسخر وی از سوی همکلاسی هایش بوده است.

خاطرات مذکور به صعود بخت مبارک و ارتقای طبقه اجتماعی وی و نیز روابط زناشویی مبارک با همسرش "سوزان ثابت "نیز اشاره می کند.

در این خاطرات ذکر می شود که تا زمانی مبارک رئیس جمهور نشده بود سوزان همواره خواهان جدایی از حسنی مبارک بوده، اما بعدها به هیچ وجه حاضر نبوده است که لقب زن اول مصر را از دست بدهد.

در این خاطرات همچنین به روابط مبارک با انور سادات رئیس جمهوری قبل از وی اشاره شده و اینکه سادات همواره به مبارک توهین می کرده و وی را کند ذهن می خوانده است و حتی در اواخر سال 1981 وی قصد داشته وی را برکنار کند که اجل مهلتش نداده است.

خاطرات مذکور همچنین به اسرار احتمال دخالت معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی در ترور "منصور الکیخا" معارض لیبیایی، امام موسی صدر رهبر شیعی لبنانی و "اشرف مروان" داماد "جمال عبدالناصر" پرداخته شده است.

مبارک در این قسمت از خاطرات خود می نویسد: قذافی منصور الکیخا را خطری جدی برای حکومت خود می دانست و بنابرین تصمیم گرفت برای همیشه وی را ساکت کند.اما امام موسی صدر به سبب انتقاد از قذافی کشته شد. به این ترتیب که قذافی وی را به لیبی دعوت کرد، سپس امام صدر را کشت و جسدش را به دریا انداخت.

درباره اشرف مروان نیز اختلافات موجود میان وی و فرزندان قذافی درباره درآمدهای حاصل از فروش سلاح به یکی از کشورهای آفریقایی سبب مشکل بوده است.
در این خاطرات به تلاش معمر قذافی برای فراری دادن متهمان ترور انور سادات اشاره شده است. زیرا به اعتقاد قذافی آنها دشمن سرسختی را از سر راه برداشته اند.

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود