کد خبر: 3748

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 334

احمدی نژاد: ۱۱ روز خانه نشینی به من نمی​چسبد/چه کسی به متکی ماموریت سنگال داده بود؟

چکیده: همه شهادت می دهند که با این وضع اقتصاد کشور و تحریم و تهدید، قانون هدفمند کردن یارانه​ها را اجرا کردم. در قانونی که شما تصویب کردید، اسمی از رئیس​جمهور نیامده است. مجمع عمومی ای در این قانون […]

چکیده:

همه شهادت می دهند که با این وضع اقتصاد کشور و تحریم و تهدید، قانون هدفمند کردن یارانه​ها را اجرا کردم. در قانونی که شما تصویب کردید، اسمی از رئیس​جمهور نیامده است. مجمع عمومی ای در این قانون آمده که رئیس جمهور عضوش نبوده است. چرا سوالش را از من می​پرسید؟

 

رئیس​جمهور سخنانش را با دعای فرج امام زمان آغاز کرد و با لحنی طنزگونه به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
احمدي نژاد با بيان اينکه سوال از رئيس​جمهور حق طبيعي مجلس است و پاسخ به آن هم طبيعي است و اتفاق خاصي نيفتاده است، گفت: اين موضوع از مدت ها پيش در رسانه ها مطرح شده و خوشحالم که فرصتي براي پاسخگويي ما هم فراهم شد.
رئيس​جمهور با کنايه به اينکه مطهري به جاي 15 دقيقه، حدود 16 دقيقه حرف زده است، افزود: او 33 درصد بيش از زمانش حرف زد، با همين نسبت هم من يکساعت و 20 دقيقه وقت دارم.
حسين سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس به او تذکر داد که مطهري 15 دقيقه حرف زده است، رئيس جمهور هم گفت: ساعت ما و شما فرق دارد؟ مجلس است ديگر سه دقيقه وقت مي گيرد ولي 11 دقيقه حرف مي​زند. من مي خواستم قبل از انتخابات به مجلس بيايم اما گفتم ممکن است روي انتخابات اثر بگذارد و چون ديواري کوتاهتر از من نيست، به گردن من بيفتد.
او که مي گفت مذاکراتي در اين باره کرده است، افزود: تلاش کرديم که سوال انجام نشود اما هيات رئيسه نپذيرفت. برخي گفتن فرداي چهارشنبه سوري و بعد از انتخابات شيرين و شب عيد به مجلس نيام. اما برخي گفتند برو و محکم جواب بده.
پاسخ​هاي رئيس​جمهور از اين قرار است:
· حساب ذخيره ارزي موجودي​اش صفر است. چگونه به مترو وام بدهيم؟ از کجا بدهيم؟ از پول معلمان و عمران و آباداني روستاها؟ بايد مي گفتيد از کدام رديف کم کنيمو به اينجا بيافزاييم؟ اين قانون بر خلاف اصل 75 قانون اساسي است.
· هشت هزار ميليارد تومان بابت عوارض به مترو کلان شهرها و 6 ميليارد دلار هم فاينانس داده​ايم. 11هزار دستگاه اتوبوس با تخفيف به کلان شهرها داده​ايم. در مورد تهران هم 4600 ميليارد تومان پول نفت را براي کار عمراني به شهرداري داده​ايم که 10 برابر کمک کل دولت​هاي قبل است.
· به جاي اين همه فشار به دولت بهتر نبود يک سري به شهرداري مي زديد ببينيد کجا اين پول ها را خرج کرده اند؟
· چرا فکر نمي کنيد با اين نرخ رشد اقتصادي نمي​شود اين مقدار شغل ايجاد کرد؟ والله مي شود بيش از يک ميليون و 600 هزار شغل هم ايجاد کرد. شما کمک کنيد بيش از اين هم مي شود.

· همه شهادت می دهند که با این وضع اقتصاد کشور و تحریم و تهدید، قانون هدفمند کردن یارانه​ها را اجرا کردم. در قانونی که شما تصویب کردید، اسمی از رئیس​جمهور نیامده است. مجمع عمومی ای در این قانون آمده که رئیس جمهور عضوش نبوده است. چرا سوالش را از من می​پرسید؟
· اکثر مردم به من می گویند کمی استراحت کن و به خودت برس! 11 روز خانه نشینی هم از این حرف هاست! احمدی نژاد و خانه نشینی؟ این حرف و وصله​ها به من و دولتم نمی​چسبد. زندگی ام نشان می دهد که با عمل درست و ادبیات صحیح از ولایت دفاع کنم و نشان دهم که نظام ولایی نظام تلاش و عمل است.
· گفتند چرا گفتم مجلس در راس امور نیست و هدف ات چیست. من مخلص شما هستم. من با استدلال نظرم را گفتم. شما هم با استدلال جواب دهید. باید اینقدر از آزادی بیان در کار باشد که رئیس​جمهور حرفش را بزند.
· سوال کردید که چرا وزارت ورزش دیر تشکیل شده است. آخر سال است و باید کمی با هم صفا کنیم! من مصوبه مجلس را برایتان می خوانم. شما نوشته اید از تاریخ تصویب این قانون یعنی 10/89، دو سازمان تربیت بدنی و جوانان با هم ادغام شود. 30 دی به ما ابلاغ شده که 18 روز قبلش آنها را ادغام کرده​اید و می گویید مقررات اصلاح می گردد. خب بگردد! مگر ما مخالفیم! نمی​شود بدون شرح وظایف وزیر تعیین کنیم و شما هی بگویید ای داد و ای بیداد که رئیس جمهور تخلف کرده است! شما گفته اید «ادغام می​شود»، نگفتید رئیس جمهور «ادغام کند»! گفته اید بودجه از محل صرفه جویی تامین شود. «صرفه جویی» ردیف است؟
· اصلا خودتان می توانید این قانون را اجرا کنید؟ من این قانون را با همه اختیاراتم به شما می دهم دستتان را هم می بوسم، بفرمایید اجرا کنید! برای این کار پرونده سازی کردید و برخی دوستان ما هم هر روز باید بروند دیوان محاسبات و دادگاه!
· شب عید است کمی شاد باشیم! یک نامه نوشتیم که این قانون قابل اجرا نیست. کار راه به وسال از رئیس​جمهور کشاندید! یک بار هم رئیس جمهور به شما بگوید بالای چشمتان ابرو!
· نان زن و بچه مرا بدهید، همین حقوق مرا هم بگیرید! یک حقوق استاد دانشگاهی می گیرم که یکی از این سایت ها نوشت که خیلی زیاد هم هست. از کجا باید می آوردم خرج امور فرهنگی می کردم؟ چرا از من می پرسید بودجه فرهنگی کجا خرج شده؟ شما نمایندگان عضو شورای برنامه ریزی هستید. من که عضو نیستم! بروید از دیوان محاسبات بپرسید کجا خرج شده؟ من باید از شما بپرسم کجا خرج کردید!
· از من پرسیده اند که چرا متکی را در سنگال عزل کردید. مگر من به او ماموریت سنگال دادم؟ وقتی عزل شده اند ماموریت چه معنایی دارد؟ من بر اساس اصل 136 و نوسازی در وزارت خارجه ایشان را عزل کرده بودم.
· * من چند حرف روشن درباره عفاف و حجاب دارم.من مي گويم اين ملت متمدن​ترين ملت است. مبناي برخورد با مردم بايد با مهرباني باشد. ما ازآبروي مردم دفاع کرديم و گفتيم گير سه پيچ به دختران و پسران ندهيم. اين ها بچه هاي خودمان هستند. همين جوان ها جنگ و انقلاب را اداره کردند.
· آقا ميشود هر وقت 22 بهمن و انتخابات است، دوربين را روي همه مردم با همه تيپ ها برد؟ اما بعد از انتخابات به آنها گير داد. اين تناقض نيست؟
· بگذاريد با شما شوخي کنم. کدام يک از ما تا کنون گناه نکرده ايم؟ البته گناه بد است و من با آن مخالفم. اما مگر ما گناه نمي کنيم؟ رئيس جمهور حق اظهار نظر راجع به امور کشور را ندارد؟ آيا بايد به ا گفت چرا يان حرف را زدي؟
· گفتند چرا از ايران اسم مي بري و موجب تعصبات قومي شده.من هم مي گويم باباجان، همه مي گويند که مشي و تمدن ايران يک چيز ديگري است و ملت ايران در ادامه راه پيامبر هستند. ايران يعني اسلام شيعه علوي.
· مي​گوييد حرف هاي من باعث تعصبات قومي شده. لابد جنگ هست ساله هم تقصير حرف هاي من بوده؟
· اجراي طرح هاي بزرگ هسته​اي و فضايي کردن ايران، اجراي تمام شعارهاي همه دولت​هاي قبل و کرامت به مردم و هزارن خدمت ديگر، اسمش انحراف است؟ اگر اينگونه است بيشتر مردم ايران و اکثر کساني که اينجا نشسته اند هم تو همين خط اند!
· از اول گفتم که مشي برخي را قبول ندارم و چيز مخفي ندارم. آمده ام که قطار مديريت کشور را به خط اصلي برگردانم. رهبري هم بارها اين را گفته است. اگر سکوت مي​کنم علامت تاييد اتهامات نيست. اگر برخي بگويند مکتب خراسان و اصفهان و يونان عيبي ندارد؟ من به حکم سوگندي که خوردم کار مي کنم. به دليل يک حرف نبايد اينقدر جنجال کنيد.
· والله ما ايراني هستيم و با صداي بلند مي گويم که عظمت ملت ايران را دوست دارم و به آن افتخار مي کنم. بايد بگيم ايران، نمي توانم بگويم انگليس! ايران را کنار بگذاريم کجا را بچسبيم! والله خدا هم ايران را دوست دارد! اين که دعواي قومي نيست! خود شما هم ايران را دوست داريد، مگر نداريد؟
· دولت من حتي ضعيف ترين قوانين را اجرا کرده و بيشترين همکاري را با دولت داشته است. نمايندگاني که به دولت آمده اند بيش از مجموع وزرا صحبت کرده​اند.
· به من مي گوييد قانون گريز! اما اين سوال به استناد اصل 88 قانون اساسي انجام شده است. در اين اصل آمده که درباره يکي از وظايف بايد از من سوال مي کرديد. کدام يک از اين سوالات راجع به وظايف من بوده؟ اکثرش راجع به اظهارات و اختيارات من است. آيين نامه خودتان را هم اجرا نکرده ايد.
· شب عيد است، بگذاريد کمي شوخي کنيم! مي شود از مجلس هم انتقاد کرد؟ اجازه مي دهيد؟ آقا بگويم؟ مي خواهم يک سوال بکنم از شما! مربوط هم هست! به نظر شما چه کسي قانون شمول قانون مديريت کشوري را پس از تاييد شوراي نگهبان، اصلاح کرد و مجلس را از شمول آن خارج کرد؟ چطور قانون خوب است، اما براي غير از مجلس و ديوان محاسبات؟
· آيا با قانون عادي، مي توان قانون اساسي را دور زد؟ چطور مصوبات دولت را يک طرفه لغو مي کنيد؟
· عصباني نشويد اين يک شوخي است! مي توان با فشردن يک شاسي ليسانس قبول شد؟ آيين نامه است ولي شما آن را اجرا نمي کند.
· من مخلص رئيس هستم و مخلص تک تک شما هم هستم. در همين مجلس اعلام شد که ما يک ميليارد تخلف کرديم. 5-6 ماه در ايام تبليغات انتخاباتي ما فحش خورديم و چه و چه!! رئيس فخيمه ديوان محاسبات هم هي مصاحبه کرد که دولت الا و بالله تخلف کرده است.
· رئيس جمهور کف خيابان و نوکر ملت است و گردنش از مو باريکتر است. اگر قرار است کاري بشود، دوکلمه به ديگران بگوييد! نگران نباشيد برايتان کمپوت هم مي آوريم!! توهين به رئيس جمهور که نشان شجاعت نيست که مي خواهيد به جنگ من بياييد.
· شب عيد است بگذاريد چيزي بکگويم که مردم هم شاد شوند. چندين نهاد ناظر بر دولت هستند. خدا را شاکريم که حتي يک مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است. اما بين خودتان و خدا شده است، يکسري به دستگاههاي ديگر مثل شهرداري بزنيد و ببينيد که بودجه اشن را چگونه خرچج کرده اند.
· شوخي ميکنم اما دولت براي شکايت از شما بايد به خود شما شکايت کند.
· شهادت مي دهم که مجلس از همه ظرفيت هاي قانوني و فراقانوني استفاده کرد تا کنترل و نظارت بر دولت داشته باشد و آنچه را که مي خواهد در ارجاي اعمال کند.
· شوخي بس است. وقت کشور مهم است و ما مسئول خدمت به مردم هستيم. دسته بازي و باند بازي ديگر تمام شده و بايد روي اصولمان بايستيم. تقوي و عدالت بايد در همين کارهاي روزمره باشد.
· توصيه رهبري هميشه بر همدلي و همراهي بوده و هست.
· براي اينکه خوراک شب عيد مردم فراهم شوم، آمدم. سوالات امتحاني که براي من طرح کرده بوديد، خيلي سخت نبود. به نظرم طراح سوال با شاسي ليسانس گرفته است! اگر با خودم مشورت مي کرديد سوالات بهتري مي دادم! من به همه سوالات پاسخ داده​ام، حالا شما نمره بدهيد. اگر يک ذره از 20 کمتر بدهيد، بي انصافي است!

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود