کد خبر: 3743

تاریخ انتشار: 1390-12-23 - 19:13

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه
0
بازدیدها: 1 654

بهمن دری:هرسال دو دوره از کتاب فصل خارج از تهران برگزار خواهد شد

چکیده: بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد درپی برگزاری نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل در شهر شیراز درباره دوره‌های آتی این جایزه گفت: ما شاید نتوانیم هرسال همه چهار جشنواره کتاب‌فصل را خارج از […]

چکیده:

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد درپی برگزاری نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل در شهر شیراز درباره دوره‌های آتی این جایزه گفت: ما شاید نتوانیم هرسال همه چهار جشنواره کتاب‌فصل را خارج از تهران برگزار کنیم، اما سعی بر این است که حداقل دو دوره در سال خارج از تهران برگزار شود.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، در پایان نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل که ۲۰ اسفند در شیراز برگزار شد، گفت: این دوره از دوره‌های پیش متمایز بود و ویژگی‌های برجسته‌ای همچون افزایش کمی آثار داشت.

دری در مجموع برگزاری کتاب فصل در شیراز را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: برگزاری نوزدهمین دوره کتاب فصل چند مولفه داشت که این دوره را از دوره‌های پیش متمایز می‌کرد؛ نخستین مولفه و مهم‌ترین آن این است که در تهران برگزار نشد و این در راستای تمرکززدایی جشنواره‌ها از تهران، امری مهم به حساب می‌آید.

وی افزود: از دیگر مولفه‌های این دوره وسواس و دقت در داوری و نظارت موثر هیات علمی بر داوری‌ها بود. افزایش کمی آثار و تعداد منتخبان این دوره که به ترتیب ۲۰ و ۸۰ درصد افزایش داشته نيز از ویژگی‌های برجسته نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل به‌شمار می‌رود.

دری در پایان گفت: جایزه کتاب فصل از جشنواره‌های مهم ما به شمار می‌رود و علاوه براین‌که مقدمه و مبنای کتاب سال، مهم‌ترین جشنواره مکتوب کشور است، انگیزه نویسندگان برای تولید آثار ارزشمند هم محسوب می‌شود. برای بهتر برگزار شدن هرچه بیشتر این جایزه، خوب است که این روند روبه‌رشد حفظ شود و تاکید بیشتری بر داوری‌ها و سلامت آن‌ها صورت بگیرد.

جایزه کتاب فصل، جشنواره‌ای است که از پدیدآورندگان آثار برتر چاپ شده در هر فصل سال تقدیر می‌کند و تاکنون ۱۹ دوره آن برگزار شده است. آخرين دوره اين جايز که به آثار چاپ پاییز امسال اختصاص داشت در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ برای نخستین بار در شهري غیر از تهران و در شیراز برگزار شد.

 

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود