کد خبر: 3728

تاریخ انتشار: 1390-12-23 - 11:34

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه / مطالب دیگران- اهل بیت (علیهم السلام) / اهل بیت علیهم السلام
0
بازدیدها: 1 007

آیت الله صافی: دنیا بداند که اسلام با بی‌رحمی، ظلم، تکبر و استبداد مخالف است

چکیده: این مظالم وحشیانه‌ای که از وهابی‌ها و به هزینه و تحریک آن‌ها عالم اسلام را ناامن کرده است و چهره زیبای رحمة للعالمینی آن را می‌پوشاند، و این حکومت‌های بی‌حیا و خودکامه که به اسم اسلام و […]

چکیده:

این مظالم وحشیانه‌ای که از وهابی‌ها و به هزینه و تحریک آن‌ها عالم اسلام را ناامن کرده است و چهره زیبای رحمة للعالمینی آن را می‌پوشاند، و این حکومت‌های بی‌حیا و خودکامه که به اسم اسلام و مسلمانی بر مسلمانان تحمیل شده است همه محکوم می‌باشند، و با سیره پیغمبر و عدالت علی و رفتار و کردار و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام مخالف است

 

 آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش سیره اهل‌بیت (ع)، بر معرفی جهانی سیره نبوی و سیره اهل‌بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحمن الرَّحِیم
قال الله تعالی: «وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِین» و «وَ إِنَّکَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیمٍ»

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

با عرض احترام به شرکت‌کنندگان در این همایش علمی و پژوهشی پیرامون سیره اهل بیت علیهم السلام با محوریت سیره عظیم، درخشان و نورافشان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، با تقدیم این شعر معروف

ما إِنْ مَدَحْتُ محمَّداً بمَقَالَتِی لکِنْ مَدَحْتُ مَقَالَتِی بمُحَمَّدِ

این برنامه را گرامی می‌دارم، و به برگزارکنندگان و نویسندگان محترم مقالات، این توفیق را تبریک عرض می‌کنم.

برای جوامع اسلامی و همه جامعه انسانی، هیچ چیزی مانند آشنایی با سیره رسول اعظم صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت، و مکتب و هدایت ایشان آموزنده‌تر و سازنده‌تر نمی‌باشد. آن را باید به عنوان یک علم بزرگ جهانی، بلکه بالاتر معرفی نمود که مسلمانان و جامعه بشریت نیازمند شناخت بیشتر این سیره جامع الجوانب و عمیق المعانی و پژوهش و درس و بحث و کاوش در آن می‌باشند، که مفیدتر از آن برای این‌که سرمشق زندگی و راهنمای سیر به سوی تعالی و آگاهی و منش‌های نیکو و رفتار و کردار پاک و اندیشه‌های تابناک باشد وجود ندارد، ‌و همه شئون حیات مادی و معنوی و روحی و جسمانی بشر را فراگرفته است.

معرفت این سیره، علم است و نه یک علم که علوم بسیاری که همه در داخل این علم تدریس می‌شود، و عالم غیب و شهود را معنی و تفسیر می‌نماید.

مسلمانان خصوصا در جهان معاصر برای این‌که خود، این علم را فرابگیرند و به مردم جهان برسانند، و مراکز بزرگ پژوهشی تاسیس نمایند، مسئولیت بیشتری دارند.

باید پیام‌های این سیره و مخصوصا سیره حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و سلم در همه شعب حیات از معنویات و غیب و شهود و اخلاق و تربیت و روابطی که اسلام بین مردم و خدا، و فرد با جامعه یا عائله حتی با حیوانات برقرار می‌سازد به جهانیان برساند.

این مکتب و دعوت این کتاب مقدس قرآن مجید و این سیره باید تبلیغ شود، که خدمتی و اصلاحی بالاتر از معرفی این سیره به بشریت نیست. اعلامیه «إِنَّ اللهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ» و «تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمْ» و «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاکُمْ» و «کُلُّکُم مِن آدَم وَ آدَم مِن تُرَاب» و «لَا فَضْلَ لِعَرَبی عَلی عَجَمی» و «إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْتَکْبِرِینَ» باید همواره به گوش بشر خوانده شود، تا بدانند که اسلام در الغاء استکبار و استحقار و استضعاف و استثمار پیشگام است.

عالی‌ترین روش انسانی و مقبول فطرت، روش محمدی و سیره علوی است. «وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ» تمام هدف و مقصد از دعوت پیامبر عظیم الشأن را بیان می‌کند.

بر اساس گزارش منتشر شده در مرکز خبر حوزه، در ادامه این متن آمده است: باید دنیا بداند که در اسلام، اخلاق نکوهیده بی‌رحمی، بی‌انصافی، ظلم، تکبر، استبداد و تروریسم و این مظالم وحشیانه‌ای که از وهابی‌ها و به هزینه و تحریک آن‌ها عالم اسلام را ناامن کرده است و چهره زیبای رحمة للعالمینی آن را می‌پوشاند، و مردم بی‌اطلاع دنیا را به اسلام بدبین می‌سازد، و این حکومت‌های بی‌حیا و خودکامه که به اسم اسلام و مسلمانی بر مسلمانان تحمیل شده است همه محکوم می‌باشند، و با سیره پیغمبر و عدالت علی و رفتار و کردار و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام مخالف است.

همایش‌ها باید دنیا را بیدار کنند، و آگاهی بدهند. هویت اسلام و مسلمانی را زنده کنند، و این همایش‌‌ها موجب امیدواری است که مخصوصاً نسل جوان ما را بیشتر به حقایق دین و بالندگی دین و قداست و هویت دینی و استقامت بر سنت‌های دینی مصمم‌تر می‌سازد.

در خاتمه با عرض تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این همایش، امیدوارم که ‌آثار و برکات این نشست، موجب خشنودی و رضایت حضرت بقیة الله ارواح العالمین له الفدا گردد. بحول الله و قوته و آخر دعوانا الحمدلله رب العالمین.

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود