کد خبر: 3788

تاریخ انتشار: 1390-12-20 - 16:59

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد
0
بازدیدها: 1 936

مرکز آمار:تورم دیماه 26درصد

چکیده: نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم دی ۲۶.۳ درصد است، گفت: جلسه امروز شورا ۳ مصوبه پیش از تعیین حداقل دستمزد به همراه داشت.   بهزاد […]

چکیده:

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم دی ۲۶.۳ درصد است، گفت: جلسه امروز شورا ۳ مصوبه پیش از تعیین حداقل دستمزد به همراه داشت.

 

بهزاد کهندانی در گفت‌وگو با فارس «توانا»، با اشاره به جلسه امروز شورای عالی کار به منظور بررسی حداقل دستمزد سال۹۱ کارگران اظهار داشت:‌ این جلسه با بررسی موضوعات و نظرات شرکاء اجتماعی کار در نهایت ۳ مصوبه به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برای صنوف و صنایع مختلف در کل کشور یک حداقل دستمزد در نظر گرفته شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه در نظر گرفتن یک حداقل مزد واحد مانند سنوات گذشته انجام می‌شود، گفت: علاوه بر حداقل دستمزد این موضوع به سایر سطوح مزدی نیز تسری خواهد یافت چون در قانون کار حداقل مزد باید براساس صنوف و صنایع مختلف باشد.

عضو هیئت رئیس مجمع عالی کارگری تاکید کرد: طبق قانون نمی‌توان برای سایر سطوح مزدی تعیین تکلیف کرد‌ اما شورای عالی کار این جایگاه را دارد که در این زمینه ورود کند و براین اساس سایر سطوح مزدی نیز تعیین می‌شود.

به گفته کهندانی، در این جلسه مقرر شد با تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده به بحث پایه سنواتی و بن کارگری پرداخته شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار جلسه بعدی شورای عالی کار به منظور تعیین حداقل دستمزد را روز دوشنبه هفته جاری دانست و عنوان کرد: طبق قانون موجود نرخ تورم براساس آمار بانک مرکزی به شورای عالی کار ارسال می‌شود اما با توجه به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه مرکز آمار ایران مسئول ارائه نرخ تورم است مقرر شد مرجع رسمی این موضوع این مرکز باشد.

به گفته کهندانی، مرکز آمار ایران نرخ تورم دی ماه را به شورای عالی کار ۲۶.۳ عنوان کرده است اما برای تعیین حداقل دستمزد باید این مرکز آخرین آمار مربوط به بهمن‌ماه سال جاری را نیز به شورا ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: نوسانات و افزایش قیمت بسیاری از کالا‌ها در بهمن‌ماه صورت گرفته و باید براساس نرخ تورم بهمن حداقل دستمزد تعیین شود.

این فعال کارگری در پایان فضای جلسه شورای عالی کار برای افزایش حداقل دستمزد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کارفرمایان نیز با وجود مشکلات اقتصادی و تولیدی براین موضوع واقف هستند

 

منبع: بازتاب 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود