کد خبر: 3835

تاریخ انتشار: 1390-12-20 - 10:33

نسخه چاپی | دسته بندی: گوناگون / لینکستان (مطالب دیگران)
0
بازدیدها: 988

اعلام سهمیه ارز سفر‌های عمره مفرده و عتبات عالیات توسط بانک مرکزی

چکیده:  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهمیه ارز مسافران سفر‌های خارج از کشور از جمله سفر‌های زیارتی عمره مفرده و عتبات عالیات را اعلام کرد.   به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک مرکزی […]

چکیده:

 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهمیه ارز مسافران سفر‌های خارج از کشور از جمله سفر‌های زیارتی عمره مفرده و عتبات عالیات را اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به سؤالات آن دسته از هموطنانی که عازم سفر خارج از کشور هستند و در راستای رفع ابهامات موجود در زمینه میزان و نحوه فروش ارز مسافرتی، دستورالعمل‌های مربوطه را در ‌اختیار هموطنان قرار داده است.

سفرهای هوایی

1- به مقصد کشورهای ترکیه، ترکمنستان، کویت، قطر، بحرین و عمان به میزان 1000دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یکبار در سال.

2- به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و امارات‌متحده‌عربی به میزان 400دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

3- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان ”عمره‌مفرده“بمیزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال.

4- به مقصد سایر کشورها بمیزان 1500 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

سفرهای زمینی، ریلی و دریایی

1- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان ”عمره‌مفرده“به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت درسال.

2- به مقصد سایر کشورها به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

خاطر نشان می سازد مسافران می‌توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصی بابت سفرهای ”هوایی“ و یا ”زمینی، ریلی و دریایی“ به سایر کشورها بشرح فوق مجموعاً دو نوبت در سال از ارز مسافرتی‌مربوط به کشورهای عراق، سوریه و عربستان نیز بهره‌مند شوند. کمااینکه مسافرانی که از دونوبت ارز مسافرتی به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان استفاده نموده اند نیز می توانند از ارز مربوط به سایر کشورها به شرح فوق استفاده کنند.

نحوه خرید ارز مسافرتی

در مورد سفرهای هوایی کلیه مسافران می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک های ملی ایران ، ملت و سامان در سطح شهر با ارائه مدارک مربوط، ارز مسافرتی خود را درخواست و سند حسابداری یا رسید آن را دریافت نمایند. تحویل ارز با ارائه رسید مذکور پس از گیت خروجی فرودگاه امکان پذیر می‌باشد.ضمناً خرید ارز بابت سفرهای زمینی، ریلی ودریایی در حال حاضر طبق روال گذشته صورت می پذیرد.

فروش ارز مسافرتی به مسافرین با سن قانونی کمتر از 2 سال امکان پذیر نبوده و برای سنین 2 تا 12 سال به میزان 50 درصد مبالغ مورد اشاره فوق خواهد بود.

فروش ارز مسافرتی به نرخ رسمی صورت می‌گیرد.

در ترتیبات فروش ارز مسافرتی منظور از سال، سال شمسی تقویمی است؛ بر این اساس مسافرانی که در هر مقطع زمانی از سال1390 از ارز مسافرتی خود استفاده نموده‌اند از ابتدای سال1391 می‌توانند از ارز مسافرتی جدید خود بهره‌مند شوند.

خرید ارز مسافرتی توسط مسافرانی که با گذرنامه ایرانی سفر می‌‌کنند در صورتی‌ که کشور مقصد آنها کشور محل اقامت آنها نیز ‌باشد، بدون نیاز به ویزا امکان‌پذیر است.

 

منبع:فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود