کد خبر: 3791

تاریخ انتشار: 1390-12-20 - 09:19

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه
0
بازدیدها: 2 217

آیین پایانی جایزه کتاب فصل برگزار می‌شود

چکیده: آیین پایانی نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل امروز، 20 اسفند، ساعت 16 با حضور بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در شیراز برگزار می‌شود. 52 اثر در این دوره منتخب شده‌اند.    به گزارش […]

چکیده:

آیین پایانی نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل امروز، 20 اسفند، ساعت 16 با حضور بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در شیراز برگزار می‌شود. 52 اثر در این دوره منتخب شده‌اند.

 

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نوزدهمین دوره از جایزه کتاب فصل برای نخستین بار در شهری به‌غیر از تهران برگزار می‌شود و میزبان این دوره، استان فارس خواهد بود.

از میان 52 اثر منتخب، هشت اثر به‌عنوان برگزیده و 44 اثر به‌عنوان شایسته تقدیر اعلام شده اند.

علی شجاعی‌صایین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب (موسسه متولی این جایزه) پیشتر در گفت‌و‌گویی درباره نوزدهمین دوره این جایزه گفته است: به دنبال برگزاری موفق جایزه گام اول در استان‌ها و همین‌طور جایزه دوسالانه خلیج فارس، پیشنهادی ارایه دادیم مبنی بر این‌که از هر چهار دوره جایزه کتاب فصل که در طول سال برگزار می‌شود دو دوره را در استان‌های غیر از تهران برگزار کنیم و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نیز از این پیشهاد استقبال کرد. با برگزاری این مراسم در استان‌ها طبیعتا اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب‌تری نسبت به جایزه کتاب فصل صورت خواهد گرفت، ضمن این‌که حضور افراد برگزیده و شایسته تقدیر جایزه و نیز حضور دست‌اندرکاران، داوران و معاون فرهنگی در استان‌های دیگر، این امکان را فراهم می‌کند که نویسندگان آن استان‌ها در این مراسم حضور پیدا کنند و از این رهگذر، هم جایزه کتاب فصل از این موقعیت بهره‌ ببرد و هم ارتباط و تعاملی میان اهالی قلم و فرهنگ ایجاد شود.

محمود عالیشوندی، مدیرکل اداره ارشاد استان فارس هم پیشتر برگزاري جایزه کتاب فصل در استان‌ها را كاري ارزشمند دانسته و گفته است: با چنین روندی، نویسنده‌ها و اهالی قلم سایر نقاط کشور با شرایط ویژه آن استان آشنا می‌شوند و این آشنایی باعث تعامل میان نویسنده‌های سراسر کشور و در نهایت منجر به یک ارتباط و پیشرفت در زمینه کتاب و نویسندگی می‌شود.

آیین پایانی جایزه کتاب‌فصل 20 اسفند از ساعت 16 برگزار می‌شود و روز‌های 21 و 22 اسفند، بازدید مهمانان این جایزه که حدود 80 نفر هستند، از اماکن تاریخی و زیارتی استان، مثل، شاه‌چراغ، حافظیه، سعدیه و تخت جمشید صورت خواهد گرفت. همچنین نشست مهمانان با اهالی قلم شیراز، در یکی از این دو روز برگزار خواهد شد. نمایشگاه توانمندی‌های چاپ و نشر در استان فارس هم از برنامه‌های این سه روز است.

بر اساس آیین‌نامه جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، این جایزه به منظور حمایت از کتاب‌های بر‌تر و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان متعهد و شایسته کشور و نیز برای ارتقای فرهنگ و دانش جامعه اسلامی و پیش‌برد فرهنگ کتابخوانی در کشور برای هر فصل از سال برگزار می‌شود.

مراسم اهدای جوایز کتاب فصل ساعت 16 امروز با حضور بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و مقامات استان فارس برگزار خواهد شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عصر امروز همزمان با آغاز این مراسم، فهرست برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه کتاب‌فصل را منتشر می‌کند.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود