کد خبر: 3864

تاریخ انتشار: 1390-12-16 - 12:31

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 132

معاونت فرهنگی آمار داد انتشار بیش از 61 هزار عنوان کتاب در 11 ماهه گذشته

چکیده:  معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار 61 هزار و 324 عنوان کتاب در یازده ماهه سال 1390 خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی " منا نشر"، معاون امور […]

چکیده:

 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار 61 هزار و 324 عنوان کتاب در یازده ماهه سال 1390 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی " منا نشر"، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار 61 هزار 324 عنوان کتاب در یازده ماهه سال 1390 خبرداد و گفت: سال گذشته در مدت مشابه 58 هزار 16 عنوان کتاب منتشر شده است. همچنین تعداد شمارگان کل 181 میلیون و 261 هزار و 421 نسخه بوده است که این غیر از شمارگانی است که در قالب آثاری که از 42 صفحه کمتر است و به عنوان غیر کتاب منتشر می‌شوند.



بهمن درّی معاون فرهنگی وزیر ارشاد ضمن بیان اینکه در این مدت انتشار عناوین کتاب‌های حوزه دین در رتبه نخست قرار دارد، ادامه داد: در سال 1390 به ترتیب موضوع دین با 10 هزار و 80 عنوان، علوم عملی با 9 هزار و 422 عنوان، کودک و نوجوان با 8 هزار و 516 عنوان و ادبیات با 6 هزار و 873 عنوان در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند.



* تجدید چاپ 1406 عنوان کتاب بیش از 2 بار



دری اضافه کرد: براساس گزارش آماری، تطبیقی و تحلیلی ارایه شده در یازده ماهه سال جاری 1406 عنوان کتاب نیز بیش از دوبار به چاپ رسیده است که در میان این آمار کتاب‌هایی چون جهاد اقتصادی و کاربردهای نماز 30 تا 26 بار تجدید چاپ شده‌اند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از کتاب‌های دینی، کتاب‌های دفاع مقدس مانند کتاب «بابانظر» و «پایی که جا ماند» بیشترین نوبت چاپ را به خود اختصاص داده‌اند.

درّی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به حاضران گفت: کتابداران یکی از ارکان مهم معرفی دقیق و مناسب کتاب‌های مناسب در مقاطع سنی به مراجعان به کتابخانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: کتابداران می‌توانند با راهنمایی و هدایت دلسوزانه و صمیمانه، راه را برای کتابخوانی صحیح هموار کنند و فضای صمیمی برای علاقه‌مندان و مخاطبان ایجاد کنند.

 

منبع: منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود