کد خبر: 3879

تاریخ انتشار: 1390-12-16 - 12:02

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 674

رئیس مجلس خبرگان:دولت و مجلس به فکر مشکلات مردم باشند/شرکت مردم در انتخابات، دلیل این نیست که از همه چیز راضی اند

چکیده: تبلیغات دشمنان گاهی اثر گذارده بود که دوستان داخلی هم نگران شده بودند که مبادا مردم شرکت نکنند اما با راهنمایی رهبری و علما و مراجع تقلید بزرگان و علاقه مندان به انقلاب مسئله انتخابات بسیار با […]

چکیده:

تبلیغات دشمنان گاهی اثر گذارده بود که دوستان داخلی هم نگران شده بودند که مبادا مردم شرکت نکنند اما با راهنمایی رهبری و علما و مراجع تقلید بزرگان و علاقه مندان به انقلاب مسئله انتخابات بسیار با شکوه و با حضور گسترده مردم ما با سلامت برگزار شد.

 

یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان صبح امروز در محل این مجلس آغاز به کار کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین آیت الله مهدوی کنی در آغاز این اجلاس با بیان این که به مناسبت حوادثی که در کشور داشتیم به جاست مطالبی را متذکر شوم تصریح کرد: در 6 ماه گذشته حادثه بزرگی در کشور های اسلامی رخ داد که به عنوان بیداری اسلامی و انسانی نام گذاری شد.
 رئیس مجلس خبرگان با اشاره به دو رویداد بزرگ بهمن و اسفند ضمن یادآوری راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس در 12 اسفند این دو حرکت مردم را ستود.

 گزیده سخنان آیت الله مهدوی کنی ر ادامه می آید:

 هر دو حادثه بسیار بزرگ بود و دشمنان با تبلیغات فراوان چشم دوخته بودند ملت را از رهبری جدا کنند اما ملت آگاه و غیور ما مشت محکمی به تبلیغات آنها زدند و به تعبیر رهبری سیلی بزرگی به آنها نواختند.

 تبلیغات دشمنان گاهی اثر گذارده بود که دوستان داخلی هم نگران شده بودند که مبادا مردم شرکت نکنند اما با راهنمایی رهبری و علما و مراجع تقلید بزرگان و علاقه مندان به انقلاب مسئله انتخابات بسیار با شکوه و با حضور گسترده مردم ما با سلامت برگزار شد.
 این حماسه بزرگ انتخابات برای پشتیبانی نظام ما در تمام ادوار کارساز بوده در این موقعیت که ما گرفتار دشمنان خارجی بودیم حضور مردم پای صندوق های رای تمام این مسائل را خنثی کرد و این حادثه بسیار بزرگ باید برای ما درس و عبرت باشد و از آن استفاده کنیم.

 طبق گزارش وزارت کشور حدود 64 درصد مشارکت بوده است و این آمار بسیار بزرگی است که بعد از تمام این تبلیغات و دشمنی ها حضور این مردم در انتخابات در کشورهای دیگر سابقه ندارد.
 این حضور بسیار مهم است. بنده باید از طرف مجلس خبرگان از مردم تشکر کنم و می گویم با آنکه مشکلاتی در زندگی دارید همراه انقلاب هستید.
 نمایندگانی که به مجلس می روند یا در انتخابات بعدی و وارد مجلس می شوند وظایفی دارند. به تعبیر برخی دوستان، مردم ما مردم باوفایی هستند و ما باید در برابر وفای آنها شکرگذار باشیم و نمایندگان حتما باید به فکر مردم باشند.

 درباره وظایف نمایندگی مسئاله ای که اشتباه می شود این است که مردم فکر می کنند نماینده کار فرماندار یا استاندار را باید انجام دهد؛ البته خوب است که نماینده برای مشکلات حوزه خود کار کند اما طبق قانون اساسی، او نماینده تمام مردم است و باید نظرش نظر جمعی و کلی باشد.
 نظارت بر کارها به عنوان یکی از وظایف نمایندگان بسیار مهم است. نماینده باید در اجرا قوانین کشوری ناظر بر تمام امور باشد و اگر نماینده حضور کاملی نداشته و مطالعاتی در اوضاع کشور نداشته باشد ناظر خوبی نیست. وظیفه دوم نماینده قانون گذاری است که در راستای آن مردم توقع دارند نمایندگان به این دو موضوع توجه اساسی کنند.
 وظیفه سوم که همه باید توجه کننذ انتخابات با رقابت خوبی انجام شده گرچه ما به دنبال ائتلاف بودیم و فکر می کردیم اصولگراها ائتلاف می کنند اما رقابت نباید فاصله ها و دشمنی ها را زیاد کند و به قول رهبری که فرمودند رقابت ها تبدیل به رفاقت شود.
 مجلس و دولت هم باید برخوردهای برادرانه‌ داشته باشند. باید به هدف نگاه کنند.
 مردم گرفتاری دارند. وقتی در انتخابات شرکت می کنند، حضور عمومی مردم دلیل بر این نیست که مردم از همه چیز راضی هستند و مجلس و دولت باید به فکر مردم باشند.

 مجلس خبرگان از دولت و مجلس می خواهد که با هماهنگی به فکر مردم باشند و همانطور که رهبری فرمودند مجلس قوانینی را وضع کنند که به سود مردم و قابل اجرا باشد.
 در مسائل فرهنگی هم مشکلاتی وجود دارد و ما از رادیو و تلویزیون رعایت مسائل فرهنگی را خواستاریم.
 در کشورهای اسلامی تعبیرهایی داشتیم و ملت ها حرکت کردند و این حرکت قابل توجه است از دولت های خارجی می خواهیم که به این مسائل توجه کنند. در افغانستان به قرآن توهین شد و امریکایی ها حضورشان غیر از توهین به مردم هیچ فایده ای نداشته است.
 از برادران مسلمان می خواهیم که فریب نخورند به خصوص در کشورهایی که مورد ظلم هستند مانند بحرین از مسئولان کشور بحرین می خواهیم که امور کشورهای دیگر دخالت نکنند و امیدواریم مردم مسلمان که انقلاب کردند به پیروزی برسند.

 

منبع: بازتاب  و انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود