کد خبر: 3906

تاریخ انتشار: 1390-12-13 - 09:06

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 073

بازچاپ «جوان و آرامش»

چکیده: كتاب «جوان و آرامش» نوشته محمد سبحاني‌نيا، تهيه شده توسط معاونت فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و مجله معارف اسلامي، از سوي موسسه بوستان كتاب براي هفتمين‌بار تجديد چاپ شده […]

چکیده:

كتاب «جوان و آرامش» نوشته محمد سبحاني‌نيا، تهيه شده توسط معاونت فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و مجله معارف اسلامي، از سوي موسسه بوستان كتاب براي هفتمين‌بار تجديد چاپ شده است.-

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر، جوانان را از توفان‌هاي زندگي پيش‌رويشان آگاه و در جهت تامين آرامش آنان، اضطراب را از جنبه‌هاي مختلف بررسي مي‌كند.

اين کتاب همچنین مسايل مربوط به آرامش جوانان و موضوع هاي مرتبط با آنان را در سه عنوان اصلي و 55 عنوان فرعي، بررسي كرده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «آرامش در عصري كه بسياري آن را عصر اضطراب مي‌نامند، گمشده‌اي گرانسنگ است و براي كساني كه تشويش و نگراني را آزموده‌اند و با آن دست به گريبان بوده‌اند، گوهري گران‌بها مي‌باشد. به راستي ساحل آرامش در اين درياي طوفان زده كجاست؟ همه مي‌گويند: امروزه زندگي مانند سابق ساده نيست و رسيدن به آرامش دشوار است.
هنگامه بلوغ كه غرايز خفيه بيدار مي‌شود مرحله بي‌قراري و نابساماني است. عده‌اي از روان‌شناسان، دوره نوجواني و بلوغ را به اعتباري دوران آشوب، طغيان و سركشي نام نهاده‌اند. مقولاتي چون، تحصيل، مسكن، ازدواج، كنكور و شغل و غيره مي‌تواند دل‌مشغولي جوانان به شمار آيد. در اين مقطع حساس آنها به مشاوران امين، خيرخواه و حكيم نيازمندند. مشاوري لازم است تا در دوره بحران بلوغ، به كمك عقل و دين، نسل نوخاسته را از ژرفاي درياي پرتلاطم زنگي عبور داده و با آرامش خاطر به كرانه آمال برساند. آرامش، كيميايي دست‌يافتني است. از اين‌رو، براي رسيدن به آن، صاحب‌نظران، روش‌هاي مختلفي ارائه كرده‌اند.»

كتاب حاضر، كاوشي است كه با تلفيقي از آموزه‌هاي ديني و تجربه بشري به نگارش درآمده است.

چاپ هفتم كتاب «جوان و آرامش» با شمارگان 1200 نسخه، 164 صفحه و به بهاي 25000 ريال راهي بازار نشر شد.

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود