کد خبر: 3907

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 006

«دايره‌المعارف بين‌المللي انتخابات» منتشر شد

چکیده: «دايره‌المعارف بين‌المللي انتخابات» منتشر شد. اين اثر، 138 موضوع مرتبط با انتخابات را مانند مديريت انتخابات، نحوه شمارش آرا، انتخابات آزاد و نظام‌هاي انتخاباتي آزاد بررسي كرده است.   […]

چکیده:

«دايره‌المعارف بين‌المللي انتخابات» منتشر شد. اين اثر، 138 موضوع مرتبط با انتخابات را مانند مديريت انتخابات، نحوه شمارش آرا، انتخابات آزاد و نظام‌هاي انتخاباتي آزاد بررسي كرده است.

 

محمدتقي دلفروز، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: اين دايره‌المعارف 847 صفحه‌اي، مشتمل بر 138 مقاله است كه هر يك از آن‌ها، يكي از موضوعات مرتبط با انتخابات را بررسي مي‌كند و توسط متخصصان هر حوزه نوشته شده ‌است. «ريچارد رز» سرويراستار و «مك ميلان» ناشر اين اثر بوده‌اند.

دلفروز افزود: انتخابات از زمان آتن باستان تاكنون وجود دارد اما با پيچيده‌تر شدن جوامع، نحوه انتخابات نيز پيچيده‌ شده است. از همين رو، نويسندگان كتاب سعي مي‌كنند با نگاهي دقيق به شيوه‌هاي انتخاباتي، بهترين و كم‌هزينه‌ترين راه‌هاي برگزاري انتخابات و همچنين راهي براي افزايش ميزان مشاركت مردم را بررسي كنند.

اين مترجم ادامه داد: اين اثر، يك كتاب نظري نيست و بيشتر به مصاديق و نمونه‌هاي تاريخي مي‌پردازد. نويسندگان مقالات كتاب، هر يك از موضوعات را با ذكر مصداق‌هاي فراوان از كشورهاي مختلف جهان توضيح داده‌اند و نقاط ضعف و قوت هر يك از نظام‌هاي انتخاباتي را بيان كرده‌اند.

وي اين كتاب را اثري بي‌طرفانه و علمي دانست و گفت: از ويژگي‌هاي چنين آثاري اين است كه نقاط ضعف و قوت نظام‌‌ها را توامان بيان مي‌كنند و ميزان آزاد و عادلانه بودن آن‌ها را مي‌سنجند. نويسندگان در اين كتاب اشكالاتي را به نظام‌هاي انتخاباتي كشورهايي مانند انگليس و آمريكا وارد كرده‌اند.

به گفته اين مترجم، جدولي به انتهاي اين كتاب اضافه شده است كه روند انتخابات در نظام‌هاي مختلف و ميزان آزاد بودن آن‌ها را به تصوير مي‌كشد. نويسندگان كتاب اشاره چنداني به انتخابات در ايران نكرده‌اند و تنها در اين جدول به نام ايران برمي‌خوريم.

دلفروز در پايان گفت: با توجه به اين‌كه در آستانه انتخابات مجلس قرار داريم، اين كتاب مي‌تواند بينش عميق‌تري درباره انتخابات به ما بدهد.

«دايره‌المعارف بين‌المللي انتخابات» به همت مركز مطالعات، تحقيقات و آموزش وزارت كشور و از سوي نشر ميزان منتشر شده است.

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود