کد خبر: 3927

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 936

شركت مراجع معظم تقليد در انتخابات

چکیده: نمايندگان بايد به فکر مردم، فقرا، ضعفا، محرومين، رفع نواقص و حل نقاط ضعف، مشکلات اقتصادي و نگراني‌هاي ديگر باشند.    مراجع عظام تقليد با شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي […]

چکیده:

نمايندگان بايد به فکر مردم، فقرا، ضعفا، محرومين، رفع نواقص و حل نقاط ضعف، مشکلات اقتصادي و نگراني‌هاي ديگر باشند.

 

 مراجع عظام تقليد با شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تأكيد كردند: کساني که براي نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي انتخاب مي‌شوند بايد بدانند تکليف بسيار سنگيني بر عهده آنان است.
آيت‌ا... لطف ا... صافي گلپايگاني پس از اينکه رأي خود را به صندوق سيار 409‌انداخت، در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اميدوارم اين انتخابات مورد عنايت حضرت بقيه ا... باشد، ابراز داشت: اميدواريم ان‌شاء‌ا... اشخاص متعهد، مستقل، مومن، غمخوار جامعه، آگاه به امور داخلي و خارجي انتخاب شوند که موجبات عزت، عظمت شکوه و استقلال اسلام، مملکت و انقلاب را فراهم آورند.
وي اظهار داشت: کساني که براي نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي انتخاب مي‌شوند بايد بدانند تکليف بسيار سنگيني بر عهده آنان است.
اين مرجع تقليد تصريح کرد: نمايندگان بايد به فکر مردم، فقرا، ضعفا، محرومين، رفع نواقص و حل نقاط ضعف، مشکلات اقتصادي و نگراني‌هاي ديگر باشند.
آيت‌ا... صافي گلپايگاني نمايندگي مجلس را وظيفه‌اي خطير دانست و تأكيد کرد: نمايندگان بايد به وظايف خود به نحو احسن عملکرده و در خدمت اسلام و ولايت اهل بيت(ع) باشند.
وي پسوند اسلامي را که در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، مهم ارزيابي کرد و افزود: همه نهادها بايد اسلامي باشند و اين معناي مقدسي است.
اين مرجع تقليد تأكيد کرد: با همه مشکلاتي که وجود دارد اين اسلام است که مردم را به صحنه مي‌آورد و مردم در 22 بهمن نيز بر همين اساس به ميدان آمدند و وقتي که اين عنوان باشد مردم هميشه در صحنه هستند، همکاري کرده و از نظام پشتيباني مي‌کنند.
وي اظهار داشت: اسلام جامعه ما را قدرتمند مي‌کند و آن را به دنيا با عظمت معرفي مي‌کند.
آيت‌ا... صافي گلپايگاني تأكيد کرد: بايد در کشور طبق اسلام و سنت‌هاي اسلامي رفتار شود و نبايد خدشه‌اي به آن وارد نشود.
به گزارش 19دي آيت‌ا... مكارم شيرازي نيز رأي خود براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به صندوق‌انداخت. وي پس از حضور در يكي از شعبه‌هاي اخذ رأي و‌انداختن رأي خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در تاريخ ملت‌ها هميشه روزهاي سرنوشت‌سازي وجود داشته است و ملت‌ها بيدارند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: يكي از لحظات مهم و سرنوشت‌ساز، انتخابات است و با توجه به شرايط موجود، ملت ما بايد به وظيفه خود عمل كند. ممكن است گلايه‌ها و دلخوري‌هايي وجود داشته باشد ولي اگر اين امر بخواهد مورد توجه قرار گيرد، موجب مي‌شود كه دشمن به سرنوشت ما حمله كند.
مكارم شيرازي در پايان نيز گفت: اميدوارم كه شركت در انتخابات ذخيره‌اي براي يوم‌المعاد باشد.
آيت‌ا... العظمي جعفر سبحاني صبح جمعه رأي خود را به صندوق سيار ‌انداخت و سپس در جمع خبرنگاران با بيان اينکه يکي از ارکان نظام قوه مقننه است، بيان داشت: مجلس بايد قوي و اسلامي باشد و افراد کاردان و سالم به پيشرفت مملکت کمک کنند.
استاد حوزه علميه افزود: اگر مجلس ناسالم و افراد متخلف در آن حضور يابند مشکلات عديده‌اي خواهيم داشت.
آيت‌ا... سبحاني در پايان با تأكيد بر اينکه مجلس در رأس امور است، گفت: اگر مجلس قوي باشد مي‌تواند سرچشمه خير و خوبي براي تمام ايرانيان باشد.
آيت‌ا... حسين نوري همداني هم با اکيد بر اينکه بايد وحدت نظام را حفظ کنيم، گفت: انتخابات نقش تاثيرگذاري در عظمت نظام و انقلاب دارد و وحدت و مجد ملت شريف را به دشمنان نشان مي‌دهد.
وي با بيان اينکه بايد براي ايجاد زمينه ظهور امام عصر(عج) تلاش کنيم، گفت: امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب انتخابات را مسير و زمينه ظهور امام عصر(عج) مي‌‌دانند و اين هدف مقدس بايد مورد توجه همه ما باشد.
نوري همداني افزود: نبايد يک نماينده فکر کند چون رأي نياورده شکست خورده بايد با رعايت اخلاق انتخاباتي با خدمت در حوزه‌هاي ديگر نظام به فکر سربلندي انقلاب اسلامي باشد.
آيت ا... العظمي عبدا... جوادي آملي رأي خود را در صندوق انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌انداخت.
اين مرجع تقليد در حاشيه شرکت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، اظهار داشت: کانديداهايي که توفيق راهيابي به مجلس شوراي اسلامي را کسب کردند اميدوارم در مسير قرآن و عترت و نظام اسلامي خدمت کنند.
وي افزود: اميدوارم که خداوند به فرد فرد مرد و زن و برادر و خواهر بزرگوار ايران اسلامي که در اين خدمت مذهبي الهي و ديني يعني شرکت در انتخابات حضور فعالي داشتند خير و برکت دنيا و آخرت عنايت بفرمايد.
استاد برجسته حوزه علميه قم تأكيد کرد: اميدوارم امت بيدار شده خاورميانه که به برکت انقلاب اسلامي ظهور و بروز تازه‌اي پيدا کرده‌اند کامياب شوند.
وي با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کريم در برخي کشورها اظهار داشت که اگر اين دشمنان قابل هدايت هستند اميدوارم مشمول هدايت قرار گيرند و اگر نيستند اميدوارم خداوند همانند قذافي به حيات آنها خاتمه دهد.
آيت ا... جوادي آملي در پايان گفت: اميدوارم ذات اقدس الهي مسئلت بفرمايد که نظام اسلامي تا ظهور صاحب اصلي‌اش از هر آفت و افت محفوط باشد و مسئولان عالي قدر مشمول ادعيه خاص قرار گيرند.
آيت ا... سيد محمد علوي گرگاني پس از‌انداختن رأي خود در صندوق سيار شماره 409 نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: کساني که کليد خانه ملت را به دست آنها مي‌سپاريم بايد نجيب، متدين، دلسوز و خداپسند باشند و دلشان براي ملت ايران بسوزد.
اين مرجع تقليد شجاعت و استقلال را از ديگر ويژگي‌هاي نمايندگان مجلس دانست و افزود: مجلس، مظهر اقتدار و مايه افتخار ملت است و ملت ما در همه عرصه‌ها وارد صحنه شدند.
آيت ا... علوي گرگاني با ذکر توصيه‌هايي به نمايندگان مجلس گفت: کانديداهاي انتخابات پس از اينکه رأي آوردند و قرار شد وارد مجلس شوند بايد توجه داشته باشند که اين مجلس و صندلي‌هاي آن مسئوليت آور است و بايد واقعيت را در نظر بگيرند.
حضرات آيات جوادي آملي واميني نيز با شركت در انتخابات رأي خود رابه صندوق سيار مستقر در محل نماز جمعه ‌انداختند.

 

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود