کد خبر: 3924

تاریخ انتشار: 1390-12-12 - 17:28

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- سیاسی / لینکستان (مطالب دیگران)
0
بازدیدها: 962

بهت خبرنگاران خارجی از شور و اشتیاق انتخاباتی در ایران

چکیده: روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در بازتاب انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده‌اند، گزارش داد که مردم ایران به آن […]

چکیده:

روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در بازتاب انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده‌اند، گزارش داد که مردم ایران به آن دسته از افرادی رأی می دهند که بیشتر ضدآمریکایی باشند.

 

خبرنگار و تصویربردار رسانه های خارجی صبح امروز برای انعكاس حماسه ای دیگر از ملت ایران به جهانیان در شماری از شعب اخذ رای حضور یافته اند و از شور و اشتیاق انتخاباتی مردم مبهوت شده اند.

حسینیه ارشاد تهران، این شعبه اخذ رای از محل هایی است كه حضور نمایندگان رسانه های خارجی در آن جلب توجه می كند.
در این شعبه اخذ رای حضور نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی از اروپا، آسیا و حتی آمریکا برای پوشش خبری رای دهندگان چشمگیر است به طوری که شبکه‌های الفرات،‌آسوشیتدپرس، رویترز، الان، سی ان ان، کانال دو فرانسه، شبکه یک آلمان، رییل تی وی ایتالیا، IHA تی جی دو، و خبرگزاری‌هایی از ایتالیا و CCTV و شبکه ملی ژاپن حضور دارد.

نکته قابل توجه اینکه خبرنگاران اروپایی و غربی حاضر در این شعبه اخذ رای تا حدی از حضور مردم در حسینیه ارشاد برای دادن رای به کاندیداهای مورد نظر، شگفت زده شدند که حتی حاضر به مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی ایران نیستند.
حسینیه ارشاد تهران نخستین دقایق رای گیری انتخابات مجلس شاهد حضور شهروندانی بودكه برای رای به نامزدهای منتخب خود در مجلس نهم آمده اند تا به تكلیف شرعی و وظیفه ملی خود عمل كنند.

خبرگزاری "شینهوا" با انتشار خبر حضور مقام معظم رهبری ومردم در پای صندوق رای لحظاتی بعد از آغاز رای گیری نوشت: تهدید و فشار غرب علیه ایران میزان مشارکت در انتخابات را بالا برده است.
بنگاه خبرپراکنی رژیم سلطنتی انگلیس و رسانه‌های آمریکایی سکوت خود را شکسته و نوشتند: مردم مرکز و جنوب تهران برای رای دادن صف‌ کشیده‌اند.
در حالی که bbc بنگاه خبرپراکنی رژیم سلطنتی انگلیس برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات از ماه‌ها پیش تمام تلاش خود را به کار گرفته بود،حضور پرشور مردم، گارد سانسور رسانه‌های رژیم سلطنتی انگلیس و آمریکایی را شکست و این رسانه به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: در مرکز و جنوب شهر (تهران) رأی‌دهندگان در شعبه‌ها صف کشیده‌اند.
نسخه چاپيارسال به دوستان

رفتار ملت ایران قابل پیش‌بینی نیست
، روزنامه الرأی کویت، در گزارشی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران پرداخت و آماری از انتخابات و همه‌پرسی‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.
این روزنامه کویتی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی مردم ایران نوشت: مردم ایران مردمی هستند که مدت زیادی ناخرسندی خود را از اوضاع اقتصادی یا اواضاع خدماتی نشان می‌دهد و در خصوص فضای آزادی‌های سیاسی و اجتماعی انتقاد می‌کنند تا جایی که تصویری ترسیم می‌کنند که گویی محبت مردم و نظام کاهش یافته است اما ناگهان مردم در مقابل چالش‌هایی که نظام با آن روبه‌روست [به صحنه] می‌آیند و معادلات را کاملا تغیییر می‌دهند و حضوری غیرمنتظره از خود نشان می‌دهد.

روزنامه آمریکایی "لس‌آنجلس‌تایمز" در بازتاب مجلس نهم شورای اسلامی ایران با اشاره به حضور مردم در این انتخابات اذعان کرد مردم ایران به آنهایی رأی می دهند که مخالف آمریکا باشد.
روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در بازتاب انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده‌اند، گزارش داد که مردم ایران به آن دسته از افرادی رأی می دهند که بیشتر ضدآمریکایی باشند.

شبکه الجزیره نيزدر بازتاب انتخابات مجلس شورای اسلامی گزارش داد مردم شمال تهران از ساعات اولیه به حوزه رای آمده و اعلام کردند به آنچه که خواست رهبرشان باشد عمل می‌کنند.

شبکه الجزیره نیز همانند سایر رسانه‌های غربی سعی کرد تا انتخابات مجلس را بدون حضور اصلاح‌طلبان توصیف کند و گزارش داد این انتخابات همه‌پرسی میان دو جناح راست سیاسی در ایران است.

این شبکه افزود: مشارکت گسترده مردم در این انتخابات پشتوانه‌ای برای دولت ایران تحت فشار‌های داخلی و بین‌المللی است.

حیرت آسوشیتدپرس از صف‌های طولانی مردم
آسوشیتدپرس، خبرگزاری مشهور آمریکایی ضمن انعکاس خبر آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعتراف کرده است که قدرت مجلس در ایران از دیگر کشورهای خاورمیانه بیشتر است. با این حال این خبرگزاری تصریح کرده است که به نظر نمی‌رسد این انتخابات تغییر شگرفی در سیاست‌های ایران ایجاد کند.

 منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود