کد خبر: 3926

تاریخ انتشار: 1390-12-12 - 17:09

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 418

آیت‌الله امینی: نمایندگان اصلح صلاحیت خود را در مرحله عمل ثابت کرده‌اند

چکیده: اگر دولت‌ها به مردم راست بگویند، در ارائه آمار صادق باشند و در مطالبی که مطرح می‌کنند صداقت را لحاظ کنند مردم نیز اعتقاد پیدا می‌کنند.   نمایندگان اصلح صلاحیت خود را در مرحله عمل ثابت […]

چکیده:

اگر دولت‌ها به مردم راست بگویند، در ارائه آمار صادق باشند و در مطالبی که مطرح می‌کنند صداقت را لحاظ کنند مردم نیز اعتقاد پیدا می‌کنند.

 

نمایندگان اصلح صلاحیت خود را در مرحله عمل ثابت کرده‌اند

امام جمعه قم گفت: در رای دادن نباید تعارف داشته باشیم، انتخاب افراد مسئله مهمی است و باید مردم افراد اصلح را انتخاب کنند و افراد اصلح، صلاحیت خود را در مرحله عمل ثابت کنند.

آیت‌الله ابراهیم امینیدر خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تاکید بر رعایت تقوای الهی از سوی آحاد جامعه تاکید کرد: سعی کنیم که همواره مسئله قول سدید را رعایت کنیم، باید در سخنان خود خلاف واقع سخن نگوییم، اگر دروغ گفته، غیبت کرده، به دیگران ‌تهمت زده و وعده خلاف بدهیم و به آن عمل نکنیم، اینها قول سدید نیست.

وی تاکید کرد: نباید فقط به فکر منافع خودمان باشیم، هر کسی که می‌خواهد سخنی بگوید باید مسائل عمومی مردم را رعایت کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در نظام اسلامی باید صادقانه عمل کرده و منافع عام در نظر گرفته شود، تاکید کرد: اگر مردم با صداقت رفتار کرده و از دروغ، غیبت و تخریب پرهیز کنند، نسبت به دولت‌هایشان و کارگزارانشان اینگونه رفتار کنند و در پرداخت مالیات و کارهای دیگر دروغ نگویند و از سوی دیگر کارگزاران نیز نسبت به خودشان صادقانه برخورد کنند و دولت، مجلس و قوه قضائیه برخوردی صادقانه داشته باشند، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام فقط به زبان نیست، بلکه باید اثر اسلام در زندگی جاری مشاهده شود، گفت: اگر دولت‌ها به مردم راست بگویند، در ارائه آمار صادق باشند و در مطالبی که مطرح می‌کنند صداقت را لحاظ کنند مردم نیز اعتقاد پیدا می‌کنند.

آیت‌الله امینی گفت: اگر مردم صداقت را در مسئولان مشاهده کنند خودشان صادق می‌شوند، یکی از نشانه‌های قول سدید این است که مردم نسبت به خدا هم صادقانه حرف بزنند، اگر کسی مدعی ایمان و پیروی از خدا، پیامبر و قرآن است، باید آن را در عمل نشان دهد.

وی تاکید کرد: در کشور ما در همین ساعات نمازهای جمعه برپا است و همه مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، باید اثر عملی تقوا را در جامعه مشاهده شود.

امام جمعه قم با گرامیداشت میلاد امام حسن عسگری(ع) تاکید کرد: میلاد این امام بزرگوار و مظلوم را به عموم شیعیان و به فرزند برومند ایشان تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه قم همچنین با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: حرکت حضرت معصومه(س) از مدینه با شرایط آن دوران به عشق دیدار برادر، بیماری ایشان در وسط راه، عبور این بانوی گرامی از قم و دعوت مردم برای اقامت ایشان در قم و وفات آن حضرت نشان از این دارد که این حرکت خواسته خداوند بوده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت حضور حضرت معصومه(س) قم شرافت و عزت پیدا کرده است، افزود: در احادیث فضائل نسبت به جایگاه قم توجه ویژه‌ای شده است و باید مردم قم و سایر زائرانی که به قم می‌آیند احترام این شهر و حضرت معصومه(س) را نگه دارند.

آیت‌الله امینی گفت: بانوانی که به زیارت کریمه اهل بیت می‌آیند و بانوان قمی باید بدانند که حضرت معصومه(س) برای بانوان چه ویژگی‌هایی را مد نظر داشتند.

وی با اشاره به اینکه بین بانوان قمی و زائران بدحجابی نباید وجود داشته باشد، تاکید کرد: زائران باید ادب زیارت را حفظ کنند، زیارت کردن فقط به زیارتنامه خواندن نیست.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه برخی حرکت‌ها و رفتارها زیبنده زائران و مردم قم نیست، تاکید کرد: زیارت رفتن ثواب زیادی دارد و باید همراه با رعایت آداب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز یکی از روزهای بسیار حساس در تاریخ کشور ما است و انتخابات مجلس انتخابات ساده‌ای نیست و برای کشور سرنوشت ساز است و همانگونه که امام فرمودند «مجلس در راس امور است».

آیت‌الله امینی تاکید کرد: باید نمایندگانی از سوی ملت انتخاب شوند که بتوانند افکار امام را پیاده کنند و این انتخاب بسیار مهم است.

وی خطاب به مردم گفت: مطلب نخست این است که اگر تا به حال رای نداده‌اید در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق بیاندازید و شرکت در انتخابات باید امری حتمی باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان داخلی و خارجی هم‌دست شده‌اند که مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند، بیان داشت: در داخل نیز گروه‌هایی که مخالف انقلاب هستند می‌خواهند مشارکت مردم را کاهش دهند و بعد بگویند مردم از نظام دلسرد شده‌اند.

وی گفت: باید دید اسلام، امام، شهدا و جانبازان از ما چه انتظاری دارند، ‌آنها می‌خواهند که ملت در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق بیاندازند.

آیت‌الله امینی با اشاره به برخی از مشکلات در کشور تاکید کرد: راه حل مشکلات در این است که رای دهید و افرادی را انتخاب کنید که بتوانند از نظام دفاع کرده و کار کنند.

وی افزود: اگر 10 نفر مثل مدرس به مجلس بروند دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند، قهر کردن و تبلیغ سوء مشکلی را حل نمی‌کند، اگر این نظام از دست برود که نمی‌رود، در قیامت باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم نباید فریب تبلیغات گسترده را بخورند، تصریح کرد: در رای دادن نباید تعارف داشته باشیم، انتخاب افراد مسئله مهمی است و باید مردم افراد اصلح را انتخاب کنند و افراد اصلح، صلاحیت خود را در مرحله عمل ثابت کرده‌اند.

وی گفت: به هر کس که صلاحیت دارد رای بدهید، هر رای سرنوشت ساز است و ملت باید در انتخاب اصلح دقت داشته باشد و امیدواریم که شاهد انتخابات خوبی داشته باشیم.

 

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود