کد خبر: 3935

تاریخ انتشار: 1390-12-11 - 19:04

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 022

نتایج نظر سنجی انتخاباتی تابناک : مردم به رویکردهای « انتقاد از دولت و وضع موجود » رای دادند

چکیده:  نظر سنجی انتخاباتی« تابناک» با شرکت 34189 نفر به پایان رسید . در این نظر سنجی از میزان اقبال مردم به رویکرد گروه های مختلف سیاسی حاضر در رقابت های انتخاباتی سئوال پرسیده شده بود.   سومین […]

چکیده:

 نظر سنجی انتخاباتی« تابناک» با شرکت 34189 نفر به پایان رسید . در این نظر سنجی از میزان اقبال مردم به رویکرد گروه های مختلف سیاسی حاضر در رقابت های انتخاباتی سئوال پرسیده شده بود.

 

سومین و آخرین نظر سنجی انتخاباتی تابناک با شرکت 34189 نفر به پایان رسید . در این نظر سنجی از میزان اقبال مردم به رویکرد گروه های مختلف سیاسی حاضر در رقابت های انتخاباتی سئوال پرسیده شد که نتایج این نظر سنجی به شرح زیر منتشر می شود.

به گزارش «تابناک» در این نظر سنجی ، حدود 44 درصد یعنی 14934 نفر به گزینه اول یعنی رویکرد منتقدان دولت رای دادند . این رویکرد را در حال حاضر گروه صدای ملت نمایندگی می کنند که در انتخابات هم حضورفعالی دارند.

به گزینه دوم یعنی منتقدان وضع موجود و جناح های سیاسی ، 11074 نفر ، یعنی حدود 33 درصد رای دادند . حامیان این رویکرد نه تنها به دولت به عنوان بخشی از ساختار سیاسی موجود ، بلکه به عملکرد مجلس ، قوه قضائیه و سایر نهادهایی مرتبط به این قوا هم انتقاد دارند . بر اساس این رویکرد وضعیت موجود کشور که می تواند بسیار مطلوب تر از این باشد حاصل عملکرد ناقص و احیانا ناکارآمد ، همه این نهادها است و قرار دادن دولت به عنوان تنها عامل این وضع نامطلوب پاک کردن بخشی از صورت مساله است .

علاوه بر این در این رویکرد فعالیت های نامتناسب جناح و جریان های سیاسی که دو سر طیف افراط و تفریط یا همان انحصار طلبی و تشویق انزواگرایی و دوری از فعالیت سیاسی هستند نیز تقبیح می شود. این رویکرد را در حال حاضر در فضای سیاسی کشور جبهه ایستادگی نمایندگی می کند که در انتخابات مجلس نیز حضوری پر رنگ دارد

منقدین ساکتین فتنه یا همان جبهه پایداری حدود 12 درصد آراء یعنی 3986 رای را به خود اختصاص دادند . این گروه هم در انتخابات مجلس حضور دارد. آنها معتقدند که گروه های دیگر در جریان حوادث پس از انتخابات موضع فعالی نداشته اند .

چهارمین رویکرد سیاسی در نظر سنجی تابناک حدود 8 درصد آرا را به خود اختصاص داد. این رویکرد که به عنوان منتقدان اصولگرایان در نظر سنجی قرار گرفته بود ، در واقع همان اصلاح طلبان هستند که 2615 رای را به خود اختصاص دادند .

در آخرین رتبه یعنی پنجم هم رویکرد منتقدین جریان انحرافی قرار گرفتند . اعضای جبهه متحد اصولگرایی نمایندگی این رویکرد را در فضای کنونی سیاسی کشور بر عهده دارند . آنان به وضعیت موجود کشور و دولت راضی هستند و تنها انتقادشان وجود گروه انحرافی در بدنه دولت است .

به نظر می رسد که انتقاد به وضعیت موجود تلاش برای جبران ناکارآمدهای دولت و دیگر نهادها همچون مجلس و قوه قضائیه از جمله مطالباتی است که مخاطبان« تابناک» به دنبال آن هستند .

 

منبع: تابناک 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود