کد خبر: 3932

تاریخ انتشار: 1390-12-11 - 13:10

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 790

محمدتقی رهبر رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی:ایرادی که به خاتمی می گرفتیم و به آن دچار شدیم

چکیده: دولت در مساله مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها قدم های خوبی برداشت اما چه فایده وقتی که مسکن گران می شود و تورم قابل کنترل نیست و این گونه قیمت ها بالا رفته است/یک مقدار سیاست زده شده ایم ، یعنی […]

چکیده:

دولت در مساله مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها قدم های خوبی برداشت اما چه فایده وقتی که مسکن گران می شود و تورم قابل کنترل نیست و این گونه قیمت ها بالا رفته است/یک مقدار سیاست زده شده ایم ، یعنی تعارضات سیاسی ما زیاد شده است و هر کس می خواهد بر دیگری برتری داشته باشد ؛ در زمان سید محمد خاتمی ایرادی که به دولتش داشتیم این بود که می گفتند توسعه سیاسی داشته باشیم ، ما آنها را منع می کردیم ولی حالا خودمان سیاست زده شده ایم.

 

محمدتقی رهبر رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال etedaal.ir ، گفت: به دلیل گرانی ها و تورم مردم از نظر معیشت در سختی هستند ؛ اکثر مردم درآمدشان زیاد نشده و اگر هم شده مطابق تورم نبوده؛ تنها کارمندان یک مقدار افزایش حقوق داشته اند، ولی در عوض 100 درصد تورم داشته ایم .

نماینده مردم اصفهان به سخت شدن شرایط معیشتی مردم اشاره کرد و افزود: شکاف طبفاتی زیادی بین اقشار مردم به وجود آمده ؛ عده در این اوضاع و احوال اقتصادی سود می برند و عده ی بیشتری از مردم در سختی هستند و درسخترین شرایط به سر می برند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک مقدار سیاست زده شده ایم ، یعنی تعارضات سیاسی ما زیاد شده است و هر کس می خواهد بر دیگری برتری داشته باشد ؛ در زمان سید محمد خاتمی ایرادی که به دولتش داشتیم این بود که می گفتند توسعه سیاسی داشته باشیم ، ما آنها را منع می کردیم ولی حالا خودمان سیاست زده شده ایم.

وی افزود:دولت در مساله مسکن مهر و یارانه ها قدم های خوبی برداشت اما چه فایده وقتی که مسکن گران می شود و تورم قابل کنترل نیست و این گونه قیمت ها بالا رفته است.

رهبر ورود دیر هنگام دولت را علت وضعیت نابسامان حاکم در بازار دانست و ادامه داد: مقصر این شرایط اخیری که در کشور پیش آمد و شوک نامناسبی که با افزایش دلار و سکه در بازار به معیشت مردم وارد شد، دولت بود و ورود دیر هنگام دولت به این صحنه ؛ و این ناشی ازضعف مدیریت و سیاست زدگی است .

وی گفت: متاسفانه در مجلس یک سالی است کشمکش بر سر مجلس نهم و اینکه چه کسی و کدام گروه صاحب کرسی بعدی می شوند ، جای رسیدگی به دردها و مشکلات مردم را گرفته و نمایندگان بیشتر به دعواها و جناح بازی های سیاسی می پردازند. کشور به گونه ای شده که مناظره های سیاسی جای فکر کردن به مسائل معیشتی مردم را گرفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به روند سوال از رییس جمهور در مجلس هشتم اشاره کرد و افزود: در مجلس یک سال پیش سوال از رییس جمهور را برای قانون گریزی ها و برخی مسائل مطرح کردیم ، در ادامه روند طرح سوال نمایندگان دولت نتوانستند نمایندگان حاضر در کمیسیون های مجلس را قانع کنند و دیگر باید منتظر ماند و دید رییس دولت چه پاسخی برای سوال نمایندگان دارد.


وی تصریح کرد: از مدتها قبل فشار برای پس گرفتن امضا از طرف نزدیکان دولت آغاز شد و هنوز ادامه دارد ؛ ما می دانیم توضیحات بعدی رییس جمهور ما را قانع نخواهد کرد ، اما باید مشورت کنیم که تا کجا قرار است پیش برویم که از این سوال و جوابها نتیجه حاصل شود.


رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در خاتمه گفت: رییس جمهور هیچ افشاگری ندارند تا در صحن علنی ارئه کند ، سوالات مطرح از سوی سوال کنندگان منطقی و شفاف است و هیچ بخش پیچیده ای ندارد که کسی بخواهد روی آن افشاگری کند ؛ اینها بلوف زنی هایی سیاسی است که برخی ها انجام می دهند .

 

منبع: اعتدال 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود