کد خبر: 3921

تاریخ انتشار: 1390-12-11 - 17:38

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 836

محسن رضایی در برنامه پارک ملت : حضور مردم « انحصار طلبان » را کنار خواهد زد

چکیده: عده ای در حال حاضر قهر کرده و به دنبال تحریم انتخابات هستند و عده ای دیگر نیز به دنبال انحصار طلبی اند و جز خود کسی را قبول ندارند ، این حضور مردم است که باعث خواهد شد این هر دو گروه به حاشیه […]

چکیده:

عده ای در حال حاضر قهر کرده و به دنبال تحریم انتخابات هستند و عده ای دیگر نیز به دنبال انحصار طلبی اند و جز خود کسی را قبول ندارند ، این حضور مردم است که باعث خواهد شد این هر دو گروه به حاشیه رانده شوند و این رفتار های غیر منطقی و خود پرستانه خود را پایان دهند .

 

محسن رضایی در برنامه شب گذشته پارک ملت حضور یافت و تحلیل های خود را در مورد مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات مجلس ، مسائل اقتصادی و همچنین مشکلاتی که گریبان مردم را گرفته است را مطرح کرد .

به گزارش «تابناک» ، محسن رضایی ، در بخشی از سخنان خود درباره انتخابات مجلس گفت که انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی دو پایه اساسی دارد که آن حضور مردم و همچنین نفوذ ارزش های الهی در حاکمیت هستند و این هر دو پایه از ریشه واحدی به نام توحید و فطرت انسان نشات گرفته است . در واقع دو پایه ای که بر روی یک ریشه استوار شده است . اما عده ای می خواهند مردم را در مقابل ولایت قرار دهند و عده ای هم می خواهند ولایت را در مقابل مردم قرار دهند ، این هر دو گروه شکست می خورند ، زیرا که چنین اتفاقی نمی افتد؛ نه مردم در مقابل رهبری قرار می گیرند و نه رهبری در مقابل مردم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد مردم ایران با جلوه حضور خود در صحنه و در انتخابات مجلس این دو نکته را نشان می دهند چرا که از یک سو رهبری نکات و هشداری هایی را درباره انتخابات می دهند و از سوی دیگر هم مردم هم با شعور سیاسی خود در انتخابات شرکت می کنند و حماسه ای را خلق می کنند که اثر این حماسه تا سالها برای کشور باقی خواهد ماند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشت در همین ارتباط لازم است که نگاهی به اهمیت انتخابات در ایران و تفاوت آن با دیگر کشور ها داشته باشیم . چرا که ممکن است در کشورهای دیگر 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت کنند و انتخاب شوندگان هم 50 درصد آرا مردم را به خود اختصاص دهند ، چون در آنجا انتخابات فرصتی برای جایگزینی یک حزب با حزب دیگر است حتی اگر 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند هیچ تاثیری ندارد ، اما در ایران چون ما به صورت دائم در حال رویارویی با استکبار و یا رقابت با دیگر کشور ها هستیم حضور مردم به عنوان پشتوانه رقابت و مبارزه برای ما اثر دارد .

دکتر رضایی همچنین اشاره کرد فضای سیاسی کشور در حال حاضر به گونه ای است که تنها حضور مردم است که مشکلات را حل خواهد کرد . چرا که عده ای در حال حاضر قهر کرده و به دنبال تحریم انتخابات هستند و عده ای دیگر نیز به دنبال انحصار طلبی اند و جز خود کسی را قبول ندارند ، این حضور مردم است که باعث خواهد شد این هر دو گروه به حاشیه رانده شوند و این رفتار های غیر منطقی و خود پرستانه را پایان دهند . این یک مساله است ، مساله دیگری که وجود دارد این است که حضور مرد در انتخابات بر روی امنیت ملی ایران تاثیر دارد .

در حال حاضر غرب منتظر است که ببیند تحریم ها روی مردم ایران چقدر تاثیر گذاشته است و چقدر توانسته است بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کند . با ارزیابی چنین شرایط و میزان حضور مردم است که غرب ممکن است تحریم هایی را که در ماه های آینده و به طور مشخص برای اردیبهشت و خرداد علیه ایران طراحی کرده است را محقق کند یا نکند . حتی در ماه های اخیر که بحث حمله اسرائیل به ایران مطرح شده است ، حوادث داخلی باعث عدم انجام چنین حملاتی شده است چرا که به طور مشخص در ده سال گذشته آنان به صورت جدی قصد حمله به ایران را داشته اند که سیر حوادث داخلی ایران مانع چنین حرکتی شده است .

اما در مورد اهمیت انتخابات مجددا باید اشاره کنم که در واقع از لحاظ تقسیم بندی ،کشور ما در حال حاضر سه مولفه یا سه حیثیت مهم بین المللی ، منطقه ای و داخلی دارد که حضور مردم در انتخابات این حیثیت ها را تقویت خواهد کرد. در حوزه بین المللی ایران کشوری است که دین را با دمکراسی پیونده داده است و سالهاست که در این کشور سیستم دمکراسی جریان دارد و انتخابات متعدد برگزار شده است .

بنابراین مردمسالاری حیثیت بین المللی ماست . در حالی که در کشور های همسایه ایران اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است و نمره ایران در مردمسالاری بالاست و قابل مقایسه با این کشورها نیست . با وجودی که ممکن است در این سی سال از این حیث نارسایی ها و معایبی وجود داشته است ، اما مردم می دانند که عدم حضور آنان در انتخابات آسیب زا خواهد بود.

در حوزه منطقه ای هم در منطقه حداقل چندین کشور هستند که از رهبری ایران الگو می گیرند. در این زمینه رهبران و ملت های کشورهایی همچون لبنان ، عراق ، فلسطین و بحرین وجود دارند که چنین هستند ، حضور مردم در انتخابات اعتماد این کشور ها را به رهبری ایران تقویت خواهد کرد.

در حوزه داخلی هم حیثیت ما به همبستگی ، حضور و زنده بودن جامعه ایرانی است . در حال حاضر عده ای نارحت هستند و معتقدند نباید در انتخابات شرکت کرد تا مسئولان متوجه شوند که باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند ، اما همه می دانیم اگر فکر کنیم که با شرکت در انتخابات چه به دست می آوریم و با عدم شرکت در انتخابات چه از دست می دهیم ، حتما در انتخابات شرکت می کنیم . این افراد باید بدانند که در بین کاندیداها افراد شایسته ای هم حضور دارند که با انتخاب آنان می توان به راحتی منافع کشور را تامین و مشکلات مردم را حل نمود

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود