کد خبر: 3914

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 2 733

«تاريخ انبياء» به چاپ بيست و پنجم رسيد

چکیده: كتاب «تاريخ انبياء؛ قصص قرآن از آدم(ع) تا خاتم‌النبيين(ص)» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد.   به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه […]

چکیده:

كتاب «تاريخ انبياء؛ قصص قرآن از آدم(ع) تا خاتم‌النبيين(ص)» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد.

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه دربردارنده قصص قرآني است، تاريخ زندگاني پيامبران الهي از حضرت آدم ابوالبشر(ع) تا حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) را با استفاده از منابع معتبر و به دور از خيال‌پردازي و افسانه‌‌سازي با قلمي شيوا به رشته تحرير درآورده است.

اثر حاضر، شرح حال پيامبران و انبياي بزرگواري را دربر مي‌گيرد كه خداي تعالي در قرآن كريم نامشان را ذكر فرموده و بجز چند مورد محدود، شرح حال انبياي ديگر الهي كه نامشان در قرآن مذكور نيست، در اين كتاب نيامده است.

نويسنده در بخشي از مقدمه اين اثر متذكر مي‌شود: «مطلبي كه تذكر آن در پايان اين مقدمه لازم است اين‌كه: متاسفانه تاريخ گذشتگان –به‌ويژه تاريخ زندگي پيامبران الهي- در بسياري از جاها دچار تحريف شده و به اسرائيليات و روايات نادرست و بلكه افسانه‌هايي آلوده شده و در برخي از موارد، چهره‌هاي تابناك و رفتار درخشان اين رسولان معصوم و فرستادگان پاك الهي را زشت و مشوه ساخته و ناقلان نااهل و يا دوستان نادان و يا دشمنان مغرض با دسيسه و نيرنگ، نسبت‌هاي ناروا و سخنان نادرستي را به اين پيامبران بزرگوار نسبت داده‌اند كه براي هر خواننده و شنونده‌اي سوال‌انگيز و غير قابل قبول است، ولي به خاطر آن‌كه در فلان كتاب معروف نقل شده و يا فلان راوي كه چند صباحي درك مختصر رسول خدا را كرده و عنوان صحابي به خود گرفته نزد برخي از ناقلان مورد قبول واقع شده و جرات تحقيق و يا رد آنها را نداشته‌اند و احيانا در صدد توجيه برآمده و محمل‌تراشي نيز كرده‌اند.
البته دانشمندان بسياري از علماي شيعه و اهل سنت متوجه اين ظلم بزرگي كه درباره اين مردان الهي روا داشته‌اند گشته، و اين مصيبت زيانباري را كه سرگذشت رهبران اديان آسماني دچار آن شده‌اند در كتاب‌هاي خود گوشزد نموده و در رفع اتهام‌هاي ناروا و ابهام‌هايي كه به وجود آمده قلمفرسايي كرده و زحمت‌هاي فراواني كشيده‌اند.
نگارنده نيز در اين كتب براي نشان دادن چهره واقعي و تابناك اين پيامبران بزرگ، تلاش زيادي نموده و سعي شده تا اولا: در همه جا از متن آيات قرآني استفاده شود و ثانيا: هر جا كه نياز به تفسير و يا نقل حديث و روايتي شده از احاديث صحيح و معتبر بهره گرفته و از نقل روايات ضعيف و بي‌اعتبار خودداري شود.
مطلب ديگري كه تذكر آن در اين‌جا لازم است اين كه: تقريبا تمامي آيات كريمه قرآني كه در داستان انبياي الهي در قرآن آمده ،در اين كتاب ترجمه و سعي شده تا به‌گونه‌اي در ضمن هر داستان نقل شود كه رواني عبارت و فهم آن براي خواننده اخلالي پديد نيايد.»

چاپ بيست و پنجم كتاب «تاريخ انبياء؛ قصص قرآن از آدم(ع) تا خاتم‌النبيين(ص)» با شمارگان 2000 نسخه، 660 صفحه و به بهاي 115000 ريال راهي بازار نشر شد.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود