کد خبر: 3959

تاریخ انتشار: 1390-12-09 - 15:19

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 688

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط آغاز شد

چکیده: مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط امروز با حمایت و حضور دکتر «رایا بنت سعود البوسعیدیا» وزیر آموزش این کشور در مرکز نمایشگاه های بین المللی عمان برگزار شد.   به گزارش […]

چکیده:

مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط امروز با حمایت و حضور دکتر «رایا بنت سعود البوسعیدیا» وزیر آموزش این کشور در مرکز نمایشگاه های بین المللی عمان برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از عمان دیلی، بیش از 500 ناشر از 23 کشور عربی و خارجی در این نمایشگاه حضور یافته اند.

نمایشگاه کتاب دارای 4 سالن اصلی به نام های الفراهیدی،العوتبی، ابن درید و احمد بن ماجد خواهد بود. سالن‌های «الفراهيدي» و «احمد بن ماجد» با مساحت 6093 متر مربع 351 انتشارات عربی را در برمي‌گيرد. سالن «العوتبي» ويژه نهادها و هيات‌هايي از عمان و كشور‌های خارجي است كه 43 غرفه را در مساحت 450 متر مربع شامل مي‌شود. سالن «ابن دريد» هم 25 غرفه دارد كه ويژه ناشران خارجي و مساحت آن 450 متر مربع است.

«حامد المعماری» وزیر فرهنگ و میراث و مدیر اجرایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین المللی 10 روزه کتاب مسقط با هدف تبادلات فرهنگی میان نویسندگان و ناشران عرب با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای خارجی برپا شده است. یکی از اهدافی که باعث شده تا این نمایشگاه هر سال باشکوتر از سال گذشته برپا شود این است که ما توانسته ایم از لحاظ فرهنگی به جایگاه های بین المللی دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: برای آنکه کسانی که از این نمایشگاه دیدن می کنند حداکثر استفاده را ببرند و تنها هدف از برپایی این نمایشگاه شانه خالی کردن از بار مسوولیت نباشد، امسال عناوین مختلف کتاب در زمینه های مختلف ارایه شده و حداقل 25 درصد تخفیف به کتاب ها تعلق گرفته است. این تخفیف در برخی عناوین بیشتر نیز هست.

این نمایشگاه همانند سال های گذشته در نظر دارد تا فرهنگ مطالعه را در میان افراد به ویژه نسل جوان به وجود آورد و مردم را به کتابخوانی تشویق و دسترسی به کتاب را با قیمت های خوب برای آنها به وجود آورد.

شماری از موسسه های عمانی مهم در این نمایشگاه برای نمایش عناوین کتاب هایی که تازه به چاپ رسانده اند حضور دارند و منابع مهمی از اطلاعات را برای محققان، نویسندگان و معلمان فراهم می کنند.

امسال این نمایشگاه کتاب هایی در زمینه های کودکان، کامپیوتر، تکنولوژی ارتباطات، کتاب های زبان، پزشکی ، مدیریت، مطالعات اسلامی، جغرافیا، فرهنگ لغت، زندگی نامه، هنری ، مهندسی و داستان در غرفه هایش ارایه کرده است. ارایه هزاران عنوان کتاب در این نمایشگاه کمک شایانی به معلمان، دانش آموزان و دوستداران کتاب خواهد کرد.

نمایشگاه کتاب مسقط در سال 1992 با حضور ناشرانی از 19 کشور آغاز به کار کرد و سومین سال برپایی اش در سال 1997 بود. پس از آن موسسه های رسمی از قبیل وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ و میراث و دانشگاه سلطان قابوس به این رویداد ادبی ملحق شدند تا این نمایشگاه به شکلی کاملتر و تاثیرگذارتر برگزار شود.

نمایشگاه بین المللی سالانه مسقط یک رویداد اختصاصی برای ارایه کتاب به دوستداران ادبیات و فرصتی برای ارتباط با ناشران و نویسندگان خارجی است. این نمایشگاه تا نهم مارس (19 اسفند ) ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود