کد خبر: 3973

تاریخ انتشار: 1390-12-08 - 07:02

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 954

مهدی فضائلی، مسئول دفتر روابط بین الملل مجمع ناشران انقلاب اسلامی :می‌کوشیم از تمامی پتانسیل نمایشگاه کتاب دهلی استفاده کنیم

چکیده: مجمع ناشران انقلاب اسلامی با 200 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو حضور پیدا می‌کند.   به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، «منا نشر»، مهدی فضائلی، […]

چکیده:

مجمع ناشران انقلاب اسلامی با 200 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو حضور پیدا می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، «منا نشر»، مهدی فضائلی، مسئول دفتر روابط بین الملل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفتگویی با این پایگاه اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه دو سالانه کتاب در دهلی نو و حضور مجمع ناشران در این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه دو سالانه ای است که امسال مجمع تصمیم گرفت در این نمایشگاه شرکت کند، حضور در این نمایشگاه، اولین تجربه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی کتاب است.


این فعال فرهنگی و کارشناس امور سیاسی گفت: کوشیده‌ایم با توجه به فضای نمایشگاه کتاب دو سالانه دهلی از میان تولیدات ناشران عضو مجمع، 200 اثر را برای عرضه در این نمایشگاه انتخاب کنیم، همچنین برای این کتاب ها معرفی‌نامه‌ای به زبان انگلیسی جهت ارائه به مخاطبان آماده کرده ایم.


دبیر کل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان در خصوص نحوه انتخاب کتاب ها برای حضور در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: طی مکاتباتی که با اعضا داشتیم، از ناشران عضو درخواست کردیم کتاب هایی که از نظر آن ها برای شرکت در این نمایشگاه مناسب است را به دفتر مجمع ارسال نمایند، متاسفانه تعدادی به درخواست های ما پاسخ نداده و تعداد بسیار زیادی از ناشران هم کتاب های خود را برای شرکت در این نمایشگاه کتاب ارسال نمودند.


وی افزود: از بین کتاب هایی که به مجمع رسید 200 کتاب توسط کارشناسان انتخاب شد و معرفی نامه ها نگاشته و ترجمه گردید، ما امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه حضور خوبی داشته باشیم.
این ناشر در خصوص فعالیت های غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این نمایشگاه ادامه داد: قصد داریم ضمن آشنایی با ناشران مطرح هندی با آنها در خصوص مساله تبادل کتاب و دیگر همکاری های فرهنگی در حوزه نشر رایزنی کرده و در کنار فعالیت‌های فرهنگی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و پتانسیل‌های این مجمع را برای ناشران هندی و دیگر ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه شرح دهیم.


فضائلی تصریح کرد: امیدواریم اولین حضور مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه های بین المللی کتاب تجربه موفقی باشد تا راه را برای تجربیات دیگر و در نمایشگاه های بین المللی دیگر باز شود، در خصوص حضور در نمایشگاه های بین المللی کتاب به طور جدی خلا وجود دارد و باید در این زمینه با برنامه ریزی صحیح این کمبود و خلا را از بین برد، هرچند در بعضی از نمایشگاه های بین المللی کتاب، بعضی از ناشران خصوصی به تنهایی حضور دارند، اما این حضور به تنهایی کافی نیست.


وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل حضور در این نمایشگاه کتاب به «منا نشر» گفت: حضور در یک نمایشگاه بین المللی برای مجمع و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی کافی نیست، تلاش می کنیم از این ظرفیت از سوئی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و بخصوص حوزه کتاب استفاده کرده و همچنین تحولات بعد از انقلاب اسلامی در حوزه نشر را برای مخاطبان این نمایشگاه تبیین کنیم و از سوی دیگر، ناشران انقلاب اسلامی را هم به جامعه بین الملل کتاب خوان معرفی کنیم و از ظرفیت این نمایشگاه به صورت کامل استفاده کنیم.


گفتنی است دو سالانه نمایشگاه کتاب دهلی نو از روز ششم اسفند در دهلی نو آغاز به کار کرده است و برگزاری آن به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت؛ در این نمایشگاه مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز حضور پیدا کرده و به معرفی و فروش محصولات ناشران عضو در این نمایشگاه می پردازد.

 

منبع: منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود