کد خبر: 3980

تاریخ انتشار: 1390-12-08 - 16:19

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 919

لاریجانی: جهش قیمت‌ها و گرانی موجود نتیجه اجرای غیر صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده است

چکیده:  رئیس مجلس با بیان اینکه نقدینگی سرگردان در جامعه در صورت هدایت نشدن صحیح موجب گسترش واسطه گری می‌شود گفت: نتیجه این امر، توسعه نیافتن صنعت و کشاورزی است.   علی لاریجانی یکشنبه شب در […]

چکیده:

 رئیس مجلس با بیان اینکه نقدینگی سرگردان در جامعه در صورت هدایت نشدن صحیح موجب گسترش واسطه گری می‌شود گفت: نتیجه این امر، توسعه نیافتن صنعت و کشاورزی است.

 

علی لاریجانی یکشنبه شب در حسینیه سیدان قم در جمع گروهی از طلاب استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل با اشاره به نقاط قوت و ضعف مجلس هشتم اظهار کرد: نخستین ویژگی این دوره، تبعیت بالای نمایندگان مجلس از مقام ولایت است که شاخص‌ترین آن در زمان انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.
وی مدیریت صحیح مسائل کشور را دومین ویژگی مجلس هشتم برشمرد و افزود: نمایندگان این دوره با عقلانیت و متانت خاصی با مشکلات روبه‌رو شده‌اند و با رصد دقیق مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، به این گفته رهبری که مجلس ریل گذار توسعه کشور باید باشد، عمل می‌کنند. مجلس توفیقات زیادی در اداره امور داشته است و این امر نتیجه وجود افراد متخصص و مجرب در کمیسیون‌هاست، اما برخی کمیسیون‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته‌اند.
گزيده سخنان وي را به نقل از فارس بخوانيد:
·         قوانین مصوب مجلس هشتم بسیار راهگشا بوده ‌است. برخی از این موارد به درستی اجرا نشدند که نمونه آن قانون هدفمندی یارانه‌هاست و این در حالی است که نمایندگان خواستار اجرای آن با شیب ملایمی بودند.
·         جهش قیمت‌ها و گرانی موجود نتیجه اجرای غیر صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده است در حالیکه نباید این امر اتفاق می‌افتاد، اما نمایندگان مجلس وظیفه خود را انجام داده و به فکر معیشت مردم بوده‌اند.
·         دشمنان تلاش زیادی به منظور سرد و بی‌روح شدن این انتخابات انجام می‌دهند زیرا انقلاب شکوهمند ایران الگویی برای بیداری اسلامی منطقه بوده و هدف دشمنان، تخریب وجهه بین المللی جمهوری اسلامی است.
·         یکی از فعالیت‌های گسترده مجلس هشتم، کار تخصصی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است و در این راستا، توجه به تولید داخلی گام نخست به شمار می‌رود ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز این مسئله را مورد تاکید قرار داده‌اند که تولید داخلی باید افزایش یابد تا از واردات بی رویه جلوگیری شود.
·         آمریکا پس از اشغال عراق، حاکمی از طرف خود برای این کشور تعیین کرد اما آنها از قدرت تشیع و نفوذ مرجعیت شیعه در میان مردم غافل بودند و زمانی متوجه این امر شدند که «برمر» نتوانست با آیت الله سیستانی دیدار کند.
·         {با غیرقابل تحمل دانستن وضعیت موجود در کشورهای اسلامی برای آمریکا} دیکتاتورهای منطقه مانند حسنی مبارک، سال‌های زیادی همپیمان آمریکا بودند اما اکنون این مهره‌ها به زیر کشیده شده‌اند. نامه نگاری‌ها و ارتباط‌هایی که آمریکا سعی در انجام آن دارد تنها برای سنجیدن برخی مزاج‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد اما همه باید این مسئله را در نظر داشته باشند که ادامه سیاست‌های آرمان خواهانه با هدایت مقام معظم رهبری ضروری است.
·         {با اشاره به لزوم محوریت ولی فقیه در همه تصمیم‌های } لازم است که در شرایط کنونی استراتژی وحدت درونی و مقاومت بیرونی توسط همه افراد و گروه‌ها رعایت شده و وحدت مورد نظر رهبری ملاک عمل قرار گیرد

 

منبع: خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود