کد خبر: 3965

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار و مسائل کتاب / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 967

توصیه محمود حکیمی در مراسم نکوداشت خودش: برای توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) بنویسید

چکیده: مراسم نکوداشت استاد محمود حکیمی که  در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد حکیمی به تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برنامه پرداخت.    به گزارش خبرنگار "منا نشر"، […]

چکیده:

مراسم نکوداشت استاد محمود حکیمی که  در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد حکیمی به تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برنامه پرداخت. 

 

به گزارش خبرنگار "منا نشر"، حکیمی پس از پخش فیلم مستندی که توسط اسماعیل جعفری در خصوص زندگی او تهیه شده بود گفت: نمی دانم چطور تشکر کنم از تک تک افرادی که مرا شرمنده کردند و در این جلسه شرکت کردند.

وی ازمجری برنامه، فرزاد جمشیدی به خاطر حافظه خوبش در قرائت بخش هایی از کتاب ها او تشکر کرد. نویسندگانی چون مهدی آذر یزدی و مصطفی زمانی یاد کرد که در دوران پیش از انقلاب همچون او در حوزه ادبیات فعالیت می کردند و گفت: دهه 40 و 50 روزهای سختی برا فعالیت های مذهبی بود طوری که یک بار یکی از کمونیست های افراطی به من گفت به چهره فلان نویسنده کمونیست نگاه کن و خجالت بکش از اینکه مذهبی بنویسی! اما اکنون نویسندگان خیلی خوبی آمده اند که خیلی بهتر از من می نویسند و جدا بوی عطر نوشته هایشان ایران را عطر آگین کرده است.

وی افزود: از وزیر ارشاد. و معاونان وزیر، و از کسانی که از قم به این مراسم آمدند، از مسئولین نشریه مکتب اسلام و همچنین آقایان پاشایی و رفیعی که در مدرسه نابینایان زحمت می کشیدند نیز تشکر می کنم.

وی همچنین از استاد مهدی پور محقق و نویسنده مهدوی که در جلسه نیز حضور داشت به خاطر آثاری در خصوص حضرت حجت ابن الحسن تشکر کرده و گفت: برای نگارش کتابی در حوزه مهدویت باید آثار زیادی را مطالعه می کردم اما هیچ کدام به اندازه مقاله ایشان در شماره 14 مجله انتظار در رد شبهات وهابی ها مفیدنبود و امیدوارم این اثر را به صورت کتاب تهیه کنند چرا که در این روزها که وهابی ها نامردانه فعالیت خود را علیه حضرت ولی عصر شروع کرده اند بسیار اهگشاست.

وی که از به یاد آوردن جنایات وهابی ها بسیار متاثر شده بود با صدایی لرزان ادامه داد: دشمنان ولیعصر نامردانه رفتار می کنند. من یک تاریخ شناس ام اما در طول تاریخ هیچ انسانهایی مثل وهابی ها تبهکار نبوده اند که بردارند و دو زن کم توان ذهنی را مسلح کنند و در بازار کاظمین که همگی شیعه هستند منفجر نمایند و 260 نفر را شهید کنند.

وی ادامه داد: الان شرایط دیگری در دنیا حاکم است. تهاجمی که علیه شیعیان شده و علیه آموزه های امامان ما شدید شده است. بعد از انتشار کتابه ای مثل آنگاه هدایت شدم از استاد تیجانی گرایش فوق العاده شدیدی به تشیع شروع شده. اساتید می دانند این وهابی ها سخت دچارو حشت اند و مدام ماهواره می سازند که به لطف خدا اثر معکوس گذاشته است.

وی به عنوان توصیه به نویسندگان گفت: از نویسندگان می خواهم در این شرایط بیشتر بر روی امامان و اهل بیت و آموزه های ایشان تاکید کنند چرا که معتقدم این بزرگواران هنوز هم در دنیا مظلوم اند.

وی به عنوان مثال به کتاب های المراجعات شرف الدین و الغدیر علامه امینی اشاره کرد و گفت: اینها آثاری اند که نویسندگان می توانند انبوهی از داستانها را از دلشان بیرون بکشند و منتشر کنند.

وی در ادامه از خانم طاهره صفار زاده و تلاش های او یاد کرد و گفت: او واقعا آثارش خیلی ارزنده بود و ترجمه های به انگلیسی از قران و نهج البلاغه کردند و که بسیار ارزنده بودند. البته اشکالاتی هم بر آنها مثل هر اثر دیگری وارد بود که باید بدانیم کار بدون اشکال وجود ندارد. ایشان به فرهنگ اهل بیت نیز بسیار علاقه مند بودند و دوست دارم که از این بزرگان نیز تا جایی که می شود تقدیر به عمل آید.

وی در ادامه از مدیر داخلی مجله مکتب اسلام تشکر کرد و گفت: در همه جا گفته ام که من در این مجله رشد کردم و بزرگ شدم. چهار سالی که آنجا بودم کلی چیز یاد گرفتم و دوست دارم که همچنان این مجله را بخوانید. آخرین داستان من نیز با عنوان بازگشت به قرآن در این نشریه منتشر می شود.

حکیمی در انتها نویسندگان را به توسعه فرهنگ اهل بیت تشویق کرد و در پاسخ به سوال مجریمبنی براینکه اگر قرار باشد دستمزدی از خدا بگیرید آن دستمزد چیست گفت: من واقعیتش را می گویم، خیلی دوست دارم و از خدا می خواهم همچنان به من این قدرت را عطا کند که مدت کوتاه باقی مانده از زندگیم همچنان در مورد امامان شیعه بنویسم.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود