کد خبر: 4018

تاریخ انتشار: 1390-12-03 - 14:51

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 386

رحماندوست: من را از دولت استعفا دادند

چکیده: رئیس کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد: معتقد هستم توسعه حرکات جریان انحرافی می‌تواند از نظر اعتقادی برای مردم زیان‌بار باشد. به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مجتبی رحماندوست، […]

چکیده:

رئیس کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد: معتقد هستم توسعه حرکات جریان انحرافی می‌تواند از نظر اعتقادی برای مردم زیان‌بار باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مجتبی رحماندوست، دبیر کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایان صبح امروز در نشست بیان برنامه‌های فرهنگی و ایثارگران جبهه متحد طی سخنانی با بیان اینکه تلقی من این است که یکی از کارهایی که در کشور به آن کمتر پرداخته شده خلق آثار ادبی، هنری و فرهنگی است تصریح کرد: خلق حماسه‌ها در انقلاب، دفاع مقدس و در مقابله با تحریم‌ها کشور ما را شاخص کرده و این مقولات نمی‌تواند فقط در قالب دانشگاه و مقاله منتقل شود.

این عضو لیست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در تهران با اشاره به اینکه مهمترین ابزار انتقال، قالب ادبیات است، گفت: اگر بتوانیم در کشور حرکت فراگیرتری برای توجه به اهل قلم و آثاری با این مضامین انجام دهیم، این مسئله یک رسالت بزرگ است که در مورد آن کار بر زمین مانده فراوان است.

*تلاش می‌کنم فضای مناسبی برای خلق آثار ادبی ارزشی فراهم شود

وی افزود: یکی از کارهایی که در صورت ورود به مجلس انجام خواهم داد توجه به ایجاد فضای مناسب برای خلق آثار ادبی و هنری برای انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعدی و مخاطبان خارجی است.

رحماندوست با اشاره به اینکه مسئول دفتر ادبیات بیداری در حوزه هنری نیز هستم، گفت: غرب در حال تلاش است تا با انواع ابزارها در کشورهای خیزش کرده، اندیشه سکولار را ترویج کند و یا مثلاً فستیوال رقص راه بیندازد. آنها می‌خواهند از راه ادبیات به این اندیشه‌ها برسند.

برادر مصطفی رحماندوست تصریح کرد: اخبار متعددی از فعالیت‌های آمریکا در این کشورها دارم که می‌خواهند آدمهای آنها را به سمت ارتجاع به گذشته‌های خود سوق دهند.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه اگر نتوانیم اندیشه مقاومت را بسط بدهیم و حامی اندیشه‌های امام باشیم، آن وقت دشمن می‌زند و می‌برد، تصریح کرد: هم‌اکنون در سایر کشورهای مسلمان نیز سوژه‌های بسیاری برای ساخت فیلم وجود دارد و فیلم‌سازان ما باید در این کشورها نیز فیلم بسازند.

وی ادامه صحبت‌های خود را به بیان مواضع جبهه متحد پیرامون ایثارگران اختصاص داد و با اشاره به اینکه تبعات انسانی جنگ، 4 قشر رزمندگان، مجروحان، اسرا و خانواده‌های شهدا را بر جای گذاشته است، گفت: یکی از مهمترین مسائل پس از جنگ‌ها این است که به تناسب طول زمان جنگ میزان تبعات آن چقدر بوده است؟

مشاور سابق رئیس‌جمهور در امور ایثارگران با تأکید بر اینکه جنگ ما مدت‌زمان بسیاری طول کشیده است، گفت: کشور باید متناسب با توانمندی‌های خود تبعات انسانی جنگ را در قالب یک برنامه پوشش دهد.

وی افزود: تبعات جنگ برای جانبازان و یا خانواده شهدا بسیار زیاد است و به‌خصوص در مورد جانبازان نیز این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

این کاندیدای شرکت در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به بحث استفاده از تجربیات مدیریت جنگ در روند اداره جامعه خاطرنشان کرد: جنگ یک ظرفیت بزرگ مدیریت برجای گذاشت، ضمن اینکه بسیاری از اصول مدیریت نیز ثابت هستند و استفاده از مدیریت جهادی در کشور و در تمام عرصه‌ها می‌تواند کشور را به سمت وضعیت بهتری سوق بدهد.

رحماندوست افزود: 28 سال است که در مسائل ایثارگران مشغول کار اجرایی هستم و ورود من به مجلس به مثابه تبدیل این اندیشه‌ها به مدل اجرایی در کشور است.

وی گفت: بنده سیزده سال مشاور ایثارگران دو رئیس‌جمهور بوده‌ام که هفت سال آن در دوران احمدی‌نژاد بوده است.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تمام اعضای لیست انتخاباتی جبهه متحد یا رزمنده‌اند یا مجروح و یا عضو خانواده ایثارگران هستند از لایحه نظام جامعه ایثارگری سخن گفت و اظهار داشت: این لایحه آخرین لایحه‌ای بود که در روز آخر عمر دولت اصلاح‌طلب به مجلس فرستاده شد اما از آن سال همچنان در مجلس است. در حالیکه بخشی از ایثارگران دل به تصویب این لایحه بسته‌اند.

رحمان‌دوست ابتدایی ترین نیاز جانبازان را نیز بحث درمان عنوان کرد و با بیان اینکه البته کارهایی در این زمینه صورت گرفته است تصریح کرد: معتقدم شرایط درمانی جانبازان هم‌اکنون به سهولتی که باید باشد نیست و کار باید راحت‌تر انجام شود، ما می‌خواهیم تا حد امکان این کار را انجام دهیم.

رحماندوست به خروج خود از بدنه دولت نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته بنده را استعفاء دادند.

*توسعه حرکات جریان انحرافی از نظر اعتقادی برای مردم زیانبار است

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد موضع صریح خود پیرامون جریان انحرافی یادآور شد: در مدتی که در دولت بودم به طور طبیعی ناچار بودیم با مجموعه کار کنیم و البته کار هم می‌کردیم، ضمن اینکه بنده معتقد هستم، توسعه حرکات جریان انحرافی می‌تواند از نظر اعتقادی برای مردم زیان‌بار باشد که البته برای مقابله با این مقولات نیاز به فعالیت‌های فرهنگی بویژه در حوزه ادبیات و هنر هستیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه 32 سال سابقه خدمت دولتی دارم، گفت: در این مدت با زندگی جانبازی محشور بوده‌ام، ضمن اینکه در عرصه‌های دیگری مثل دانشگاه، مدیریت ایثارگران و فعالیت‌های فرهنگی پیرامون مقاومت و فلسطین نیز فعال بوده‌ام.

وی افزود: تلقی من این است که آدمی با این اندیشه‌ها می‌تواند در مجلس تأثیرگذار باشد، اما اینکه چقدر بتوانیم موفق باشیم را خداوند متعال تعیین می‌کند.

رحماندوست همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره میزان آمادگی جسمی برای حضور در مجلس با توجه به اینکه وی هم جانباز است و هم سی و دو سال سابقه خدمت دولتی داشته است! گفت: تا کنون که از آدم‌های دست و پا دار کمتر نبوده‌ایم، البته برای من سخت است که بگویم"من" اما به هر حال ما در دانشگاه هم که بوده‌ایم هیچگاه از نظر کار موظفی کم نگذاشته‌ایم ضمن اینکه در طول این سال‌ها نیز 15 عنوان کتاب منتشر کرده‌ام و در مأموریت‌های داخلی و خارجی هم به گفته دوستان نه تنها آدم تنبلی نیستم بلکه یک بیش‌فعال محسوب می‌شوم.

 

منبع:انتخاب 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود