کد خبر: 4038

تاریخ انتشار: 1390-12-02 - 17:59

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 794

هاشمی رفسنجانی: چند روز پیش خبر بدی از مصر برایم رسید

چکیده:  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات راشد الغنوشی مبنی بر اینکه مدل حکومتی ترکیه را بر مدل حکومتی ایران ترجیح می‌دهد، اظهار داشت: در چند روز گذشته از مصر خبری رسید که برای من سخت تر […]

چکیده:

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات راشد الغنوشی مبنی بر اینکه مدل حکومتی ترکیه را بر مدل حکومتی ایران ترجیح می‌دهد، اظهار داشت: در چند روز گذشته از مصر خبری رسید که برای من سخت تر از اظهارات راشد الغنوشی بود، چرا که برخی از مساجد مصر ایران را متهم به حمایت از علویان سوریه علیه اهل سنت این کشور می‌کنند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی تمامی تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که حضور مردم در پای صندوق‌های رای که نماد مردمی بودن نظام است افزایش یابد.

 به گزارش بازتاب، آیت​الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای جبهه مردم‌سالاری گفت: حضور مردم از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی بوده و چنانچه در همه شرایط مردم در عرصه حضور داشته باشند بقای نظام تضمین می‌شود. 

هاشمی اصلی ترین عرصه حضور مردم را عرصه انتخابات دانست و گفت: در ابتدای پیروزی انتخابات مردم خودجوش و بیش از 90 درصد در پای صندوق های رای شرکت می‌کردند. در شرایط کنونی تمامی تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که حضور مردم در پای صندوق‌های رای که نماد مردمی بودن نظام است افزایش یابد و مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات از نگاه جناحی و باندی پرهیز کنند.

وی از اعضای جبهه مردم‌سالاری خواست تا از آسیب‌های بداخلاقی‌ در انتخابات خودداری کرده و چنانچه دیگران بداخلاقی‌هایی داشته باشند شما در اخلاص و ارزش‌های اسلامی پایبند باشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات راشد الغنوشی مبنی بر اینکه مدل حکومتی ترکیه را بر مدل حکومتی ایران ترجیح می‌دهد، اظهار داشت: در چند روز گذشته از مصر خبری رسید که برای من سخت تر از اظهارات راشد الغنوشی بود، چرا که برخی از مساجد مصر ایران را متهم به حمایت از علویان سوریه بر علیه اهل سنت این کشور می‌کنند. ما باید در برنامه‌ریزی‌ها و موضع‌گیری‌ها دقت لازم را به عمل آورده و موازین شرعی و اسلامی را رعایت کنیم تا بتوانیم الگوی مناسب و مطلوبی برای جهان اسلام و سایر کشور‌ها باشیم.

در ابتدای این دیدار مصطفی کواکبیان، رئیس جبهه مردم سالاری، گزارشی از نحوه شکل‌گیری این جبهه ارائه کرد و مجید محتشمی در خصوص مبانی فکری این جبهه نکاتی را مطرح نمود.

 

منبع: بازتاب 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود