کد خبر: 4049

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 296

علیرضامحجوب دبیرکل خانه کارگر:به جای اتهام زدن به هاشمی سند ارائه کنید

چکیده: علیرضا محجوب گفت: شهید بهشتی‌، هاشمی رفسنجانی و دیگر روحانیون از ابتدای مسیر در انقلاب بودند و ممکن است بین نظرات فاصله باشد، اما کارآمدی انقلاب به حفظ وحدت و یکپارچگی همگان از جمله روحانیت […]

چکیده:

علیرضا محجوب گفت: شهید بهشتی‌، هاشمی رفسنجانی و دیگر روحانیون از ابتدای مسیر در انقلاب بودند و ممکن است بین نظرات فاصله باشد، اما کارآمدی انقلاب به حفظ وحدت و یکپارچگی همگان از جمله روحانیت است که اگر چنین نباشد مردم راه را گم ‌می‌کند./هاشمی رفسنجانی تاریخ این انقلاب است/

 

دبیرکل خانه کارگر در مناظره با عضو جبهه پایداری درباره اظهارات قاسم روانبخش در مورد دیدار برخی فعالین سیاسی با مقامات آمریکایی در بگرام عراق، گفت: چه کسی اطلاع دارد در عراق این جلسه بوده یا نه، زیرا ما که در مجلس هستیم گزارشی از دستگاه خاصی دریافت نکردیم و لازم است در این زمینه سند ارائه شود و تاریخ در مورد اسناد قضاوت ‌می‌کند.

نماینده تهران تاکید کرد: من در طول دوران نمایندگی صحبتی راجع به فرد خاصی نداشتم و اگر بخواهم در مورد جبهه‌ها و اینکه چه کارهایی کردند یا نکردند صحبت کنم تخریب محسوب ‌می‌شود که این کار را نمی‌کنم.

دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد: تاریخ مملو از ادعا است و من ‌می‌توانم بگویم که در بگرام آقای روانبخش با آمریکایی دیدار کرده است و ایشان چطور ‌می‌توانند ثابت کنند که نبودند، البته باید بگویم سند باید محکمه پسند باشد، چرا که کار دستگاه اموی هم درست کردن ادعا بود و اگر امروز براساس حرف‌های آقای روانبخش در مورد چهره‌های روحانی قضاوت کنیم باید از اعدام شیخ فضل الله نوری هم حمایت کنیم، اما امام نسبت به این مساله به دلیل روحانی بودن شیخ فضل الله واکنش نشان داده است‌.

هاشمی رفسنجانی تاریخ این انقلاب است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی تاریخ این انقلاب است و اگر مساله‌ای وجود دارد با خود ایشان مطرح کنید و آن ر ابه سطح جامعه نکشید، من تعجب ‌می‌کنم که بعضی‌ها این چنین دیگران را تضعیف ‌می‌کنند چرا که با این روند چیزی به دست نمی‌آوریم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: در تاریخ سند ‌می‌تواند حرف بزند، اما آقای روانبخش تنها به ظن خود تکیه ‌می‌کند و مدام راجع به گذشته حرف ‌می‌زند و ملاک من برای احترام به افراد تنها مقام معظم رهبری است، اگر ایشان بگویند که اقای هاشمی مورد احترام نیستند من هم به ایشان عمل ‌می‌کنم،اینکه ما مسایل را ظاهرا مستند کنیم کاری درستی نیست.

علیرضا محجوب در ادامه مناظره خود در دانشکده علوم قرآنی تهران تاکیدکرد: نمی‌توان به همه از اول و آخر چپ و راست اتهام زد و تنها خودمان را قبول داشته باشیم، چرا که وقتی نتوانیم با یکدیگر وحدت داشته باشیم چگونه ‌می‌توانیم جهان اسلام را به وحدت دعوت کنیم، اگر هم ایرادی وجود دارد باید به صورت علمی گفته شود و اینکه بگوییم افراد به خارج وابسته‌اند و سندی هم ارائه نکنیم درست نیست.

وی با اشاره به سیره حضرت علی (ع) در برخورد با مخالفان گفت: برای اثبات مطلبی نیاز نیست مسایل را به صورت غیر واقعی در کنار هم قرار دهیم، چرا که سیره حضرت علی (ع) مباحثه و گفتمان بود و بد گویی و رجز خوانی از نظر ایشان درست نیست واصلی‌ترین سیره علوی و نبوی مدارا با مخالفان است.

در سخنان روانبخش یک رادیکالیسم ‌می‌بینم که همه را از چپ و راست نقد ‌می‌کند

علیرضا محجوب با اشاره به نوع صحبت‌های روانبخش در مورد فعالین سیاسی گفت: من در فرمایشات ایشان یک رادیکالیسم ‌می‌بینم که همه را از چپ و راست نقد ‌می‌کند اما باید بگویم حرکت هستی و رادیکالی به از هم پاشیدن جریان اسلامی ‌می‌انجامد.

محجوب در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که وی را به کم کاری در موضع انتقاد در مجلس محکوم کرد، گفت: مطمئن باشید که من در مورد کارگران در مجلس هیچ گونه کوتاهی نکردم، ما آنچه که مصوبات بوده را دنبال کرده‌ایم و لحظه‌ای هم از اعتقادات خود عقب نکشیده ایم‌. شاید من محکوم به این باشم که کمتر در مورد مسایل سیاسی اظهار نظر ‌می‌کنم، اما من در حوزه خودم بسیار فعال بودم و آخرین کار را هم در مجلس هشتم به تصویب رساندیم، بحث بیمه بیکاری کارگران بود که یک ضمانت و حضانت برای قشر کارگری ما فراهم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ائتلاف من با مساله بالابردن سطح تسهیلات برای انتخابات مجلس این است که بالا بردن تسهیلات باعث ورود تیپ خاصی از افراد به مجلس ‌می‌شود و این مساله باعث ناکارآمدی واقعی مجلس ‌می‌شود‌.

 

منبع:حبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود