کد خبر: 4050

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 042

انتقاد از تخریب شخصیت آیت الله مهدوی کنی در برنامه زنده تلویزیونی پارک ملت

چکیده: حجت الاسلام محسن کازرونی با بیان این که هرگز تصور نمی کردم در جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس 13 لیست ایجاد شود، گفت: تخریب آیت الله مهدوی کنی هیچ گاه به ذهن نمی رسید و این موضوع یک معضلی […]

چکیده:

حجت الاسلام محسن کازرونی با بیان این که هرگز تصور نمی کردم در جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس 13 لیست ایجاد شود، گفت: تخریب آیت الله مهدوی کنی هیچ گاه به ذهن نمی رسید و این موضوع یک معضلی برای اصولگرایی است./گفتنی است اشاره وی به تخریب آیت الله مهدوی کنی به خاطر جزوه ای بود که جبهه پایداری آن را منتشر کرد.

 

 به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی عضو جبهه پایداری، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی و حسین مظفر اعضای جبهه متحد اصولگرایان شب گذشته در برنامه تلویزیونی پارک ملت درباره بحث های مختلف انتخابات مجلس همچون مسائل فرهنگی و اخلاقی به بحث و گفت و گو پرداختند.
حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان این که اگر مجلس بخواهد در رأس امور باشد نمایندگان باید در رأس امور باشند، گفت: تعدد جبهه میان اصولگرایان رقابت را افزایش می دهد و اگر 300 جبهه نیز ایجاد شود مشکلی به وجود نمی آید و مردم باید شایسته ترین افراد را انتخاب کنند.
گزیده سخنان حجت الاسلام آقاتهرانی را در ادامه می خوانید:
× ایران گستردگی فراوانی دارد و ممکن است یک قانون فرهنگی برای شمال کشور مناسب باشد اما در عین حال همان قانون برای جنوب کشور مناسب نباشد.
× بخشی از شرایط کنونی فرهنگ و اخلاق جامعه محصول عملکرد مسئولان است، در تمام بخش ها باید اخلاق و فرهنگ اسلامی دیده شود و با توجه به تأکید امام خمینی (ره) باید پیش از ورود به سیاست اخلاق خود را بسازیم.
× اکثر جمعیت کشور از نظر اخلاقی در حد متوسط هستند، این موضوع که هم اکنون نامزدها اخلاق داشته باشند کافی نیست و خوش اخلاقی نامزدها باید استمرار داشته باشد و باید تلاش کنیم که اخلاقی نیز عمل کنیم.
× ورود به سیاست بسیار سخت است، مردم نباید کسانی را که به کانون های قدرت و ثروت متصل هستند را برای حضور در مجلس انتخاب کنند، چراکه این افراد با حضور در مجلس خود را وام دار می دانند و تمام تلاش خود را برای جبران هزینه ها انجام می دهند، شناسایی این افراد ساده است، این افراد از میان خودمان هستند و مردم به خوبی این موضوع را متوجه می شوند.
× مجلس خبرگان بر مقام معظم رهبری نظارت دارد، چرا نباید بر عملکرد نمایندگان مردم در مجلس نظارت کرد؟ امیدوارم نمایندگانی که به مجلس می روند بر این موضوع تأکید کنند و به شکلی شود که پس از پایان دوره نمایندگی کارنامه عملکرد برای نمایندگان صادر شود.
× عده ای هم اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه ریزی کرده اند و فعالیت انجام می دهند، این موضوع خوب نیست و مردم کاملا این موضوعات را درک می کنند.
× زمانی که اختلاس رخ می دهد مسئول آن مردم، رهبری،‌امام و شهدا نیستند؛ بلکه عامل اصلی آن خواص بی خاصیت هستند.
× امیر المومنین با مسئولان به تندی برخورد می کردند و با مردم به آرامی رفتار می کردند و مسئولان کشور باید به این موضوع توجه کنند.
× زمانی که یک نماینده با یک میلیون رای وارد مجلس می شود نه تنها نماینده تمام مردم ایران است بلکه نماینده مردمی که در یمن و حتی آمریکا به آن توجه می کنند نیز است و باید اخلاق را به خوبی رعایت کند.
× جبهه پایداری تنها برای انتخابات مجلس نیست و ما می خواهیم پای ولایت مداری بایستیم، شعارهای ما ارزشمند است و در گذشته نیز وجود داشته اند اما رها شده اند.
× لیست جبهه پایداری متناسب با ضرورت ها است و افراد بر اساس تخصص انتخاب شده اند و برای انتخاب افراد از همفکری متخصصان استفاده می کنیم.
همچنین حجت الاسلام محسن کازرونی با بیان این که هرگز تصور نمی کردم در جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس 13 لیست ایجاد شود، گفت: تخریب آیت الله مهدوی کنی هیچ گاه به ذهن نمی رسید و این موضوع یک معضلی برای اصولگرایی است.
وی با بیان این که برای انصراف از نامزدی تلاش های بسیاری کردم، تأکید کرد: ذاتا شاید سلیقه ها مختلف باشد اما هم اکنون به دلیل ضرورت ها حق بود سنگین ترین سنگر انقلاب پس از مقام معظم رهبری تخریب نشود و ایشان از این موضوع به شدت ناراحت هستند.
گزیده سخنان حجت الاسلام کازرونی را در ادامه می خوانید:
× در موضوع فرهنگ و اخلاق اصول انسانی و اسلامی وجود دارد و نیازی به شمال و جنوب نیست و اگر مردم از مسئولان بی اخلاقی ببینند نمی توان حتی با 100 قانون نیز مشکل اخلاق را برطرف کرد.
× مفهومی به نام انصاف وجود دارد که اگر این موضوع در جامعه فرهنگ سازی شود مشکل های اخلاقی برطرف می شود، ره حل مشکل های فرهنگی این است که باید هرچیزی را که برای خودمان می خواهیم برای دیگران نیز بخواهیم.
× در تمام ادوار مدرس شاخص ترین نماینده ها در مجلس بوده است اما نامزدها باید در هر موقعیتی با اخلاق رفتار کنند.
×‌ مسائل اخلاقی پیچیده نیست و با توجه به این موضوع مردم به راحتی متوجه آن می شوند و این مسائل نیز خیلی ساده تأثیرگذار می شود.
× آیت الله بروجردی خطاب به طلاب جوان می فرمودند شما که برای مردم سخن می گویید، مردم دلایل محکمی برای اعتقادات خود ندارند و دلیل آنها برا اعتقاداتشان رفتار شما است.
× امروز مسئله مادی به تنهایی نمی تواند فرهنگ کشور را توسعه دهد؛ موضوع فرهنگ در کشور الویت دارد و باید توسعه پیدا کند اما آیا می توان فرهنگ را با ثروت های نا مشروع توسعه داد؟ باید نگاه تعریف شده جامعی داشته باشیم و بتوانیم بر اساس آن نگاه ادامه دهیم.
گفتنی است اشاره حجت الاسلام والمسلمین کازرونی به تخریب آیت الله مهدوی کنی به خاطر جزوه ای بود که جبهه پایداری آن را منتشر کرد.
همچنین در این برنامه حسین مظفر با بیان این که انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل آینده بدون دخالت حاکمیت معنی ندارد و دولت باید از مسائل فرهنگی پشتیبانی کند، گفت: اشکالی که در دولت هفتم بود این بود که برخی آقایان می گفتند موضوع فرهنگ را نباید دولت مدیریت کند.
گزیده سخنان مظفر را در ادامه می خوانید:
× اخلاق میان مردم مشکل ندارد و مشکل اخلاق میان نخبگان و سیاست است؛ به احزاب و گروه هایی که یک شبه تشکیل می شوند توجهه کنید، به طور مثال می گویند چون مرا در لیست قرار ندادی لیست دیگری تشکیل می دهم؛ این موضوع ها در جامعه اثرهای منفی به جای خواهد گذاشت.
× ملاک شایستگی پول نیست، ناکارآمدترین افراد داخل مجلس کسانی هستدن که به واسطه پول و رانت وارد مجلس شوند؛ هر نماینده باید به این موضوع توجه کند که نماینده تمام ملت است و نه باید وکیل الدوله باشد و نه خصم الدوله؛ بلکه بایدمنصف باشد.
× یکی از وظایف نمایندگان حق گرایی است و نماینده نباید نگاه سیاه و روشن داشته باشد و این موضوع آفتی برای جامعه است.
× اولویت اول موضوع های فرهنگی است اما این نیست که بودجه فرهنگ بیشتر شود؛ بلکه باید برنامه های فرهنگی را افزایش دهیم و منابع مالی در جای خود هزینه شوند.
× مهم ترین موضوع مجلس این است که دستورکارها بر اساس اولویت نیست و هیئت رئیسه بر اساس زمان وصول آنها را اعلام می کند؛ اما باید طرح ها و لوایح بر اساس اهمیت بررسی شوند.

 

منبع:خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود