کد خبر: 4043

تاریخ انتشار: 1390-12-02 - 15:34

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / دانشگاه / علمی آموزشی
0
بازدیدها: 2 395

ارایه گزارش بررسی کتب علوم انسانی به رهبرانقلاب

چکیده:  در این گزارش اجمالی با اشاره به فعالیت های 15 ساله این شورا که در سال های اخیر شتاب فراوانی گرفته، حضور1500 استاد حوزه علوم انسانی مرتبط با این شورا از سراسر کشور را زمینه ساز ایجاد شبکه ای […]

چکیده:

 در این گزارش اجمالی با اشاره به فعالیت های 15 ساله این شورا که در سال های اخیر شتاب فراوانی گرفته، حضور1500 استاد حوزه علوم انسانی مرتبط با این شورا از سراسر کشور را زمینه ساز ایجاد شبکه ای فعال از اساتید علوم انسانی  که باعث تمرکز زدایی در مباحث علوم انسانی کشور شده است.

 

رییس و اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در حضور رهبر انقلاب گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این شورا به ایشان ارایه کردند.


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این جلسه که پیش از ظهر روز دوشنبه اول اسفند برگزار شد، دکتر حمیدرضا آیت اللهی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، گزارشی از فعالیت های اخیر این شورا را به استحضار رهبر انقلاب رساند.



وی در این گزارش اجمالی با اشاره به فعالیت های 15 ساله این شورا که در سال های اخیر شتاب فراوانی گرفته، حضور1500 استاد حوزه علوم انسانی مرتبط با این شورا از سراسر کشور را زمینه ساز ایجاد شبکه ای فعال از اساتید علوم انسانی دانست که باعث تمرکز زدایی در مباحث علوم انسانی کشور شده است. وی همچنین با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در خصوص نقد و بررسی 300کتاب دانشگاهی علوم انسانی و 100 نظریه جهانی در این حوزه، انتشار 19 مجله علمی در حوزه های مختلف علوم انسانی، برگزاری دومین کنگره ملی علوم انسانی در دی ماه سال جاری و چندین فعالیت مهم دیگر اظهار امیدواری کرد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی دانشگاهها بتوانند گامی هر چند کوچک در مسیر رهنمودهای ایشان در حوزه علوم انسانی کشور بردارند.

رهبر انقلاب نیز پس از استماع این گزارش ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و تاکید بر استمرار این فعالیت ها و انجام اقدامات اساسی دیگر، اظهار نمودند بحث جهان بینی اسلامی در علوم انسانی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
 

 

منبع: بازتاب امروز 

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود