کد خبر: 4112

تاریخ انتشار: 1390-11-27 - 13:26

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 607

علی مطهری: بهترین راه دفع تحریم‌ها و تهدیدها همبستگی ملی است

چکیده: مطهری مساله مهم وحدت در داخل کشور را بسیار قابل اهمیت دانست و افزود: در قضیه کشور عراق به خوبی دیدیم زمانی نیروهای مهاجم وارد خاک عراق شدند که عراق از داخل پاشیده شده بود   نماینده مردم […]

چکیده:

مطهری مساله مهم وحدت در داخل کشور را بسیار قابل اهمیت دانست و افزود: در قضیه کشور عراق به خوبی دیدیم زمانی نیروهای مهاجم وارد خاک عراق شدند که عراق از داخل پاشیده شده بود

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم بصیرت لازم نداشته باشند، نمی‌توانند حق را از باطل تشخیص بدهند یا منافق را از مومن؛ و آلت دست منافق‌های زیرک قرار می‌گیرند و مسیر نهضت اسلامی تغییر پیدا می‌کند.
علی مطهری در نشست مردمی "حامیان ولایت" اظهار کرد: انتخابات دور نهم مجلس، اهمیت خاصی دارد و آینده کشور را تضمین می‌کند، زیرا اکنون در شرایط بحرانی هستیم و تحریم‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی از همه طرف ما را محاصره کرده ‌است و بهترین راه دفع این تحریم‌ها و تهدیدها همبستگی ملی است.
وی ادامه داد: اگر در داخل کشورمان وحدت داشته باشیم و وضع کشورمان از داخل محکم باشد غربی‌ها جرات حمله نظامی به ایران را پیدا نخواهند کرد.
مطهری مساله مهم وحدت در داخل کشور را بسیار قابل اهمیت دانست و افزود: در قضیه کشور عراق به خوبی دیدیم زمانی نیروهای مهاجم وارد خاک عراق شدند که عراق از داخل پاشیده شده بود و برخی وزراء و فرماندهان نظامی را خریده بودند. محاسبات دول غربی کاملا صحیح بود زیرا اگر قرار باشد با تلفات انسانی زیادی مواجه شوند هرگز وارد این کشور نمی‌شدند و زمانی به فکر اشغال نظامی کشوری می‌افتند که آن کشور پای پیاده باشد و بتوانند به سادگی آن را فتح کنند و تنها به انفجار چند بمب برای پیروزی اکتفا می‌کنند و کشور مورد نظر باید از داخل متزلزل شده باشد تا با یک حرکت نظامی شکست بخورد.
مطهری در مورد ویژگی منافقین گفت: پیامبر در زمان حکومتشان نیز نگران این وضع بودند و پیش بینی می‌کردند که در آینده، اقلیت افراد منافق، اکثریت مومن را فریب می‌دهند و ایشان در اواخر عمرشان از این موضوع مهم دم می‌زندند و فرمودند: « من بر امت خودم از لحاظ فقر اقتصادی نمی‌ترسم زیرا فقر اقتصادی با تلاش و کوشش قابل حل است، اما مهم‌تر از فقر اقتصادی نگران سوءتدبیرها هستم. کج خلقی‌ها، کج‌سلیقگی‌ها و کج‌اندیشه‌ها. به تعبیر بهتر نداشتن بصیرت مرا بیشتر نگران می‌کند.»
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تکیه بر جمله‌ای از پدر شهیدش گفت: « مشکل‌ترین مبارزه‌ها، ‌مبارزه با نفاق است زیرا مبارزه با زیرک‌هایی است که نادان‌هایی را وسیله و ابزار قرار داده‌اند. از وفات پیامبر (ص) تا حادثه کربلا شاهد این قضیه بوده‌ایم و علی‌رغم این‌که پیامبر در غدیر خم جانشین خود را تعیین کرده بودند، اما در شورای سقیفه برخلاف نظر پیامبر پیش رفت. دستور صریح پیامبر را به دلایلی مانند این‌که علی (ع) جوان است و صلاح نیست رهبر مردم باشد یا برخی از او بخاطر جنگ‌های صدر اسلام کینه به دل داشتند و یا منافع خود را در خطر می‌دیدند، فرد دیگری را انتخاب کردند.
مطهری در پایان به حدیثی از امام زین‌العابدین اشاره کرد و گفت: «30 هزار نفر در کربلا جمع شده بودند و همه خواهان ریختن خون امام حسین بودند تا بدین وسیله بخدا تقرب جویند، همه برای کشتن امام حسین آمده بودند و اکثریت آن‌ها را مردم مومنی تشکیل می‌دادند که بصیرت لازم را نداشتند و فریب خوردند و آلت دست افراد قرار گرفتند».

منبع: خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود