کد خبر: 4109

تاریخ انتشار: 1390-11-25 - 14:26

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 1 354

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد: ارسال 924 اثر به همایش کتاب سال حوزه

چکیده:  این همایش از ساعت 9 تا 12صبح روز پنج شنبه 27 بهمن ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با سخنرانی آیت الله استادی امام جمعه و عضو شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله مقتدای، مدیر حوزه های علمیه […]

چکیده:

 این همایش از ساعت 9 تا 12صبح روز پنج شنبه 27 بهمن ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با سخنرانی آیت الله استادی امام جمعه و عضو شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله مقتدای، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.

 

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال 924 اثر به دبیرخانه این همایش و از این بین، معرفی 31 اثر به جامعه علمی کشور خبر داد.

به گزارش 19 دی، حجت الاسلام مهدی حقی ظهر سه شنبه در نشست " سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه" که با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به آثار ارسالی به این همایش بیان داشت: در سال جاری 924 اثر شامل کتاب و پایان نامه سطح چهار حوزه، از سراسر کشور و چند کشور خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی با بیان این که این آثار به چندین زبان بوده است، تصریح کرد: 738 اثر به زبان فارسی، 96 اثر به زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی، آذری و اردو و 23 اثر به سایر زبان ها بوده است.

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه همچنین در خصوص نوع آثار ارسالی گفت: 764 اثر تالیف، 44 ترجمه، 40 تحقیق و تصحیح و 9 اثر شرح و تلخیص به این جشنواره ارسال شده است و با توجه به شرط حوزوی بودن مولفان، این آثار از 831 مولف آقا و 21 بانوی حوزوی بوده است.

12 درصد آثار ارسالی به همایش مربوط به علوم انسانی

وی از با بیان این که 12 درصد آثار در ارتباط با علوم انسانی بوده است، ابراز داشت: از میان 924 اثر ارسالی 125 اثر مربوط به علوم انسانی - اسلامی بوده است.

حجت الاسلام حقی از ورود 30 درصد آثار ارسالی به مرحله دوم ارزیابی خبر داد و یادآور شد: از میان 125 اثر مربوط به علوم انسانی 45 اثر وارد مرحله دوم همایش شدند و از بین آثار برگزیده، آثار علوم انسانی در رتبه های برگزیده بودند نه شایسته تقدیر؛ و این نشان می دهد که ورود حوزویان به علوم انسانی ورودی محکم و کیفی بوده است.

200 نفر مراحل ارزیابی و داوری را بر عهده داشتند

وی با اشاره به داوری آثار توسط چندین تیم و هیئت داوری و شورای عالی همایش، یادآور شد: 50 نفر عضو هیئت های داوری متشکل از کارشناسان حوزوی و 150 نفر داور، و در مجموع 200 نفر مراحل ارزیابی و داوری را بر عهده داشتند.

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه در ادامه بیان داشت: در انتهای مراحل داوری 17 اثر از میان 924 اثر ارسالی برگزیده و 14 اثر شایسته تقدیر شدند و در مجموع 31 اثر انتخاب شده به جامعه علمی کشور معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمان، مکان و سخنرانان سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: این همایش از ساعت 9 تا 12صبح روز پنج شنبه 27 بهمن ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با سخنرانی آیت الله استادی امام جمعه و عضو شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله مقتدای، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.

تقدیر از مقام علمی و حوزوی آیت الله سبحانی

حقی یادآور شد: همچنین در این همایش از شخصیت برجسته آیت الله جعفر سبحانی از حوزه علمیه قم و آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان از حوزه علمیه نجف تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود