کد خبر: 4132

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / هنر
0
بازدیدها: 1 026

سیمرغ‌ها روی شانه چه کسانی نشستند؟

چکیده: فرهاد اصلانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم زندگی خصوصی و خرس بدست آورد و در بخش بهترین بازیگر زن هنگامه قاضیانی سیمرغ بلورین این بخش را برای فیلم روزهای زندگی سیمرغ بلورین […]

چکیده:

فرهاد اصلانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم زندگی خصوصی و خرس بدست آورد و در بخش بهترین بازیگر زن هنگامه قاضیانی سیمرغ بلورین این بخش را برای فیلم روزهای زندگی سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

 

دیپلم افتخار بهترین فیلم در مراسم اختتامیه سی امین جشواره فیلم فجر به فیلمهای "روزهای زندگی" به تهیه کنندگی سعید سعدی و "ضد گلوله" به تهیه کنندگی رضا رخشانی اهدا شد.

در مراسم اختتامیه سی امین جشواره فیلم فجر برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی به فیلم پله آخر به نویسندگی علی مصفا و جایزه ویژه هیئت داوران به داریوش مهرجویی برای فیلم نارنجی پوش اهدا شد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری رایانه ای به کامران و امیر سحرخیز و هادی اسلامی برای فیلم سلام بر فرشتگان تقدیم شد. همچنین دیپلم افتخار این بخش به حسین ایزدی برای فیلم ملکه اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی برای فیلم روزهای زندگی به محسن روزبهانی و سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به عباس صالحی برای فیلم روزهای زندگی اهدا شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین طراحی و صحنه و لباس به عباس بلوندی برای فیلم ملکه، سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به عباس صالحی برای فیلم روزهای زندگی و سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به محمدرضا دلپاک برای فیلم خرس و دیپلم افتخار این بخش به فرامرز ابوالصدق برای فیلم روزهای زندگی اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به ساسان نخعی برای فیلم بوسیدن روی ماه و جایزه بهترین تدوین به هایده صفی یاری برای فیلم نارنجی پوش تقدیم شد.

در ادامه امیر کریمی سیمرغ بلورین بخش بهترین فیلمبرداری را برای فیلم روزهای زندگی و حسن پویا دیپلم افتخار این بخش را برای فیلم راه بهشت از آن خود کردند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به اکبر عبدی برای فیلم خوابم می آد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به یکتا ناصر برای فیلم یکی می خواد باهات حرف بزنه اهدا شد.

همچنین فرهاد اصلانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم زندگی خصوصی و خرس از آن خود کرد.

در ادامه در بخش بهترین بازیگر زن هنگامه قاضیانی سیمرغ بلورین این بخش را برای فیلم روزهای زندگی و بهناز جعفری دیپلم افتخار را برای فیلم تلفن همراه رئیس جمهور از آن خود کرد.

در بخش بهترین کارگردانی سیمرغ بلورین به پرویز شیخ طادی برای فیلم روزهای زندگی و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به مصطفی کیائی برای فیلم ضد گلوله اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی به ناصر چشم آذر برای فیلم گشت ارشاد و سیمرغ بلورین این بخش به حسین علیزاده برای فیلم ملکه اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلم به سعید سعدی برای فیلم روزهای زندگی و رضا رخشانی برای فیلم ضد گلوله اهدا شد.

سیمرغ بلورین بر شانه عطاران نشست
رضا عطاران برای فیلم "خوابم می آد" سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو را از آن خود کرد.

جوایز بخش فیلم های اول "نگاه نو" سی امین جشنواره فیلم فجر با حضور هیئت داوران اهدا شد.

در این بخش لوح تقدیر بهترین دستاورد هنری یا فنی به روانبخش صادقی برای فیلم فیلادلفی و دیپلم افتخار به کار گروهی جلوه های رایانه ای فیلم تهران 1500 تقدیم شد.

همچنین مهناز افشار در بخش بهترین بازیگر زن برای فیلم برف روی کاج ها دیپلم افتخار گرفت و در بخش بهترین بازیگر مرد ناصر گیتی جاه برای فیلم خوابم می آد لوح تقدیردریافت کرد.

در این بخش سعید راد برای بازی در فیلم گیرنده دیپلم افتخار گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه اکبر روح ، مهرداد موفق یامی و مهرداد غفارزاده برای نگاری فیلمنامه گیرنده دیپلم افتخار دریافت کردند.

همچنین در بخش بهترین کارگردانی مانلی شجاعی فرد برای کارگردانی فیلم میگرن لوح تقدیر گرفت.

در این بخش رضا عطاران سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم خوابم می آد از آن خود کرد.

در بخش بهترین فیلم محمد قهرمانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سیمرغ بلورین را برای فیلم گیرنده نصیب خود کردند.

مانی حقیقی جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش مستند را گرفت
مانی حقیقی کارگردان فیلم مستند مهرجویی کارنامه 40 ساله سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را در این بخش از آن خود کرد.

جوایز بخش مستند سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور هیئت داوران اهدا شد.

برگزیدگان این بخش عبارتند از:

دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش به ارد عطارپور و سعید ملیح برای فیلم "خلیج فارس"، دیپلم افتخار بهترین تدوین به بهمن کیارستمی و پیمان خاکسار برای فیلم "اپیزود هملت در مجموعه کهریزک 4 نگاه" و دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری به محمد لطیفیان برای فیلم "وقتی ابرها پائین می آیند" تقدیم شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به مانی حقیقی برای فیلم "مهرجویی کارنامه 40 ساله" و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند به فتح الله امیری و صدا و سیمای مرکزی مازندران برای فیلم "در جستچوی پلنگ ایرانی" و جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم "بهترین مجمسه دنیا" ساخته حبیب احمد زاده اهدا شد.

سیمرغ فجر "برف روی کاج ها" را تکاند
فیلم سینمایی برف روی کاج ها به کارگردانی پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد.

این سیمرغ توسط محمد حسینی وزیر ارشاد ، جواد شمقدری معاونت سینمایی و محمد خزاعی دبیر جشنواره به سید جمال ساداتیان تهیه کننده و پیمان معادی نویسنده و کارگردان فیلم برف روی کاج ها اهدا شد.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود