کد خبر: 4169

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 282

چرا مجلس با تخلفات قانونی دولت، برخورد قاطع نمی​کند؟

چکیده: مجلس ما باید بسیار قاطع و مقتدر باشد و همان طوری که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است. یعنی وقتی مجلس قوانینی تصویب می‌کند برای همگان لازم الاجراست اما متاسفانه در این مجلس قاطعیت […]

چکیده: مجلس ما باید بسیار قاطع و مقتدر باشد و همان طوری که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است. یعنی وقتی مجلس قوانینی تصویب می‌کند برای همگان لازم الاجراست اما متاسفانه در این مجلس قاطعیت کمی را دیدیم. مردم انتظار دارند مجلسی تشکیل شود که کاملا قاطع و دنبال ولایت و اهداف امام راحل و دلسوز مردم باشد و از حق مردم دفاع کند

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجلس و دولت باید طرح سؤال از رئیس جمهور را برای خدا و بدون غرض ورزی عملی کنند، چراکه باعث تقویت مجلس و دولت می‌شود.
آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سئوال از رئیس جمهور یک حق طبیعی است و در همه دنیا مطرح است. چرا در این مجلس چندین مرحله این موضوع مطرح شده ولی کنار گذاشته شد؟ این نشان دهنده ضعف مجلس و دولت است.
به گفته وي، این سئوال برای تقویت دولت فعلی و دولت‌های آینده مهم است و اگر با این طرح مخالفت کنند معنایش این است که چنین حقی برای مجلس لغو است. معنای این، تخطئه قانون است.
گزيده سخنان آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی از اين قرار است:
· مردم باید دقت کنند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به افرادی که به درد اسلام و انقلاب می‌خورند رای دهند. مردم ما باید توسط مسئولان و آنهایی که تریبون در اختیار دارند اطمینان بیشتری نسبت به مجلس پیدا کنند.
· مجلس فعلی خدمات فراوانی داشته‌ است اما نسبت به برخی از موارد که قوانینی تصویب می‌کردند ولی اجرا نمی‌شد یا مخالفت‌هایی که با قانون انجام می‌شد و اینها تصمیم قاطع نگرفتند شدیدا گلایه‌مندیم.
· مجلس ما باید بسیار قاطع و مقتدر باشد و همان طوری که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است. یعنی وقتی مجلس قوانینی تصویب می‌کند برای همگان لازم الاجراست اما متاسفانه در این مجلس قاطعیت کمی را دیدیم. مردم انتظار دارند مجلسی تشکیل شود که کاملا قاطع و دنبال ولایت و اهداف امام راحل و دلسوز مردم باشد و از حق مردم دفاع کند.
· مجلس هشتم برای یارانه‌ها قوانینی را تصویب می‌کند بعد هم خود مجلسی‌ها می‌گویند آنچه که اجرا می‌شود برخلاف قانون است. چرا با اینها برخورد نمی‌کنند؟
· مردم ما سئوالات فراوانی در مورد مجلس دارند. اگر بخواهیم شرکت مردم در انتخابات بسیار گسترده باشد باید مردم نسبت به مجلس اطمینان پیدا کنند.
· مردم دنبال این هستند که نمایندگانی مستقل روی کار بیایند و اگر افرادی می‌خواهند از رئیس جمهور سئوال کنند برای خدا سئوال کنند، نه اینکه جنبه دیگری داشته باشد.
· امیدوارم مردم ما به ویژه قمی‌ها هر سال حضور باشکوهی در انتخابات دارند، امسال نیز جدی‌تر از سال‌های قبل وارد صحنه شوند و اعلام کنند که تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان در اراده قوی ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند و مردم برای اسلام تا آخر ایستاده‌اند. 

 

 منبع:خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود