کد خبر: 4150

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 143

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: آمریکا می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی با ایران را براساس روابط برابر کوتاه‌تر کند/ تهمت‌زنی‌ها و فحاشی‌ها، ناشی از تعصبات کور است

چکیده: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی با ایران را براساس احترام متقابل کوتاه‌تر کند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه به پرسش‌های آنان […]

چکیده:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی با ایران را براساس احترام متقابل کوتاه‌تر کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

نحوه ارتباط با آمریکا از جمله سوالات اصحاب رسانه از هاشمی بود. موضوعی که رئیس مجمع تشیص مصلحت می گفت اصل اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را ارتباط با تمام کشورهای دنیا به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

اوباما رئیس جمهور آمریکا اخیرا در نامه ای به رهبر انقلاب خواستار مذاکرات دو کشور شده بود. هاشمی رفسنجانی در این باره معتقد است «ایرانیان خاطره خوبی از آمریکا در ایران ندارند.»

وی با اشاره به قطع رابطه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: مردم ما خاطره خوبی از حضور آمریکا در ایران به لحاظ دخالت‌های استعماری در ایران به‌ویژه حمایت‌های بی‌پرده این کشور از رژیم پهلوی ندارند، اما آمریکا می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی با ایران را براساس احترام متقابل و روابط برابر و سازنده کوتاه‌تر کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتباط و تعامل با تمام کشورهای دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس را از سیاست‌های کلی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام خواند و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب نیز قرار به این نبوده که با دنیا قطع ارتباط کنیم، چرا که گشایش در امور داخلی کشور و پیشرفت در اقتصاد و زیربناها، مواقعی که دنیا مواضع به حق ایران را درک کرده و با دنیا تعامل سازنده و همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌ایم، بهتر محقق شده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اداره و هدایت کشور در طول سه دهه گذشته و تشدید بداخلاقی‌ها در جامعه، افراط و تفریط گروهها را از نقایص اساسی اداره کشور در ادوار گوناگون خواند و تصریح کرد: به‌ویژه افراط در تمام طول تاریخ بشر و حتی تاریخ صدر اسلام وجود داشته و حضور تندروها و متعصبان در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری همواره پیشرفت کشورها را دچار مشکل و مردم را دلزده کرده است.

وی افزود: بسیاری از بداخلاقی‌ها، تهمت‌زنی‌ها و فحاشی‌های موجود، ناشی از تعصبات کور و غلبه افراط و دگم‌اندیشی به جای تعقل و منطق انسانی و اخلاقی است.

دیگر اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

آینده نظام و کشور

* اتکا به ملت مبنای پیروزی و دوام نظام اسلامی بوده است. در طول تاریخ انقلاب و نظام اسلامی، هرگاه ارتباط و اعتماد مردم را مبنای حرکت خود قرار داده‌ایم، مشکلات کشور برطرف و به پیشرفت‌های شایان توجه دست پیدا کرده‌ایم.

مبنای ارتباط و تعامل نسل جوان کشور با نظام جمهوری اسلامی
* اسلام، قرآن و منافع ملی و پیشرفت کشور مبنای ارتباط و تعامل درست مردم و نظام است. اگر مسیر و راه زیست اجتماعی انسان درست و در جهت صحیح باشد، ابزار و سلایق متفاوت نیز می‌تواند او را در رسیدن به هدف اصلی اسلام که تعالی مادی و معنوی و اخلاقی است یاری برساند.

* متأسفانه در حال حاضر ممکن است پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به پرسش‌های جوانان داده نشود و در این حالت این نگرانی وجود دارد که این قشر پویا پاسخ ابهامات خود را از مراجع دیگری بگیرند.

چگونگی کمک حوزه‌های علمیه برای حل مشکلات کشور
* اجتهاد پویا مبنای حرکت فکری و عملی حوزه‌های علمیه برای ورود به مشکلات و معضلات جامعه است. اصلاح کشور و نظام از رأس و نخبگان آن امکان‌پذیر است و حوزه‌های علمیه می‌توانند با آگاهی‌بخشی و پاسخ صحیح و مستدل به سؤالات کمک شایان توجهی برای برون‌رفت از مشکلات بنمایند.

 

 

منبع:انتخاب 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود