کد خبر: 4186

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 026

علی مطهری : توصیه من به مردم این است که به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند تا از ورود افراد تند‌رو به مجلس جلوگیری شود.

چکیده: اگر مشارکت مردم در تهران بالا باشد لیست ما برنده انتخابات خواهد بود. اما اگر مشارکت پایین باشد، لیست‌های مشابه ما مثل جبهه پایداری و جبهه متحد آرای بیشتری را کسب خواهند کرد. توصیه من به مردم […]

چکیده:

اگر مشارکت مردم در تهران بالا باشد لیست ما برنده انتخابات خواهد بود. اما اگر مشارکت پایین باشد، لیست‌های مشابه ما مثل جبهه پایداری و جبهه متحد آرای بیشتری را کسب خواهند کرد. توصیه من به مردم این است که به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند تا از ورود افراد تند‌رو به مجلس جلوگیری شود. / وی درباره بی‌اخلاقی‌های سیاسی در آستانه انتخابات اظهار داشت: اگر احساس کنند لیست ما رای خوبی دارد، این تخریب‌ها افزایش خواهد یافت ولی بنده معتقدم و تجربه هم نشان داده که این تخریب‌ها نتیجه عکس دارد. / مطهری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا تفکر نو‌اندیشان اصولگرا ادامه پیدا خواهد کرد؟، گفت: نمی‌توان در این زمینه 100 درصد اظهار‌نظر کرد. همه چیز بستگی به حمایت مردم دارد و اگر افکار عمومی از این جریان حمایت کند، منتقدان دولت می‌توانند در آینده سیاسی کشور نقش مؤثر‌تری داشته باشند./حداد برای حذفم تلاش کرد

 

علی مطهری گفت: اینطور که از آقای ابوترابی شنیده‌ام آیت‌الله مهدوی کنی از حذف بنده آقای کاتوزیان و عباس‌پور اظهار تأسف کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم تهران و رئیس جبهه منتقدان دولت در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص پیش‌بینی‌اش از اقبال مردم به این لیست انتخاباتی، گفت: اگر مشارکت مردم در تهران بالا باشد لیست ما برنده انتخابات خواهد بود. اما اگر مشارکت پایین باشد، لیست‌های مشابه ما مثل جبهه پایداری و جبهه متحد آرای بیشتری را کسب خواهند کرد. توصیه من به مردم این است که به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند تا از ورود افراد تند‌رو به مجلس جلوگیری شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره دلیل حذفش از جبهه متحد، گفت: در این زمینه اطلاع ندارم که آیا دشمنی‌های شخصی در حذف ما نقش داشته است یا خیر؟، اما پرونده ما برای بررسی به شورای داوری رفته ولی در اثر غیبت یکی از اعضا، رای ما کم شده است. در حالی که اگر آن شخص حضور داشت، احتمالاً شرایط به گونه‌ای دیگر می‌شد.

نماینده تهران با بیان اینکه به هر حال برخی مایل نبودند ما در فهرست جبهه متحد باشیم، تصریح کرد: آنها احساس می‌کردند وجود ما با توجه به تبلیغاتی که علیه بنده شده است، باعث آزادی بخشی از افراد می‌شود.

مطهری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا تفکر نو‌اندیشان اصولگرا ادامه پیدا خواهد کرد؟، گفت: نمی‌توان در این زمینه 100 درصد اظهار‌نظر کرد. همه چیز بستگی به حمایت مردم دارد و اگر افکار عمومی از این جریان حمایت کند، منتقدان دولت می‌توانند در آینده سیاسی کشور نقش مؤثر‌تری داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه امکان ائتلاف جبهه منتقدان دولت با اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: اصلاً چنین قراری نیست.

لیست منتقدان دولت و تعداد افرادی که در آن قرار می‌گیرند دیگر سئوالی بود که وی درباره آن گفت هنوز در این زمینه چیزی مشخص نیست.

نقش جمعیت رهپویان در آینده سیاسی کشور و مجلس نهم پرسش دیگری بود که مطهری درباره آن گفت: به‌هرحال جمعیت ایثار‌گران و رهپویان نقش پر‌رنگ‌تری در لیست جبهه متحد داشتند و این قابل بحث است که خود کاندیدا‌ها هم می‌توانند عضو کمیته 7+8 باشند یا خیر.

او که می‌گفت این موضوع از بحث‌های مهمی است که برای آینده باید درباره آن تصمیم‌گیری شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 نفر از اعضای کمیته مرکزی جبهه متحد خودشان کاندیدا هستند و در لیست هم قرار گرفته‌اند.

مطهری درباره احتمال اتلاف با لیست اصولگرایان تحت مدیریت شهاب‌الدین صدر هم گفت: هنوز در این زمینه بحثی نکرده‌ایم.

وی درباره بی‌اخلاقی‌های سیاسی در آستانه انتخابات اظهار داشت: اگر احساس کنند لیست ما رای خوبی دارد، این تخریب‌ها افزایش خواهد یافت ولی بنده معتقدم و تجربه هم نشان داده که این تخریب‌ها نتیجه عکس دارد.

نماینده مردم تهران و سر‌لیست جبهه منتقدان دولت همچنین از رایزنی با حسن غفوری‌فرد از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: در این زمینه صحبت کردیم و چون باید در مجموعه ما پنج نفر در این زمینه نظر بدهند هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم.



تایید خبر بازتاب: حداد عادل تلاش زیادی برای حذف من کرد
علی مطهری همچنین با مطرح کردن احتمال تغییر نام جبهه منتقدان دولت به خبرنگار پایگاه اعتدال، گفت: این نامگذاری اولیه است قرار است در این خصوص بحث کنیم و احتمالا نام تغییر می کند.

وی در ادامه هرگونه رایزنی با بزرگان اصولگرا را برای تاسیس این جبهه رد کرد و گفت: بزرگتر از ما کسی نیست که بخواهیم با او مذاکره ای داشته باشیم و همچنین هیچ گونه ارتباطی با رییس مجلس نداریم.

مطهری تاکید کرد: سعی داریم از افراد مشترک کمتری در لیست خود استفاده کنیم و تنها در موارد نادری این کار را خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی برخی گروهها از جمله حزب مردمسالاری و اصلاح طلبان برای قرار دادن نام وی وسایر اصولگرایان منتقد در لیست خود گفت: من از ابتدای نام نویسی در انتخابات عرض کردم مستقل خواهم آمد و اما ممکن است اسم من در چند لیست باشد و بنده اشکالی نمی بینم؛ البته ما با هیچ کس از جمله اصلاح طلبان ائتلاف نخواهیم کرد.

مطهری همچنین به دلایل حذف اصولگرایان منتقد از لیست جبهه متحد اشاره کرد و گفت: در کمیته 8+7 تصمیم حذف ما ، تصمیمی جمعی بوده ، اما آن مقدار که بنده مطلع هستم و شنیده ام آقای حداد عادل تلاش زیادی برای حذف بنده کرده اند.

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود