کد خبر: 4199

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 325

توقیف اموال دولت ایران به دستور اوباما

چکیده: این تدابیر که سال گذشته به تصویب اکثریت قاطع کنگره رسید شامل درخواست از اوباما برای اعمال تحریم‌هایی بر موسسات مالی خارجی است که با بانک مرکزی ایران و دیگر شرکت‌های مالی ایرانی تبادلات دارند. […]

چکیده:

این تدابیر که سال گذشته به تصویب اکثریت قاطع کنگره رسید شامل درخواست از اوباما برای اعمال تحریم‌هایی بر موسسات مالی خارجی است که با بانک مرکزی ایران و دیگر شرکت‌های مالی ایرانی تبادلات دارند.

 

در راستای تداوم خصومت‌ورزی‌ها علیه تهران، باراک اوباما روز دوشنبه دستور اجرایی توقیف اموال دولت ایران و موسسات مالی ایرانی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا ضمن «فریبکارانه» خواندن «اقدامات بانک مرکزی ایران و دیگر بانک‌های ایرانی» و متهم کردن آنها به «مخفی کردن تبادلات‌شان» و ایراد اتهام پول‌شویی به موسسات و بانک‌های ایرانی اعلام کرد که «در راستای برداشتن گام‌های بیشتر در ارتباط با وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در دستور اجرایی 12957 مورخ 15 مارس 1995» کلیه دارایی‌ها و منافع دولت ایران، از جمله «بانک مرکزی ایران و موسسات مالی ایرانی» که «در حوزه صلاحیت قضایی آمریکا قرار داشته باشد یا بعد از این تاریخ به این حوزه وارد شود یا تحت مالکیت یا کنترل هر شخص آمریکایی قرار گیرد مسدود می‌شود.»

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، پیشتر موسسات آمریکایی موظف به نپذیرفتن چنین تبادلاتی بودند و اکنون به توقیف سرمایه‌ها ملزم هستند.

این تدابیر که سال گذشته به تصویب اکثریت قاطع کنگره رسید شامل درخواست از اوباما برای اعمال تحریم‌هایی بر موسسات مالی خارجی است که با بانک مرکزی ایران و دیگر شرکت‌های مالی ایرانی تبادلات دارند.

آمریکا ادعا می‌کند، این اقدام با هدف مسدود کردن دسترسی ایران به دارایی‌ها و تجارت خارجی و شکننده کردن صنعت نفت و انرژی ایران از طریق منع شرکت‌های خارجی که با تهران تبادلات دارند از نظام مالی آمریکاست.

رییس جمهور آمریکا از اختیار معاف کردن برخی شرکت‌ها و کشورها در مواردی خاص در هر 120 روز یک بار برخوردار است. مقامات عالی رتبه کاخ سفید در حال بررسی اقدامات مصوب کنگره هستند تا راهی را برای به اجرا در آوردن آنها بیابند به شکلی که بیشترین فشار را بر ایران وارد آورد، اما به افزایش بهای نفت که به اقتصاد در حال احیای آمریکا صدمه می‌زند، منجر نشود.

باراک اوباما همچنین روز دوشنبه ادعا کرد که آمریکا برآورد بسیار خوبی از میزان پیشرفت ایران در پردازش اورانیوم دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، اوباما در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.بی.سی که روز یکشنبه ضبط و صبح دوشنبه پخش شد، ادعا کرد که ایران به لحاظ داخلی دچار اختلاف است و مشخص نیست در ایران چه کسی تصمیم گیرنده است.

وی افزود که با این حال آمریکا درباره آنچه در خصوص برنامه هسته‌یی ایران رخ می‌دهد اطلاعات خوبی دارد و در پاسخ به این سوال که بمب‌های پناهگاه‌شکن آمریکا چه زمانی برای آسیب زدن به تاسیسات زیرزمینی ایران آماده می‌شوند، گفت که درباره برنامه‌های خاص نظامی اظهار نظر نمی‌کند و درباره جزییات برنامه‌های احتیاطی آمریکا نمی‌پردازد.

اوباما گفت: من این را می‌گویم که ما در چند سال گذشته در خصوص کلیه گزینه‌های مختلف در خلیج (فارس) برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته‌ایم و می‌دانید که برای اجرای این گزینه‌ها در صورت نیاز آماده هستیم.

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود