کد خبر: 4200

تاریخ انتشار: 1390-11-17 - 11:54

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 383

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: دولت، نه مجلس را قبول دارد، نه شورای نگهبان و نه مجمع تشخیص

چکیده: امروز مردم، رهبری و مجلس همه عنوان می کنند بیداری اسلامی اما رئیس جمهور می گوید بیداری انسانی این دو تفکر از یکدیگر مجزا است و نوع سیاست خارجی ما در منطقه را متفاوت خواهد کرد.    وقتی […]

چکیده:

امروز مردم، رهبری و مجلس همه عنوان می کنند بیداری اسلامی اما رئیس جمهور می گوید بیداری انسانی این دو تفکر از یکدیگر مجزا است و نوع سیاست خارجی ما در منطقه را متفاوت خواهد کرد.

 

 وقتی سکوت دولت را در ارتباط با مسائل اقتصادی مشاهده می کنیم وقتی ارزش پول ملی کاهش می یابد و دولت چند هفته ای کاملاً بی تفاوت عمل می کند و اجازه می دهد در ظرف کمتر از یک ماه ارزش پول ملی تقریباً به نصف برسد مجلس نمی تواند همسو با گفتمان اقتصادی دولت حرکت کند.

به گزارش خانه ملت، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند گفتمان غیر منطقی دولت را در مورد نظام و ارکان آن بپذیرد، گفت: آنجا که دولت خطا می‌کند و خواسته انقلاب و مردم و رهبری را در پیش نمی‌گیرد مجلس باید شدیدترین برخوردها را انجام دهد.
علی عباس پور تهرانی فرد درباره انتقاد اخیر الهام از طرح سؤال از رئیس جمهور و اینکه مجلس آینده باید با گفتمان دولت همسو باشد، گفت: یک نوع همسویی با گفتمان دولت یعنی اینکه سعی شود با دولت در همه زمینه ها همکاری صورت گیرد و آنجایی که دولت اشتباه می کند نمایندگان وارد عمل شده و جلوی حرکت دولت را بگیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نوع دیگر همسویی با گفتمان دولت این است که ما اجازه دهیم دولت کار خود را انجام دهد و در برابر قانون شکنی های آن صدایی از مجلس برنخیزد اگر به این صورت باشد ما به قوه مقننه نیاز نداریم دولت کار خود را خواهد کرد و مجلس هم به یکی از کمیسیون های اجرایی دولت تبدیل خواهد شد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: براساس قانون اساسی مجلس ما مجلس مقتدری است که با ابزارهای نظارتی خود می تواند از وزیر و رئیس جمهور سؤال کند اگر دولت تئوری هایی دارد که با روند اجتماعی کشور منطبق نیست، مجلس باید وارد عمل شود.

عباسپور به مواردی از غیر منطقی بودن رفتار دولت اشاره کرد و افزود: امروز مردم، رهبری و مجلس همه عنوان می کنند بیداری اسلامی اما رئیس جمهور می گوید بیداری انسانی این دو تفکر از یکدیگر مجزا است و نوع سیاست خارجی ما در منطقه را متفاوت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در اینجا نظر دولت با رهبری و مردم اختلاف دارد و به این ترتیب مجلس است که باید وارد عمل شود.

عباسپور تهرانی با بیان اینکه ما در این موارد نمی توانیم همسو با گفتمان دولت در برنامه ریزی سیاسی شرکت کنیم ادامه داد: وقتی سکوت دولت را در ارتباط با مسائل اقتصادی مشاهده می کنیم وقتی ارزش پول ملی کاهش می یابد و دولت چند هفته ای کاملاً بی تفاوت عمل می کند و اجازه می دهد در ظرف کمتر از یک ماه ارزش پول ملی تقریباً به نصف برسد مجلس نمی تواند همسو با گفتمان اقتصادی دولت حرکت کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تأکید کرد: گفتمان دولت این است که خود را مرجع قانون خوب و بد می داند مجلس را قبول ندارد، شورای نگهبان و مجمع تشخیص را نیز قبول ندارد ما نمی توانیم این گفتمان دولت را در مورد نظام و ارکان آن بپذیریم و علت مخالفت مجلس با اقدامات دولت همین اختلافات است.

عباسپور تهرانی با تأکید بر اینکه مجلس باید هماهنگ با قوه مجریه حرکت کند، اضافه کرد: اما آنجا که دولت خطا می کند و خواسته انقلاب و مردم و رهبری را در پیش نمی گیرد مجلس باید شدیدترین برخوردها را انجام دهد. سؤالی که ما در مجلس از رئیس جمهور داریم سؤال بسیار ارزنده ای است و رئیس جمهور باید پاسخگو باشد؛ استفاده از این اقتدار مجلس است که پیشرفت نظام را حاصل می کند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود