کد خبر: 4207

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 480

بررسي حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) در اندیشه امام خمینی(ره)

چکیده: چاپ نخست کتاب «حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی(ره)» تالیف سید غلام‌رضا حسینی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر و روانه بازار نشر شد. این کتاب به بررسی […]

چکیده:

چاپ نخست کتاب «حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی(ره)» تالیف سید غلام‌رضا حسینی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر و روانه بازار نشر شد. این کتاب به بررسی حکومت امام زمان(عج) و زمینه‌سازی این حکومت توسط جامعه شیعی، به ویژه نقش انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب در این باره می‌پردازد.-

 

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، كتاب «حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی(ره)» در 10 فصل سامان یافته است.

رمز جهانی بودن اسلام، وحدت جهان اسلام؛ زمینه‌ساز ظهور، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) بر محور عدل، جایگاه نیابت در اسلام، ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) در اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران؛ طلایه‌دار انقلاب حضرت مهدی(عج)، استراتژی انتظار از نگاه امام خمینی(ره)، اصلاح تلقی‌های انتظار از امام خمینی(ره) و آسیب‌شناسی تبلیغ در عرصه مهدویت، عناوين فصول دهگانه اين اثرند.

به عقیده نویسنده کتاب، «حکومت حضرت مهدی(عج) کامل‌ترین، پیشرفته‌ترین و گسترده‌ترین حکومت‌هاست، لذا ساختار و سازمان این حکومت، متناسب با موقعیت زمانی و مکانی، ساختار و نهادهای قدرت متمایز و ویژه‌ای خواهد داشت. پس نمی‌توان با الگوهای موجود آن را تبیین کرد؛ اما با توجه به اینکه دولت اخلاقی مهدی(عج)، مبتنی بر ساختار امامت است، بنابراین می‌توان این انگاره را مورد توجه قرار داد و ساخت جهانی آن را مشخص كرد.
این الگو با توجه به سیره و روش حکومتی امام علی(ع) در جهان اسلام متصور است. بر این اساس، امام و رهبر مسلمانان در راس قرار می‌گیرد و زمامداران را به عنوان والی و حاکم، به کشورهای تحت نفوذ گسیل می‌دارد...
در میان دیدگاه‌های مطرح شده از سوی علمای اسلام، نظریات و سخنان امام خمینی(ره) به جهت موفق شدن در پایه‌ریزی و استقرار نظامی مبتنی بر آموزه‌های مهدوی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
امام خمینی(ره) از کسانی است که جریان ظهور مصلح کل و عدل گستر جهان را هم در آثار و اندیشه متجلی کرده و هم در میدان عمل درباره مهدویت از جنبه‌های مختلف به طور زنده، آموزنده و کارآمد سخن گفته و به مورد اجرا گذاشته است...
بی‌شک در بحث بررسی نقش انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌سازی برای ظهور، بیش از هر چیز تحقیق و تدبر در دیدگاه‌های امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار کبیر این انقلاب در این موضوع ضروریست.»

چاپ نخست کتاب «حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی(ره)» با شمارگان 2000 نسخه، 199 صفحه و بهای 20000 ریال راهی بازار نشر شد.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود