کد خبر: 4204

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه
0
بازدیدها: 1 288

از سوی جامعةالمصطفی العالمیه؛ نخستین ترجمه قرآن کریم به زبان چینی در قم رونمایی می‌شود

چکیده: مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه از رونمایی نخستین ترجمه قرآن کریم به زبان چینی در مراسم پایانی هفدهمین المپیاد قرآنی و حدیثی المصطفی خبر داد.   حسین اسدی، امروز 15 بهمن‌ماه در […]

چکیده:

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه از رونمایی نخستین ترجمه قرآن کریم به زبان چینی در مراسم پایانی هفدهمین المپیاد قرآنی و حدیثی المصطفی خبر داد.

 

حسین اسدی، امروز 15 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله پایانی هفدهمین المپیاد قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه، از رونمایی نخستین ترجمه قرآن کریم به زبان چینی با مبانی مکتب اهل بیت‌(ع) در این مراسم خبر داد.

وی افزود: اثر ارزشمند قرآن کریم به زبان چینی که در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران هم حائز رتبه برتر شده، افزون بر ترجمه به بیان بخشی از تفسیر به صورت پاورقی و به زبان چینی پرداخته است.

رونمایی ترجمه سه جلد اول تفسیر نمونه به زبان آلبانیایی

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه رونمایی از ترجمه سه جلد اول تفسیر نمونه حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به زبان آلبانیایی را از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی المپیاد قرآنی و حدیثی المصطفی برشمرد و گفت: این مراسم به احتمال زیاد در محضر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و در دفتر ایشان رونمایی می‌شود.

مراسم تجلیل از شخصیت قرآنی حجت‌الاسلام قرائتی

وی همچنین با بیان این‌که از شخصیت قرآنی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در شب میلاد پیامبر اکرم‌(ص) تجلیل خواهد شد، افزود: این مفسر قرآن کریم که در عرصه بین‌المللی دارای سوابق بسیار درخشان تبلیغی و فعالیت قرآنی هستند، توجه ویژه‌ای به طلاب المصطفی در داخل و خارج از کشور دارند.

اسدی اضافه کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی سفرهای متعددی را برای تبلیغ معارف قرآنی به نمایندگی‌های المصطفی در داخل و خارج از کشور انجام داده‌‌اند و آثار ایشان نیز به زبان‌های مختلف از سوی جامعةالمصطفی العالمیه ترجمه شده است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی المصطفی

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی و سایر نهادهای همسو در مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) خبر داد و گفت: تشکل‌ها و انجمن‌های قرآنی طلاب، مراکز قرآنی و طلاب ایرانی و غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه در 46 غرفه محصولات قرآنی و حدیثی خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که المصطفی پل ارتباطی بین داخل و خارج از کشور محسوب می‌شود، افزود: آثاری از کشورهای آمریکای لاتین، اروپا، آسیا، اقیانوسیه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تبادل آخرین دستاوردهای قرآنی در سطح بین‌الملل و تجلیل از غرفه‌دارای قرآنی و حدیثی در ای نمایشگاه به چشم می‌خورد.

وی از برگزاری نشست‌های علمی با موضوع‌های ویژه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی المصطفی خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیه و حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی از کارشناسان اخلاق حوزه در این نشست‌ها سخنرانی می‌کنند.

نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه 16 تا 20 بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 21 در مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) به نشانی خیابان معلم ـ میدان معلم برپا می‌شود

 

منبع: رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود