کد خبر: 4248

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 781

توصيه آيت الله اميني امام جمعه قم به مردم: به تخریب كنندگان رای ندهيم

چکیده: آیت الله امینی غیبت و تخریب دیگران را گناه بزرگی دانست و گفت: من در رای دادن دقت می‌کنم که به کسانی که چهره دیگران را تخریب می‌کنند رای ندهم.   ‌‌امام جمعه قم با تاکید بر لزوم حضور گسترده […]

چکیده:

آیت الله امینی غیبت و تخریب دیگران را گناه بزرگی دانست و گفت: من در رای دادن دقت می‌کنم که به کسانی که چهره دیگران را تخریب می‌کنند رای ندهم.

 

‌‌امام جمعه قم با تاکید بر لزوم حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس، به نامزدهای انتخابات توصیه کرد که از تخريب ديگران پرهیز کنند.

آیت‌الله ابراهیم امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند از طریق تبلغیات گسترده، مردم را نسبت به حضور در این راهپیمایی دلسرد کنند اما مردم باید به انتظارات اسلام، پیامبر(ص)، امام (ره)و شهیدان فکر کنند که از آنها چه چیزی می‌خواهند.

وی تاکید کرد: باید به طور گسترده و همگانی در این راهپیمایی شرکت کنیم و به کوری چشم دشمنان و به خاطر خون بهای شهدای ما حضور چشمگیری داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اسلامی برای ماست زیرا سرنوشت زندگی ما به وسیله انتخابات تعیین می‌شود و امیدوارم در این دوره از انتخابات به طور گسترده شرکت کنید.

وی با بیان اینکه دشمنان انتظار دارند حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنم که به افرادی که از نظر علمی، تقوا و رعایت مسائل اسلامی و آگاهی به وضع جهان صالح‌تر هستند رای دهند.

وی خطاب به مردم ادامه داد: هر رأی شما در انتخاب یک نماینده اصلح تاثیرگذار است بنابراین حیف است که رای سفید در صندوق بریزید.

آیت‌الله امینی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و ما به انسان‌های اصلح برای رفتن به این مجلس نیاز داریم.

به کسانی که دیگران را تخریب می‌کنند رأی نمی‌دهم

وی در توصیه‌ای به کاندیداهای انتخابات گفت: سعی کنید به مردم وعده‌هایی که قدرت انجام آن را ندارید ندهید.

امام جمعه قم افزود: متاسفانه نامزدهای انتخابات برای اینکه رای مردم را به دست آورند به مردم وعده می‌دهند و بعد در عمل به وعده ناتوان می‌مانند و مردم را بدبین می‌کنند.

وی با اشاره به الزامات تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس گفت: نامزدهای انتخابات سعی کنند در تبلیغات از خوبی‌های خودشان بگویند.

آیت الله امینی غیبت و تخریب دیگران را گناه بزرگی دانست و گفت: من در رای دادن دقت می‌کنم که به کسانی که چهره دیگران را تخریب می‌کنند رای ندهم.

وی بر رعایت اسراف و تبذیر در تبلیغات تاکید کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته عکسهای زیادی از کاندیداها بر در و دیوار نصب می‌شد. مردم به این گونه افراد اعتماد نمی‌کنند و فکر می‌کنند در بیت المال هم اینگونه رفتار می‌کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به نزدیک بودن میلاد پربرکت پیامبر گرامی اسلامی(ص) اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت به این خاطر است که دشمنان اسلام با تمام قدرت سعی می‌کنند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و گاهی به عنوان سنت شیعه در بین مردم به عنوان سیاست‌های مختلف ایجاد می‌کنند تا قدرت مردم را تضعیف کنند.

وی تاکید کرد: ما باید این موقعیت حساس را توجه داشته باشیم و وحدت را حفظ کنیم. وحدت در این زمان برای همه مسلمانان جهان و کشور ما ضرورت دارد.

آیت‌الله امینی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر گفت: دهه فجر یکی از ایام الله است. ایام الله یعنی روزهایی که خداوند متعال لطف و عنایت خاصی نسبت به بندگان خودش دارد.

وی گفت: این دهه برای خود مردم ایران و مسلمانان و مستضعفان جهان مبارک بوده که بیداری اسلامی از آن نشات گرفته و به دنبال آن کشورهای غیر اسلامی هم حرکتهای ضداستعاری را آغاز کردند و امیدواریم این حرکتها ادامه پیدا کند تا مقدمه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

امام جمعه قم تاکید کرد: در دهه فجر دو حادثه مهم در ایران وقوع یافت که در جهان سابقه نداشته است، یکی سقوط رژیم طاغوتی و دیگری پایه گذاری حکومت اسلامی شبیه حکومت پیامبر اسلام در صدر اسلام بعد از قرن‌ها مهجوریت بود.


وی با بیان اینکه این دو حادثه مهم از معجزات تاریخ است، به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سه عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته است که در راس اینها الطاف خداوند بود و اگر لطف خدا نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

عضو جامعه مدرسین، دومین عامل پیروزی انقلاب را رهبری‌های قاطعانه امام راحل به عنوان یک مرجع تقلید واجب الاطاعه عنوان کرد و گفت: مردم اطاعت رهبری را از جان و دل پذیرفته بودند و حتی حاضر بودند خودشان و فرزندانشان را فدا کنند.

وی ادامه داد: سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی آمادگی مردم بود و مردم آماده بودند که سخنان امام (ره)را بشنوند. مردم از رفتار رژیم سابق به ستوه آمده بودند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود