کد خبر: 4253

تاریخ انتشار: 1390-11-14 - 20:24

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / مطالب دیگران- سیاسی / بین الملل
0
بازدیدها: 1 388

رفتار ضد انقلابي/مرتضی داستانی

چکیده: شهيد مظلوم آيت‌ا... دكتر بهشتي را كه مي‌فرمود: «هر كس باعث شود يك انقلابي بي تفاوت و يا يك بي‌تفاوت، ضد انقلاب شود، خودش ضد انقلاب است»   سي و چهار سال پيش، اين روزها ايران اسلامي شور و […]

چکیده:

شهيد مظلوم آيت‌ا... دكتر بهشتي را كه مي‌فرمود: «هر كس باعث شود يك انقلابي بي تفاوت و يا يك بي‌تفاوت، ضد انقلاب شود، خودش ضد انقلاب است»

 

سي و چهار سال پيش، اين روزها ايران اسلامي شور و حال ديگري داشت، عطر خميني همه جا را گرفته بود، صفا، صميمت، يكدلي و يكرنگي و عزم عمومي براي حمايت از امام و سقوط رژيم ستم‌شاهي در دل و جان مردم موج مي‌زد، عده‌اي از دو روز قبل راهي تهران شده بودند. با اين حال مسير جاده‌ها به طرف تهران روزهاي فراموش نشدني را رقم زده بود.

اطراف مدرسه رفاه فوج فوج از كوچك و بزرگ، زن و مرد، پير و جوان اجتماع كرده بودند. همه تشنه ديدار امام بودند. گويي از صحراي سوزان بي‌آبي آمده‌اند. در بازگشت از مدرسه رفاه، اشك‌هاي جاري از چشم‌هاي مردم نشان از كام سيراب آنها داشت. كامي كه به بلنداي تاريخ ايران در انتظار چنين آب گوارا و زلالي بود تا تلخي ستم دو هزار و پانصد ساله را با دم مسيحايي امام به شيريني مبدل سازد.
امام با دم مسيحايي خود پيش از آنكه در كشور انقلاب ايجاد كند در روح و فكر مردم تحول ايجاد كرده بود. اين تحول در رفتار، گفتار، مواضع، شعارها و زندگي جاري مردم كاملا مشهود بود. مهمترين كاري كه امام براي ايجاد اين تحول در ميان اقشار و اقوام و جريان‌هاي سياسي كرد، گذشتن از خويش بود. امام براي انقلاب ابتدا بت منيت را در ميان مردم شكست و همه «من‌ها» را به «ما» مبدل ساخت. آنگاه توفيق شكستن بت بزرگ و پس از آن شيطان بزرگ را نصيب ملت كرد.
شاه كليد ادبيات امام براي ايجاد اتحاد و همدلي در بين ملت، «وحدت كلمه» و «همه با هم» بود. امام آنقدر اين كلمه را در همه سخنان خود به كار برد تا ملكه ذهن مردم و سيره رفتار عمومي شد.
دشمنان كينه توز انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كه راز و رمز موفقيت و صلابت انقلاب را يافته بودند، پس از امام همه تلاش خود را معطوف عوامل پيروزي انقلاب كردند. عزم كردند تا وحدت اين ملت را بشكنند. آنها به خوبي دريافته بودند تا زماني كه بين اين ملت يكدلي، وحدت و از جان گذشتگي وجود دارد، هر تلاش و توطئه‌اي كه داشته باشند، به ثمر نخواهد رسيد.
در اين دو دهه، تلاش دشمنان هر چند با هوشياري ملت و مسئولان به بار ننشسته است ولي بايستي اذعان نمود كه آسيب‌هاي جدي به اين ركن اصلي موفقيت و بقاي انقلاب وارد شده است. دشمن با رخنه در صفوف، پاشيدن بذر كينه و نفاق، ايجاد دشمني‌هاي كاذب و اشاعه ترديد و دو دلي و ترويج فرديت و منيت‌گرايي در ميان مردم و مسئولان توفيقاتي هر چند اندك پيدا كرده است. متأسفانه كم‌داني و خصلت‌هاي فردگرايانه، باندي و گروهي عده‌اي، عامل اين توفيق دشمن شده است.
بي‌ترديد در برهه حساس كنوني، ابتدايي‌ترين كار براي خنثي كردن اهداف دشمن طرد عناصري است كه با جزم‌انديشي و كوتاه فكري، جاده صاف كن اميال دشمنان كينه‌توز انقلاب و اسلام هستند. خدا رحمت كند شهيد مظلوم آيت‌ا... دكتر بهشتي را كه مي‌فرمود: «هر كس باعث شود يك انقلابي بي تفاوت و يا يك بي‌تفاوت، ضد انقلاب شود، خودش ضد انقلاب است». بيائيم براي شكست دشمن، انقلاب را از صفوف اين ضد انقلاب‌ها پاك كنيم.

 

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود